Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

F1: Grand Prix Singapuru 2025 – podsumowanie wyścigu

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2025-10-06
w Wiadomości, Alpine
Czas czytania 5 minut
39
A A
2
F1. Grand Prix Singapuru 2025 podsumowanie wyscigu 1 Wiadomości

Przebieg wyścigu

Pierre wystartował z alei serwisowej na nowym komplecie opon pośrednich. Na 24. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet twardych opon, a na 51. okrążeniu zmienił je na nowy zestaw miękkiej mieszanki. Do mety dojechał na pozycji P19. Najszybsze okrążenie: 1 min 34.573 s.

Franco wystartował z pozycji P16 na nowym komplecie miękkiej mieszanki opon. Na 14. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet pośredniego ogumienia. Do mety dojechał na pozycji P16. Najszybsze okrążenie: 1 min 37.182 s.

Wypowiedzi
Pierre Gasly:

„Dzisiejszy dzień zapowiadał się trudny, zwłaszcza ze względu na start z alei serwisowej. Ostatnio nie czułem się zbyt komfortowo w samochodzie, więc zmieniliśmy ustawienia i podłogę, aby lepiej zrozumieć pewne kwestie, co powinno nam przynieść korzyści w przyszłości. Wiedzieliśmy, że wyścig będzie skomplikowany i miło było stoczyć kilka pojedynków, nawet jeśli nie o miejsca punktowe.

Peugeot 408 – reklama

Wiem, że zespół pracuje wyjątkowo ciężko i wszyscy wiemy, że jesteśmy daleko od miejsca, w którym powinniśmy być. Jestem przekonany, że w Austin następnym razem uda nam się osiągnąć lepsze wyniki w porównaniu z kilkoma ostatnimi wyścigami, gdzie charakterystyka toru nie sprzyjała naszym możliwościom, zwłaszcza biorąc pod uwagę brak przyczepności i nierówności, które często występują na torach ulicznych. Będziemy nadal działać z głową i koncentrować się na poprawie naszej obecnej pozycji”.

F1. Grand Prix Singapuru 2025 podsumowanie wyscigu 4 Wiadomości

Franco Colapinto:

„To był długi wyścig z wieloma zaciętymi walkami, co było fajne, ale ostatecznie zabrakło nam tempa i pod koniec straciliśmy kilka pozycji na starszych oponach. Udało mi się dobrze wystartować i odrabiać straty w początkowej sekwencji zakrętów. W tamtym momencie całkiem dobrze jechaliśmy w środku stawki na miękkich oponach i wiedząc, jak trudno wyprzedzać na tym torze, zjechaliśmy wcześnie do boksów, próbując podciąć rywali przy zmianie opon i wykorzystać pozycję na torze do odrabiania strat.

Staraliśmy się jak najlepiej kontrolować opony, ale duża degradacja i konieczność zjazdu z toru przed niebieskimi flagami utrudniały nam utrzymanie tempa w wyścigu na świeższych oponach na ostatnich okrążeniach. Nie tego chcieliśmy, ale musimy po prostu cisnąć, a lepsze wyniki przyjdą. Z niecierpliwością czekam na kolejny etap sezonu w obu Amerykach, który jest jednym z moich ulubionych, z niesamowicie oddanymi kibicami”.

F1. Grand Prix Singapuru 2025 podsumowanie wyscigu 3 Wiadomości

Steve Nielsen, Dyrektor Zarządzający:

„To był kolejny trudny wyścig dla nas, ale możemy wyciągnąć z niego kilka pozytywów, ponieważ udało nam się nieco powalczyć z rywalami. Franco dobrze wystartował, zyskując kilka pozycji na pierwszym okrążeniu, a my dość agresywnie nastawiliśmy strategię na początku, tracąc jednak tempo przed samochodami z przodu, co zmusiło Franco do długiego przejazdu na oponach pośrednich. Wyglądało obiecująco, ale pod koniec stracił tempo z powodu zużycia opon.

W przypadku Pierre’a zdecydowaliśmy się na zmianę ustawień jego samochodu i zmianę podłogi, co oznaczało start w alei serwisowej. To zepchnęło go na dalszy plan na początku, ale na pierwszym okrążeniu spisał się dobrze, znajdując się w środku stawki, gdzie ruch był blokowany przez tłum kierowców. Po tym, jak jego twarde opony skończyły się, pod koniec przejechaliśmy kilka okrążeń na miękkich oponach, gdzie zmniejszył stratę do samochodów z przodu i skorzystał z jazdy z niskim zużyciem paliwa i wysoką przyczepnością.

Oczywiście nie jest to wynik, na jaki liczyliśmy, ale z całego weekendu można wyciągnąć wiele pozytywów i jedziemy do Austin w lepszym nastroju. Jesteśmy optymistycznie nastawieni do naszych możliwości, jeśli chodzi o wyniki na znacznie bardziej konwencjonalnym torze. Możemy być pewni, że nadchodzą lepsze dni i cieszę się, widząc niezmienną etykę pracy, którą wszyscy w tym zespole wykazują w trudnych czasach. Na koniec gratuluję McLarenowi postawienia niezwykle wysoko poprzeczki, zdobywając drugi tytuł mistrzowski z rzędu”.

Warto przeczytać!

MOTOR 45 46 2025 stronniczy przeglad prasy Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2025. Renault Captur bardzo ceniony przez właścicieli!

2025-11-10
c3 aircross Wiadomości

Citroën Aircross i 4500 kilometrów po Indiach. „10 godzin za kierownicą nie męczy”

2025-11-10

Trudny finał sezonu dla Peugeot TotalEnergies. Nadzieje w Bahrajnie zastąpiło rozczarowanie

2025-11-09

F1: Grand Prix São Paulo 2025 – podsumowanie sprintu i sesji kwalifikacyjnej

2025-11-09

F1. Grand Prix Singapuru 2025 podsumowanie wyscigu 2 Wiadomości

Klasyfikacja generalna
Klasyfikacja kierowców:

1. Oscar Piastri – McLaren – 336 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 314 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 273 punkty
…
16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 20 punktów
…
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 650 punktów
2. Mercedes– 325 punktów
3. Scuderia Ferrari – 298 punktów
4. Red Bull Racing – 290 punktów
5. Williams – 102 punkty
6. Visa CashApp Racing Bulls – 72 punkty
7. Aston Martin – 68 punktów
8. Kick Sauber– 55 punktów
9. Haas – 46 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 20 punktów

 

 

źródło: Alpine Pietrzak


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

F1. Grand Prix Singapuru 2025 podsumowanie wyscigu 1 WiadomościF1. Grand Prix Singapuru 2025 podsumowanie wyscigu 2 WiadomościF1. Grand Prix Singapuru 2025 podsumowanie wyscigu 3 WiadomościF1. Grand Prix Singapuru 2025 podsumowanie wyscigu 4 Wiadomości
3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AzjaF1wyścigiA525SportAlpine
Udostepnij14Tweet9Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15129 udostępnienia
    Udostepnij 6052 Tweet 3782
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2358 udostępnienia
    Udostepnij 943 Tweet 590
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6437 udostępnienia
    Udostepnij 2575 Tweet 1609
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4440 udostępnienia
    Udostepnij 1776 Tweet 1110

Testy samochodów

renault grand kangoo 2025 13 Wiadomości
Testy

7-osobowe Renault Grand Kangoo. Jak to jest z tymi miejscami z tyłu?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-09-17
citroen c3 picasso 2008 r16.jpg Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 VTi 120 KM 2010 – miejski komfortowy samochód z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-03-01
Citroen C5 Aircross
Wiadomości

Jaki jest nowy Citroën C5 Aircross II? Testujemy francuskiego SUV-a: pierwsza jazda, opinia

autor Małgorzata Kozikowska
2025-10-01
kadjar 2019 1 scaled Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – 30.000 kilometrów minęło. Długodystansowy test. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-08-21
01. Wszystkomający Citroën C3 Aircross – test Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM PureTech – wszystkomający crossover. Czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-28

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Dacia: nowy silnik 1.0 TCe kontra 1.6 SCe – porównanie parametrów

Nowy Mégane GrandCoupé

Pierwsze egzemplarze Leapmotor T03 już u dealerów Stellantis?!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz