Dzień w liczbach
Czasy okrążeń
3. sesja treningowa: Pierre P19 (1 min 31.643 s); Franco P16 (1 min 31.047 s)
Kwalifikacje: Pierre P20 (1 min 31.261 s); Franco P18 (1 min 30.982 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Nie ma dziś wiele do powiedzenia, ponieważ nie udało nam się ukończyć ostatniego okrążenia z powodu postoju na torze w zakręcie 11. Podejrzewaliśmy, że doszło do zerwania osłony olejowej, co zespół zbada i wyjaśni. To frustrujące dla nas wszystkich, że nie mieliśmy szansy na ukończenie okrążenia. Awans byłby trudny, ale prawdopodobnie było blisko, jak zawsze w Q1. To trudne dla nas wszystkich w tej chwili, ale musimy po prostu to przeczekać i przejść do jutra. Damy z siebie wszystko, jak zawsze, i zobaczymy, czy uda nam się dać sobie szansę w wyścigu”.

Franco Colapinto:
„To oczywiście nie jest wynik, jaki chcieliśmy osiągnąć w Q1, ale z pewnością można dostrzec pewne pozytywy w tym, jak samochód się sprawował i jak, jako zespół, potrafiliśmy budować osiągi z sesji na sesję. Samochód spisywał się w znacznie lepszym oknie, najlepszym od całego weekendu, a my mogliśmy mocniej naciskać i pochylać samochód. Dlatego musimy przenieść to uczucie na jutrzejszy wyścig.
Uważam, że mogliśmy wycisnąć więcej z dzisiejszego dnia, a statystyki niekoniecznie odzwierciedlają postępy, jakie poczyniliśmy do tej pory w ten weekend. Być może moglibyśmy być nieco wyżej na starcie, mając lepszy przejazd końcowy w Q1, bez kilku samochodów na niewłaściwych miejscach, co mogłoby wpłynąć na osiągi samochodu.
To długi wyścig, który czasami może być wyścigiem wyniszczającym, a wyprzedzanie również może być dość trudne, więc musimy zastanowić się, jak najlepiej wykorzystać strategię i zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby zrobić postępy z pozycji startowej”.

Steve Nielsen, Dyrektor Zarządzający:
„Patrząc na końcowy wynik kwalifikacji, wiedzieliśmy, że ostatecznie awans do Q1 będzie trudnym zadaniem, biorąc pod uwagę poziom naszych osiągów podczas treningów. Podczas sesji w grę wchodziły pewne czynniki i być może moglibyśmy osiągnąć lepsze pozycje obydwoma samochodami i powalczyć o awans do Q2.
Pierre miał awarię oleju, co skutecznie wyłączyło jednostkę napędową na jego ostatnim okrążeniu próbnym i w rezultacie zatrzymał się na torze. Franco wyglądał na konkurencyjnego i wpadł w korki, co mogło przyczynić się do braku poprawy na ostatnim okrążeniu próbnym.
Na torze, który jest trudny do wyprzedzania, czeka nas trudny niedzielny wieczór. Mimo to, jak widzieliśmy na niektórych tegorocznych zawodach, w wyścigach wszystko jest możliwe i będziemy dążyć do tego, aby oba samochody były na konkurencyjnych pozycjach”.

źródło: Alpine Pietrzak














