Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

F1: 8 punktów Fernando Alonso dla Alpine F1 Team

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-08
w Wiadomości, Alpine
Czas czytania 5 minut
95
A A
0
F1 8 punktow Fernando Alonso dla Alpine F1 Team Wiadomości

Grand Prix Azerbejdżanu rozgrywane na ulicach Baku z reguły jest bardzo emocjonującym wyścigiem. W tym roku przez pewien czas zanosiło się na wyjątkowe zmagania – nawet tuż po starcie na dohamowaniu do pierwszego zakrętu nikt w znaczący sposób nie ucierpiał. W pewnym momencie zrobiło się wręcz nudno. Ale ci, którzy zdecydowali się odejść od telewizorów w trakcie wyścigu, popełnili błąd. Po prostu nagle zaczęły się dziać rzeczy dziwne…

Ale po kolei. Fernando i Esteban dobrze wystartowali ze swoich pozycji startowych (odpowiednio 8. i 12.), zyskując miejsca podczas pierwszych metrów. Pod koniec pierwszego okrążenia Fernando był na siódmym miejscu, a jego kolega z drużyny plasował się na jedenastym miejscu. Niestety szczęście Francuza nie trwało długo – już na czwartym okrążeniu jego bolid stracił moc. Ocon zjechał do alei serwisowej i został wycofany z wyścigu.

Peugeot 408 – reklama

Już na siódmym okrążeniu (wyjątkowo długiego, bo ponad 5-kilometrowego toru) Fernando zdecydował się zmienić opony miękkie na twarde, które miały mu posłużyć do końca zmagań. Był jednym z pierwszych, którzy zdecydowali się na wymianę. Niestety – Alonso stracił wówczas kilka miejsc i przez długi czas plasował się w drugiej dziesiątce stawki. To mogło zniechęcić fanów Hiszpana do oglądania wyścigu.

Na 31. Okrążeniu doszło do wypadku Lance’a Strolla. Przy bardzo dużej prędkości na długiej prostej uszkodzeniu uległa jedna z tylnych opon. Kierowcy na szczęście nic się nie stało, choć konieczne było wypuszczenie na tor samochodu bezpieczeństwa. Kiedy było to możliwe – Fernando Alonso zjechał do alei serwisowe, a w jego bolidzie znowu pojawiły się miękkie opony. Niestety trudno było zaatakować Daniela Ricciardo zajmującego dziesiąte miejsce i osobiście już się powoli pogodziłem z kolejnym wyścigiem Alpine F1 Team bez punktów.

Ale Baku jest nieprzewidywalne. Podobne zdarzenie, jak w przypadku Strolla, powtórzyło się na tej samej prostej, tylko kawałek dalej. Z wyścigu odpadł prowadzący Max Verstappen, co otworzyło nowe perspektywy dla Lewisa Hamiltona. Na tor znowu wyjechał samochód bezpieczeństwa prowadzący stawkę bolidów przez aleję serwisową, po czym pojawiła się czerwona flaga i wyścig przerwano. Na dwa okrążenia przed końcem. Czy coś mogło się jeszcze zmienić?

Kiedy tor został uprzątnięty, a w bolidach profilaktycznie wymieniono opony (bardzo zastanawiające były dwie takie same awarie w dwóch różnych samochodach), zarządzono restart z pól startowych. Ruszający z drugiego pola Lewis Hamilton na okrążeniu formującym najwyraźniej przegrzał hamulce i choć wyprzedził prowadzącego Sergio Pereza, to nie udało mu się wyhamować przed pierwszym zakrętem. Pojechał prosto, ale na szczęście nie wypadł z toru. Wrócił na niego, ale kończył wyścig pod sam koniec stawki. Za to wspaniale pojechał Fernando Alonso – w czasie dwóch okrążeni zyskał kilka pozycji i ostatecznie przekroczył metę na szóstym miejscu!

