środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

F1: Alfa Romeo F1 Team Orlen prezentuje bolid na sezon 2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-27
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
256 5
15
224
UDOSTĘPNIEŃ
746
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

W dniu dzisiejszym zespół Alfa Romeo zaprezentował samochód, jakim będą się ścigać na torach całego świata Valtteri Bottas oraz Zhou Guanu, a może także Robert Kubica. Może, bo Polak pozostał kierowcą rezerwowym i testowym zespołu w momencie, gdy kierowcy podstawowi są całkiem nowi w tej ekipie.

Alfa Romeo jest marką wchodzącą w skład koncernu Stellantis, stała się nam więc nieco bliższa, acz przyznać należy, że zawsze ją szanowaliśmy – za jej historię, ale też za technikę i styl. Cieszymy się więc, że czasem możemy na tematy związane z Alfą coś napisać. Dziś okazją jest prezentacja bolidu F1 – nowego samochodu na nową erę w Formule 1.

Barwy bolidu pozostały nam bliskie – to biel i czerwień i wiąże się to nie tylko z tytularnym sponsorem, którym jest Orlen. Malowanie to oszałamiający, ale subtelny ukłon w przeszłość, nawiązujące do historycznych projektów sprzed lat oraz dziedzictwa Alfy Romeo i Sauber Motorsport w 30. roku udziału zespołu Hinwil w Formule 1.

Nowe malowanie, stworzone przez Centro Stile Alfa Romeo, nadaje samochodowi silną, rozpoznawalną tożsamość. Lakier stanowi idealne połączenie dwóch dominujących kolorów, czerwieni i bieli. Obszar silnika jest pomalowany na czerwono, a jego przekrój jest ukośny, co oddaje dynamikę karoserii samochodu. Historyczny napis Alfa Romeo również poprowadzono pod lekkim kątem, co nawiązuje do początku XX wieku i samochodów wyścigowych marki w latach 20. ubiegłego stulecia. Poniżej widnieje napis „Tonale”, nazwa pierwszego niedawno zaprezentowanego C-SUV-a. Symbol sportowego „Quadrifoglio” znajduje się w górnej części, obok ukośnej linii podziału między czerwienią i bielą. Z tyłu spojlera znajduje się włoska flaga, dumnie przedstawiająca napis „Alfa Romeo”.

Alfa Romeo F1 Team Orlen C42 to pierwszy samochód wyprodukowany w Hinwil zgodnie z przepisami dotyczącymi limitów budżetowych i na nową erę Formuły 1, która rozpoczyna się w 2022 roku. Zaprojektowany przez zespół kierowany przez dyrektora technicznego Jana Monchaux, samochód ten jest radykalnym odejściem od przeszłości, ponieważ obejmuje możliwości dyktowane przez nową podłogę, zaktualizowany pakiet aerodynamiczny i 18-calowe opony o niskim profilu. C42, napędzany nowym i ulepszonym silnikiem Ferrari, jest maszyną wyścigową stworzoną do walki, ponieważ nowe przepisy pozwolą na bliższe ściganie się i rywalizację.

W rękach dziesięciokrotnego zwycięzcy wyścigu, Valtteriego Bottasa, i Zhou Guanyu, pierwszego kierowcy F1 z Chin i jedynego debiutanta na starcie w 2022 roku, C42 jest gotowy, by walczyć o świetne pozycje.

Jean Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfa Romeo: „Mistrzostwa 2022 zapowiadają się jako najbardziej fascynujące w ostatnich latach. Nowe przepisy, nowy skład kierowców i zupełnie nowy samochód stanowią prawdziwą rewolucję dla F1, a zwłaszcza dla zespołu. W Alfa Romeo staramy się wykorzystać wszystkie nadarzające się możliwości. Również dla Alfy Romeo rok 2022 to rok »metamorfosi«. Dzięki Tonale marka wybiega w erę elektryfikacji i łączności, pozostając wierna swojemu DNA szlachetnego włoskiego sportowego stylu, którego początki sięgają 1910 roku. Dlatego zdecydowaliśmy się umieścić nazwę »Tonale« na naszym bolidzie. Nie możemy się doczekać, aż czerwone światło zgaśnie, aby rozpocząć ekscytujące mistrzostwa F1”.

Frédéric Vasseur, szef zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Początek sezonu to zawsze ekscytujący czas, w którym widzimy owoce wieloletniej pracy setek ludzi. C42 to samochód, z którym z niecierpliwością czekamy na wyścigi, nie tylko dlatego, że jest to pierwszy bolid, który stworzyliśmy w tym nowym reżimie technicznym, w którym wyścigi powinny być bliższe i bardziej ekscytujące, ale dlatego, że mamy ogromne zaufanie do tego samochodu, który pomoże zespołowi zrobić duży krok do przodu w kierunku przedniej części stawki”.

Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Kiedy prezentujemy C42, możemy poczuć się jak zawsze na początku nowego sezonu, wiemy jednak, że ta premiera jest tylko kamieniem milowym w znacznie dłuższej podróży, w którą nasz cały personel w Hinwil zainwestował tyle czasu, zasobów i energii. Zaprojektowanie i zbudowanie tego samochodu było ogromnym przedsięwzięciem i możemy być dumni z tego, co osiągnęliśmy, ale nasza praca się nie skończyła. Jak zawsze w nowych warunkach technicznych, krzywa rozwoju będzie w tym sezonie najbardziej stroma i musimy nadal wydobywać nowe osiągi z C42, aby osiągnąć postęp, który wyznaczyliśmy sobie jako cel”.

Valtteri Bottas, kierowca Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Jestem pod wrażeniem naszego nowego samochodu, C42. To oczywiście mój pierwszy samochód w Alfa Romeo F1 Team Orlen, co czyni go wyjątkowym i naprawdę nie mogę się doczekać startu nim w Bahrajnie. Ekscytujące jest to, że nie mamy pojęcia, jak przebiegnie ten pierwszy wyścig. Testy pomogły nam potwierdzić nasze oczekiwania co do tego, na czym stoimy, jakie postępy poczyniliśmy z samochodem, ale teraz zbliżamy się do momentu, który naprawdę ma znaczenie. Odkąd dołączyłem do zespołu, widziałem tu tak dużą motywację: wszyscy bardzo mocno naciskają, starają się pracować ciężej niż inni, aby być konkurencyjnymi, a to z kolei daje mi dodatkowy impuls, gdy jestem w kokpicie”.

Zhou Guanyu, kierowca Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Jestem bardzo podekscytowany sezonem i widząc C42 w malowaniu, w którym będę się ścigał, zdecydowanie to narasta. Jesteśmy na początku nowej ery, z nowymi samochodami i nowymi przepisami, a to stwarza szansę wszystkim zespołom na postęp, ponieważ wszyscy zaczynamy od zera. Wszyscy w Alfa Romeo F1 Team Orlen byli niesamowicie pomocni, odkąd dołączyłem, i widząc całą ciężką pracę, zaangażowanie i motywację wszystkich, w Hinwil i na torze, przyszłość napawa mnie dumą i podekscytowaniem. Nie mogę się doczekać, kiedy stanę na starcie tym samochodem i pracuję z moim zespołem, aby uzyskać wyniki, do których wspólnie dążymy”.

Robert Kubica, kierowca rezerwowy Alfa Romeo F1 Team Orlen: „Rozpoczęcie nowego sezonu to zawsze czas, w którym spotykają się oczekiwania, nadzieje i plany: w tym roku stawka jest jeszcze wyższa, ponieważ robimy mały skok w nieznane z nowymi przepisami. W ten samochód, C42, została włożona niewiarygodna ilość pracy i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co zespół może dzięki temu osiągnąć. W mojej roli staram się zapewnić jak największą pomoc w rozwoju tego samochodu: wiemy, jak duże są marginesy ulepszeń na tym etapie życia samochodu i wiemy, że każda modernizacja może coś zmienić, więc praca, którą wykonujemy w fabryce, będzie kluczowa dla osiągnięcia wyników na torze”.

Zobacz też, jak wygląda nowy bolid Alpine F1 Team.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Alfa Romeo F1 Team

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Alfa RomeoF1SportStellantiswyścigi
Udostepnij90Tweet56Udostepnij16
Poprzedni

Gdzie kupić nowy samochód od ręki? Najtańsze i najdroższe Renault: Kangoo, Clio, Espace, Master

Następny

Nowy Peugeot 308 GT Hybrid 225 w teście: do miasta i na tor

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowy Peugeot 308 2022

Nowy Peugeot 308 GT Hybrid 225 w teście: do miasta i na tor

Używany Peugeot 208 2013 1.6 e-HDi – opinia użytkownika, niezawodność, spalanie

Zakład akumulatorów fabryki PSA w Saragossie ma już rok

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Remek z Gremek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Romek kudlaty - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Łukasz - Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Simo Häyhä - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Simo Häyhä - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • OCH - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Są store - Gdzie znajduje się najnowszy salon DS Store w Europie?
  • Jfk - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.