W dniu dzisiejszym zespół Alfa Romeo zaprezentował samochód, jakim będą się ścigać na torach całego świata Valtteri Bottas oraz Zhou Guanu, a może także Robert Kubica. Może, bo Polak pozostał kierowcą rezerwowym i testowym zespołu w momencie, gdy kierowcy podstawowi są całkiem nowi w tej ekipie.
Alfa Romeo jest marką wchodzącą w skład koncernu Stellantis, stała się nam więc nieco bliższa, acz przyznać należy, że zawsze ją szanowaliśmy – za jej historię, ale też za technikę i styl. Cieszymy się więc, że czasem możemy na tematy związane z Alfą coś napisać. Dziś okazją jest prezentacja bolidu F1 – nowego samochodu na nową erę w Formule 1.
Barwy bolidu pozostały nam bliskie – to biel i czerwień i wiąże się to nie tylko z tytularnym sponsorem, którym jest Orlen. Malowanie to oszałamiający, ale subtelny ukłon w przeszłość, nawiązujące do historycznych projektów sprzed lat oraz dziedzictwa Alfy Romeo i Sauber Motorsport w 30. roku udziału zespołu Hinwil w Formule 1.
Nowe malowanie, stworzone przez Centro Stile Alfa Romeo, nadaje samochodowi silną, rozpoznawalną tożsamość. Lakier stanowi idealne połączenie dwóch dominujących kolorów, czerwieni i bieli. Obszar silnika jest pomalowany na czerwono, a jego przekrój jest ukośny, co oddaje dynamikę karoserii samochodu. Historyczny napis Alfa Romeo również poprowadzono pod lekkim kątem, co nawiązuje do początku XX wieku i samochodów wyścigowych marki w latach 20. ubiegłego stulecia. Poniżej widnieje napis „Tonale”, nazwa pierwszego niedawno zaprezentowanego C-SUV-a. Symbol sportowego „Quadrifoglio” znajduje się w górnej części, obok ukośnej linii podziału między czerwienią i bielą. Z tyłu spojlera znajduje się włoska flaga, dumnie przedstawiająca napis „Alfa Romeo”.
Alfa Romeo F1 Team Orlen C42 to pierwszy samochód wyprodukowany w Hinwil zgodnie z przepisami dotyczącymi limitów budżetowych i na nową erę Formuły 1, która rozpoczyna się w 2022 roku. Zaprojektowany przez zespół kierowany przez dyrektora technicznego Jana Monchaux, samochód ten jest radykalnym odejściem od przeszłości, ponieważ obejmuje możliwości dyktowane przez nową podłogę, zaktualizowany pakiet aerodynamiczny i 18-calowe opony o niskim profilu. C42, napędzany nowym i ulepszonym silnikiem Ferrari, jest maszyną wyścigową stworzoną do walki, ponieważ nowe przepisy pozwolą na bliższe ściganie się i rywalizację.
W rękach dziesięciokrotnego zwycięzcy wyścigu, Valtteriego Bottasa, i Zhou Guanyu, pierwszego kierowcy F1 z Chin i jedynego debiutanta na starcie w 2022 roku, C42 jest gotowy, by walczyć o świetne pozycje.
Jean Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfa Romeo: „Mistrzostwa 2022 zapowiadają się jako najbardziej fascynujące w ostatnich latach. Nowe przepisy, nowy skład kierowców i zupełnie nowy samochód stanowią prawdziwą rewolucję dla F1, a zwłaszcza dla zespołu. W Alfa Romeo staramy się wykorzystać wszystkie nadarzające się możliwości. Również dla Alfy Romeo rok 2022 to rok »metamorfosi«. Dzięki Tonale marka wybiega w erę elektryfikacji i łączności, pozostając wierna swojemu DNA szlachetnego włoskiego sportowego stylu, którego początki sięgają 1910 roku. Dlatego zdecydowaliśmy się umieścić nazwę »Tonale« na naszym bolidzie. Nie możemy się doczekać, aż czerwone światło zgaśnie, aby rozpocząć ekscytujące mistrzostwa F1”.