„Oczywiście jest to bardzo trudne: mieliśmy spadek ciśnienia i musieliśmy bardzo wcześnie wycofać samochód. Miałem dobry start i byłem przed obydwoma McLarenami, walczyłem z otaczającymi mnie bolidami. Jechałem swój wyścig i szło mi dobrze, a tempo było dobre na przebicie się do pierwszej dziesiątki, którą na koniec zdobył Fernando. To nie był nasz weekend, to jasne, ale już czekamy na kolejny wyścig, Grand Prix Francji. To będzie dla mnie coś wspaniałego, domowa impreza, nie mogę się doczekać, kiedy znów tam będę się ścigać” – powiedział Esteban Ocon.

„Cieszę się z zespołem, że zdobyliśmy kilka dobrych punktów w ten weekend, czułem, że zasłużyliśmy na to po trudnym weekendzie. Ostatnie okrążenia były świetną zabawą i próbowałem atakować i być agresywnym, aby odzyskać jakieś miejsca. Weekend był dla nas dość solidny, ale zabrakło nam trochę tempa podczas wyścigu. Musimy się temu przyjrzeć, ale jestem zadowolony z tego dnia i postaramy się przenieść to do Francji” – skomentował swoją jazdę Fernando Alonso.

„Wyścig nie rozpoczął się dobrze, ponieważ Esteban musiał zatrzymać się z powodu problemu z jednostką napędową, a tempo wyścigowe Fernando nie było konkurencyjne, czemu musimy się przyjrzeć i zrozumieć powody tego stanu rzeczy. Ogólnie rzecz biorąc, nie było to wspaniałe popołudnie, ale możemy być zadowoleni, że z uwagi na problemy dwóch kierowców po restarcie udało nam się powalczyć o punkty. Pozytywem było trochę magii Fernando, aby odzyskać kilka pozycji i ukończyć wyścig na szóstym miejscu, co jest wspaniałą nagrodą za ciężką pracę nas wszystkich. Wrócił do bardzo konkurencyjnego stanu i teraz musimy współpracować, aby utrzymać tę formę podczas następnego wyścigu we Francji” – zapowiedział Marcin Budkowski, dyrektor wykonawczy Alpine F1 Team.

Warto przeczytać!

MOTOR 45 46 2025 stronniczy przeglad prasy Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2025. Renault Captur bardzo ceniony przez właścicieli!

2025-11-10
peugeot 9x8 2 Wiadomości

Trudny finał sezonu dla Peugeot TotalEnergies. Nadzieje w Bahrajnie zastąpiło rozczarowanie

2025-11-09

F1: Grand Prix São Paulo 2025 – podsumowanie sprintu i sesji kwalifikacyjnej

2025-11-09

Sezon Alpine Pietrzak zakończony – rekordowa frekwencja na Silesia Ring!

2025-11-09

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alpine F1 Team


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

F1 8 punktow Fernando Alonso dla Alpine F1 Team Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineF1wyścigiA521Sport
Udostepnij33Tweet21Udostepnij6
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15083 udostępnienia
    Udostepnij 6033 Tweet 3771
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2352 udostępnienia
    Udostepnij 941 Tweet 588
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6432 udostępnienia
    Udostepnij 2573 Tweet 1608
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4438 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1110

Testy samochodów

dacia duster 100 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 1.6 105 KM 2013 oczami użytkownika. Z cabrio na budżetowego SUVa, niedoróbki i wiele zalet. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-07-10
Nowa Dacia Spring
Testy

Test: nowa Dacia Spring po pierwszej jeździe. Czy najtańszy elektryk wkrótce opanuje ulice dużych miast?

autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-18
001. Renault Captur II TCe 100 – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II TCe 100 KM Intens – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-02-04
IMG 1558 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Traveller 2.0 HDi 180 KM – podróżnik z wielkim wnętrzem, który lubi kilometry. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-23
ds5 4 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS5 1.6 THP 200 – Delta Sierra 5 zgłasza gotowość do startu czyli DS5 inżynierskim okiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-08-04

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Wakacyjna aplikacja pomoże w trasie

Renault i Mercedes rozważają współpracę. Nowy Master na bazie Sprintera?

Nowy Opel Astra w wersji kombi. Nowoczesny, modny i praktyczny

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz