III trening
Niewątpliwie wydarzeniem ostatniego wolnego treningu był pożar bolidu Nicka Heidfelda. Renault R31 już wyjeżdżając z alei serwisowej sygnalizował podejrzanie wysoką temperaturę układu wydechowego, ale team Lotus Renault zbagatelizował temat uznając, że uszkodzeniu uległ czujnik tejże temperatury. W efekcie po niespełna pół godzinie od rozpoczęcia sesji wywieszono żółtą flagę, bo Nick Heidfeld po zobaczeniu płomieni zaparkował w pobliżu ekipy gaśniczej, po czym opuścił bolid. Później okazało się, że w wydechu zrobiła się mała dziurka, układ się przegrzał i zapalił.
Najszybszym kierowcą sesji był Sebastian Vettel z zespołu Red Bull-Renaultm, który o 0,084 sekundy pokonał swojego kolegę z teamu, Marka Webbera.
Witalij Pietrow uzyskał ósmy czas.
Oto szczegółowe wyniki poszczególnych kierowców uzyskane podczas ostatniego treningu przed dzisiejszym wyścigiem:
1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, 1:21,707
2. Mark Webber, Red Bull-Renault, 1:21,791
3. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:23,057
4. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes, 1:23,068
5. Jenson Button, McLaren-Mercedes, 1:23,214
6. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:23,397
7. Kamui Kobayashi, BMW Sauber F1 Team, 1:23,669
8. Witalij Pietrow, Lotus Renault, 1:24,043
9. Fernando Alonso, Scuderia Ferrari Marlboro, 1:24,270
10. Rubens Barrichello, Williams-Cosworth, 1:24,318
11. Felipe Massa, Scuderia Ferrari Marlboro, 1:24,322
12. Sergio Perez, BMW Sauber F1 Team, 1:24,329
13. Pastor Maldonado, Williams-Cosworth, 1:24,399
14. Sebastien Buemi, Scuderia Toro Rosso, 1:24,535
15. Adrian Sutil, Force India-Mercedes, 1:24,695
16. Jaime Alguersuari, Scuderia Toro Rosso, 1:24,722
17. Paul di Resta, Force India-Mercedes, 1:25,223
18. Heikki Kovalainen, Lotus Racing, 1:26,236
19. Jarno Trulli, Lotus Racing, 1:27,000
20. Timo Glock, Virgin Racing, 1:27,706
21. Vitantonio Liuzzi, HRT-Cosworth, 1:28,330
22. Jerome d’Ambrosio, Virgin Racing, 1:29,057
23. Nick Heidfeld, Lotus Renault, 1:29,200
24. Narain Karthikeyan, HRT-Cosworth, 1:29,652
Kwalifikacje
Niestety nie udało się odbudować bolidu Nicka Heidfelda na sesję kwalifikacyjną, więc w poniższych wynikach nie odnajdziecie nazwiska zastępcy Roberta Kubicy. Na szczęście niezłym czasem popisał się Witalij Pietrow – startował dziś z trzeciej linii, co mogło oznaczać niezły wynik i powiększenie dorobku punktowego. Rosjanin był zadowolony ze zbalansowania samochodu i zapowiadał walkę o punkty.
Najszybsi byli ponownie kierowcy temu Red Bull-Renault. Mark Webber po raz ósmy w karierze ruszał do wyścigu z pole position, udało mu się bowiem wyprzedzić Sebastaiana Vettela o równe 0,2 sekundy. Niemic miał problemy z KERS-em i stąd słabszy wynik w kwalifikacjach.
Oto czasy uzyskane w kwalifikacjach (rezultaty końcowe):
1. Mark Webber, Red Bull-Renault, 1:20,981
2. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, 1:21,181
3. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes, 1:21,961
4. Fernando Alonso, Scuderia Ferrari Marlboro, 1:21,964
5. Jenson Button, McLaren-Mercedes, 1:21,996
6. Witalij Pietrow, Lotus Renault, 1:22,471
7. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:22,599
8. Felipe Massa, Scuderia Ferrari Marlboro, 1:22,888
9. Pastor Maldonado, Williams-Cosworth, 1:22,952
10. Michael Schumacher, Mercedes GP, 0:00,000
11. Sebastien Buemi, Scuderia Toro Rosso, 1:23,231
12. Sergio Perez, BMW Sauber F1 Team, 1:23,367
13. Jaime Alguersuari, Scuderia Toro Rosso, 1:23,694
14. Kamui Kobayashi, BMW Sauber F1 Team, 1:23,702
15. Heikki Kovalainen, Lotus Racing, 1:25,403
16. Paul di Resta, Force India-Mercedes, 1:26,126
17. Adrian Sutil, Force India-Mercedes, 1:26,571
18. Jarno Trulli, Lotus Racing, 1:26,521
19. Rubens Barrichello, Williams-Cosworth, 1:26,910
20. Timo Glock, Virgin Racing, 1:27,315
21. Vitantonio Liuzzi,HRT-Cosworth, 1:27,809
22. Narain Karthikeyan, HRT-Cosworth, 1:27,908
23. Jerome d’Ambrosio, Virgin Racing, 1:28,556
Wyścig
Grand Prix Hiszpanii rozpoczęło się tuż po 14:00 polskiego czasu, a ci z Was, którzy mają dostęp do kanału Polsatu, mogli śledzić zmagania na torze w Katalonii na żywo. Tych, którzy z różnych powodów oglądać wyścigu nie mogli, zapraszamy na krótką relację.
