poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

F1: BWT Alpine F1 Team po Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-28
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
52 1
0
46
UDOSTĘPNIEŃ
152
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Co by nie powiedzieć – to był ciekawy wyścig. Dużo się działo, nie brakowało dramatów, a kibice chyba żadnej ekipy nie mieli powodów do narzekań co do scenariusza, jaki napisało życie. Nikt nie mógł być pewny tego, co się będzie działo za chwilę.

Już od początku weekendu sprawy wyglądały całkiem przyjemnie. W czasie pierwszego treningu Esteban Ocon uzyskał ósmy czas, zaś Fernando Alonso finiszował z dziesiątym wynikiem sesji. Naturalnie nigdy do końca nie wiemy, co sprawdzają zespoły, a nawet poszczególni kierowcy i w jakich jeżdżą konfiguracjach, ale czasy coś tam mogą mówić o stanie przygotowań do wyścigu.

W drugim treningu Ocon wciąż był ósmy, ale już z wyraźnie mniejszą stratą do lidera (ponownie Charles Leclerc), zaś Fernando tym razem zanotował jedenasty czas sesji. Ale i on znacząco zmniejszył stratę do Monakijczyka. Pierwsza dwunastka kierowców zmieściła się w jednej sekundzie, a realnie nawet w 0,9 sekundy.

Sobotni, trzeci już trening, był bardziej obiecujący – Esteban wypracował szósty czas tracąc do niezmiennie najszybszego Leclerca 0,404 sekundy, zaś Alonso był dziewiąty uzyskując jedynie 0,561 gorszy czas od kierowcy Ferrari. Miałem nadzieję na dobre kwalifikacje i ciekawy wyścig. W ogóle stawka w tym roku wygląda na bardziej spójną.

W sobotę wieczorem odbyły się kwalifikacje. Obaj kierowcy Alpine bez trudu przeszli przez ich sito i ostatecznie mieli startować z pierwszej dziesiątki. Esteban wywalczył piąte pole startowe, a Fernando miał ruszać do niedzielnego wyścigu z pola siódmego. Całkiem przyzwoite wyniki!

No i nadeszła niedziela… O 19:00 polskiego czasu rozpoczął się drugi tegoroczny wyścig Formuły 1. Esteban i Fernando utrzymali swoje pozycje startowe podczas pierwszych okrążeń. Po kilku wymianach z Mercedesami George’a Russella i Alfa Romeo Valtteriego Bottasa, kierowcy Alpine toczyli zawzięty bój o pozycję między sobą. Walka była bardzo ciekawa, co chwilę kolejność się zmieniała, a serca fanów Alpine nieraz truchlały w obawie, czy któryś z kierowców gdzieś nie wypadnie. Ekscytująca walka „koło w koło” przyniosła naprawdę niemało emocji – miło było na to patrzeć. Zwłaszcza, że operatorzy nie szczędzili nam odpowiednich przekazów telewizyjnych.

Później niestety Valtteri Bottas pokonał Estebana Ocona, który uległ wcześniej hiszpańskiemu partnerowi zespołowemu.

Na 14. okrążeniu Williams Nicholasa Latifiego wypadł z toru i konieczne było wprowadzenie na tor samochodu bezpieczeństwa. BWT Alpine F1 Team wykorzystał ten moment na zmianę opon w obu bolidach na twarde. Po opuszczeniu toru przez safety car Alonso wyprzedził Kevina Magnussena, a i Ocon wbił się do pierwszej dziesiątki. Niestety niedługo później bolid Fernando Alonso stracił moc i Hiszpan musiał się wycofać z wyścigu. Nie on jeden zresztą – w sumie zmagań nie ukończyło z różnych powodów aż pięciu kierowców, nie licząc Schumachera, który w ogóle w wyścigu nie wystartował.

Na szczęście na torze pozostał Esteban Ocon, który odpierał ataki Lando Norrisa i ostatecznie ukończył Grand Prix Arabii Saudyjskiej na szóstym miejscu z dorobkiem 8 punktów.

„To znowu kilka dobrych punktów zdobytych dla nas i ogólnie jestem zadowolony z mojego wyścigu. Walka z Fernando była przyjemna. To była ciężka, uczciwa rywalizacja koło w koło, która przypomniała mi czasy kartingu. Możne naprawdę ścigać się, co jest dobre dla tego sportu. Szkoda, że ​​nie udało mu się zdobyć punktów, ale pokazujemy, że jesteśmy konkurencyjni i musimy to kontynuować. To był ekscytujący koniec wyścigu. To było trochę jak odkupienie za zeszły rok!” – powiedział Esteban Ocon.

„Nie wiemy jeszcze, co się stało, ale zbadamy ten problem dziś wieczorem. Straciliśmy dzisiaj sporo punktów, ale dobrze jest widzieć, jak samochód radził sobie dobrze dziś wieczorem i przez cały weekend. Myślę, że zasłużyłem dziś na szóste miejsce i miałem dobry wyścig, więc to pech, że nie udało mi się dotrzeć do końca. Walka z Estebanem na torze była uczciwa, zawsze szanujemy się nawzajem. W Bahrajnie też stoczyliśmy kilka zaciętych walk i zawsze staramy się uzyskać jak najlepsze wyniki dla drużyny. Byłem trochę szybszy podczas wyścigu, więc wyprzedziłem go i musiałem również uważać na Bottasa. Mogliśmy dziś zdobyć podwójne punkty, ale nadal jesteśmy na czwartym miejscu w mistrzostwach i z dobrym nastawieniem jedziemy do Australii” – mówił po wyścigu Fernando Alonso.

„Mamy mieszane uczucia z dzisiejszego wyścigu, ale ogólnie jest to kolejny mocny wynik, który podkreśla naszą konkurencyjność. To świetny rezultat dla Estebana, który zajął szóste miejsce. Był solidny przez cały weekend i dobrze, że zamienił dobre wyniki w kwalifikacjach na zdrową porcję punktów. Mamy posmak rozczarowania, że ​​nie byliśmy w stanie umieścić obu naszych samochodów w punktach, a Fernando niestety wycofał się z wyścigu po bardzo dobrej jeździe przez cały wieczór. Badamy ten problem, aby zobaczyć, co dokładnie się wydarzyło. To jasne, że nasz samochód ma potencjał do walki o duże punkty, co pokazali dziś obaj nasi kierowcy. Cieszymy się, że możemy ścigać się ostro i uczciwie, ponieważ ostatecznie obaj kierowcy wydobywają absolutne maksimum z samochodu. Wszyscy w zespole będą nadal ciężko pracować nad naszym powrotem do Enstone i Viry, aby jak najlepiej przygotować się na długo oczekiwany powrót Formuły 1 do Melbourne za dwa tygodnie. Dobra robota wszystkich w zespole, będziemy dalej naciskać!” – obiecał Otmar Szafnauer, szef zespołu BWT Alpine F1.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: BWT Alpine F1 Team

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AlpineAzjaF1Sportwyścigi
Udostepnij18Tweet12Udostepnij3
Poprzedni

Dacia Duster – opłacalny zakup. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 11-12/2022

Następny

F1: Alfa Romeo F1 Team ORLEN bez punktów w Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

F1: Alfa Romeo F1 Team ORLEN bez punktów w Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Alfa Romeo Giulia i Stelvio “ESTREMA”: dla purystów motoryzacji

Peugeot 208 i 2008 z nowym selektorem automatycznej skrzyni biegów

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.