Sobota przed GP Arabii Saudyjskiej 2025 w liczbach:
Trzeci trening: Pierre P8 (1 min 28,625 sek.); Jack P15 (1 min 28,898 sek.)
Kwalifikacje: Pierre P9 (1 min 28,367 sek.); Jack P17 (1 min 28,739 sek.)
Pierre Gasly: „Ogólnie rzecz biorąc, pozytywne jest to, że udało nam się awansować do Q3 dwa razy z rzędu po ostatnim weekendzie w Bahrajnie. Dzisiaj z pewnością mogliśmy zrobić kilka rzeczy lepiej, z czego wyciągniemy wnioski na przyszłość, ponieważ jestem pewien, że mogliśmy być wyżej niż na dziewiątym miejscu.
Cały zespół wykonał świetną robotę, a pakiet jest na razie dobry. Ustawiliśmy się w pozycji, w której możemy walczyć o punkty jutro, co oczywiście jest celem. Będziemy potrzebować czystego wyścigu w ciasnej stawce. Wiemy, gdzie i z kim będziemy walczyć, ponieważ Carlos [Sainz] jest kilka miejsc przed nami. To nasz cel i nie mogę się doczekać jutrzejszego wieczoru”.
Jack Doohan: „To nie jest końcowy wynik, jakiego chcieliśmy w kwalifikacjach, ale ogólnie rzecz biorąc, jestem zadowolony z kroków, jakie poczyniliśmy dzisiaj po trudnym treningu wczoraj. Poczyniliśmy dobre postępy między trzecim treningiem, a kwalifikacjami. Udało nam się przepracować pewne rzeczy i znaleźć pewne ulepszenia w ciągu nocy, a ja od razu poczułem pozytywny wpływ na pierwszych kilku okrążeniach dzisiaj, kiedy czułem się znacznie bardziej komfortowo w samochodzie w porównaniu z wczoraj.
Końcowy wynik w kwalifikacjach nie jest tym, z czego jesteśmy zadowoleni, zwłaszcza, że jesteśmy tak blisko Q2. Pozostajemy optymistami i wiemy, że możliwości wyprzedzania są tutaj gorsze niż na innych torach i będziemy starali się wykorzystać kilka rzeczy, takich jak strategia, z ambicją awansu do punktów”.
Dave Greenwood, dyrektor wyścigowy: „Zakończenie kwalifikacji w Dżuddzie z jednym samochodem w Q3 po raz drugi z rzędu jest satysfakcjonujące, ale dziś w tej sesji było więcej możliwości, aby Pierre wystartował wyżej na starcie.
Kwalifikacje tutaj na tym torze zwykle stawiają pewne wyzwania, szczególnie w zakresie zarządzania ruchem lub przerw z powodu czerwonych flag. Pierre połączył kilka mocnych okrążeń, aby przejść przez każdą sesję, ale każde okrążenie wymagało od zespołu i kierowcy mnóstwa ciężkiej pracy, aby zoptymalizować osiągi. Naciskaliśmy po czerwonej fladze w Q3, aby Pierre mógł przejechać dwa okrążenia z pomiarem czasu z postojem w boksach pomiędzy, jednak Pierre przerwał okrążenie, co spowodowało, że straciliśmy synchronizację i musieliśmy trzymać się w boksie, co nie pomogło w przygotowaniu opon.
Ostatnie okrążenie w Q3 nie przyniosło żadnego postępu w stosunku do Q2, co jest niezwykle rozczarowujące, ponieważ było dzisiaj tempo w samochodzie.
Jeśli chodzi o Jacka, samochód wydawał się dla niego o wiele lepszy dziś rano w treningu i ponownie czuł się w nim bardziej komfortowo w kwalifikacjach, co pokazało, że jest bliżej Pierre’a na początku sesji Q1. Z punktu widzenia tego, gdzie zaczynamy, jest duża szansa na awans, a celem jest ponowne zdobycie punktów jutro”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: BWT Alpine F1 Team
Najnowsze komentarze