Frédéric Vasseur, szef zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Początek sezonu to zawsze ekscytujący czas, w którym widzimy owoce wieloletniej pracy setek ludzi. C42 to samochód, z którym z niecierpliwością czekamy na wyścigi, nie tylko dlatego, że jest to pierwszy bolid, który stworzyliśmy w tym nowym reżimie technicznym, w którym wyścigi powinny być bliższe i bardziej ekscytujące, ale dlatego, że mamy ogromne zaufanie do tego samochodu, który pomoże zespołowi zrobić duży krok do przodu w kierunku przedniej części stawki”.
Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Kiedy prezentujemy C42, możemy poczuć się jak zawsze na początku nowego sezonu, wiemy jednak, że ta premiera jest tylko kamieniem milowym w znacznie dłuższej podróży, w którą nasz cały personel w Hinwil zainwestował tyle czasu, zasobów i energii. Zaprojektowanie i zbudowanie tego samochodu było ogromnym przedsięwzięciem i możemy być dumni z tego, co osiągnęliśmy, ale nasza praca się nie skończyła. Jak zawsze w nowych warunkach technicznych, krzywa rozwoju będzie w tym sezonie najbardziej stroma i musimy nadal wydobywać nowe osiągi z C42, aby osiągnąć postęp, który wyznaczyliśmy sobie jako cel”.
Valtteri Bottas, kierowca Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Jestem pod wrażeniem naszego nowego samochodu, C42. To oczywiście mój pierwszy samochód w Alfa Romeo F1 Team Orlen, co czyni go wyjątkowym i naprawdę nie mogę się doczekać startu nim w Bahrajnie. Ekscytujące jest to, że nie mamy pojęcia, jak przebiegnie ten pierwszy wyścig. Testy pomogły nam potwierdzić nasze oczekiwania co do tego, na czym stoimy, jakie postępy poczyniliśmy z samochodem, ale teraz zbliżamy się do momentu, który naprawdę ma znaczenie. Odkąd dołączyłem do zespołu, widziałem tu tak dużą motywację: wszyscy bardzo mocno naciskają, starają się pracować ciężej niż inni, aby być konkurencyjnymi, a to z kolei daje mi dodatkowy impuls, gdy jestem w kokpicie”.
Zhou Guanyu, kierowca Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Jestem bardzo podekscytowany sezonem i widząc C42 w malowaniu, w którym będę się ścigał, zdecydowanie to narasta. Jesteśmy na początku nowej ery, z nowymi samochodami i nowymi przepisami, a to stwarza szansę wszystkim zespołom na postęp, ponieważ wszyscy zaczynamy od zera. Wszyscy w Alfa Romeo F1 Team Orlen byli niesamowicie pomocni, odkąd dołączyłem, i widząc całą ciężką pracę, zaangażowanie i motywację wszystkich, w Hinwil i na torze, przyszłość napawa mnie dumą i podekscytowaniem. Nie mogę się doczekać, kiedy stanę na starcie tym samochodem i pracuję z moim zespołem, aby uzyskać wyniki, do których wspólnie dążymy”.
Robert Kubica, kierowca rezerwowy Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Rozpoczęcie nowego sezonu to zawsze czas, w którym spotykają się oczekiwania, nadzieje i plany: w tym roku stawka jest jeszcze wyższa, ponieważ robimy mały skok w nieznane z nowymi przepisami. W ten samochód, C42, została włożona niewiarygodna ilość pracy i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co zespół może dzięki temu osiągnąć. W mojej roli staram się zapewnić jak największą pomoc w rozwoju tego samochodu: wiemy, jak duże są marginesy ulepszeń na tym etapie życia samochodu i wiemy, że każda modernizacja może coś zmienić, więc praca, którą wykonujemy w fabryce, będzie kluczowa dla osiągnięcia wyników na torze”.
Zobacz też, jak wygląda nowy bolid Alpine F1 Team.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Alfa Romeo F1 Team
Najnowsze komentarze