Mark Webber stracił swoją pozycję bardzo szybko – wyprzedzili go zarówno Fernando Alonso, jak i Sebastian Vettel. O jedno oczko awansował Witalij Pietrow z Lotus Renault. Kilka pozycji zyskał także startujący z ostatniego pola Nick Heidfeld.
Na jedenastym okrążeniu Pietrow awansował na drugą pozycję dzięki zjechaniu na wymianę opon Alonso, Vettela i Webbera. Liderem wyścigu był wówczas Lewis Hamilton.
Na następnym kółku zmianę opon zaliczyli Hamiltom, Pietrow i Massa. Rosjanin wrócił na tor na dziesiątej pozycji. Dwa oczka za nim jechał Nick Heidfeld, którego jedyną szansą było ograniczenie liczby zmian opon. Czy rzeczywiście taką taktykę przyjęto w przypadku Quick Nicka?
Czternaste okrążenie przyniosło awans Pietrowa na ósme miejsce w wyścigu ze stratą rzędu trzech sekund do Michaela Schumachera. Czołówkę wyścigu stanowili Alonso, Vettel i Hamilton, którzy mieścili się w jednej sekundzie.
Na dziewiętnastym okrążeniu po nowe opony zjechał Sebastian Vettel. Było to dość dziwne na pierwszy rzut oka, ale być może na nowym ogumieniu Niemiec był w stanie wydajnie zaatakować pozycję lidera. Ta strategia najwyraźniej się opłaciła – Alonso zjechał po nowe opony na następnym kółku i wyjechał za Vettelem.
Nick Heidfeld, jadący na wolniejszej, ale trwalszej twardej mieszance, zjechał po nowe opony dopiero na dwudziestym pierwszym okrążeniu. Niemiec powrócił na tor na dwudziestej pozycji. Tymczasem Pietrow stracił kilka pozycji podczas drugiego pit-stopu.
Trzy kółka dalej opony zmienił liderujący do tej pory Lewis Hamilton, który powrócił na tor na drugiej pozycji, przez Alonso i Webberem, ale za Vettelem.
Heidfeld tymczasem sukcesywnie piął się w górę i na dwudziestym szóstym okrążeniu awansował na osiemnastą pozycję, po czym pokonał Kamui Kobayashiego i w efekcie był siedemnasty.
W połowie dystansu wyścigu Pietrow awansował na dziewiąte miejsce; Heidfled tymczasem wskoczył na miejsce trzynaste. Przy dobrej taktyce i braku błędów kierowców teamu Lotus Renault będą szanse na dorobek punktowy obu zawodników, choć nie będzie to proste.
Na czterdziestym trzecim okrążeniu po raz trzeci do alei serwisowej zjechał Witalij Pietrow. Czy Rosjanin zamierza przejechać na zmienionym właśnie komplecie opon do konca wyścigu?
Piętnaście okrążeń przed metą poza tor wypadł Heikki Kovalainen z Lotus Racing, którego bolidy również są napędzane silnikami Renault.
Pod koniec wyścigu Pietrow stracił miejsce w pierwszej dziesiątce zjeżdżając po raz kolejny po opony. Za to Nick Heidfeld walczył bardzo zaciekle i wbił się do najlepszej ósemki na cztery okrążenia przed zakończeniem wyścigu. Rosjanin nie powrócił do końca wyścigu na punktowane miejsce
I na koniec końcowa klasyfikacja Grand Prix Hiszpanii:
1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, 1:39:03,301
2. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes, +0:00:00,630
3. Jenson Button, McLaren-Mercedes, +0:00:35,697
4. Mark Webber, Red Bull-Renault, +0:00:47,966
5. Fernando Alonso, Ferrari, + 1 okr.
6. Michael Schumacher, Mercedes GP, + 1 okr.
7. Nico Rosberg, Mercedes GP, + 1 okr.
8. Nick Heidfeld, Lotus Renault, + 1 okr.
9. Sergio Perez, BMW Sauber F1 Team, + 1 okr.
10. Kamui Kobayashi, BMW Sauber F1 Team, + 1 okr.
11. Witalij Pietrow, Lotus Renault, + 1 okr.
12. Paul Di Resta, Force India-Mercedes, + 1 okr.
13. Adrian Sutil, Force India-Mercedes, + 1 okr.
14. Sebastien Buemi, Scuderia Toro Rosso, + 1 okr.
15. Pastor Maldonado, Williams-Cosworth, + 1 okr.
16. Jaime Alguersuari, Scuderia Toro Rosso, + 2 okr.
17. Rubens Barichello, Williams-Cosworth, + 2 okr.
18. Jarno Trulli, Lotus Racing, + 2 okr.
19. Timo Glock, Virgin Racing, + 3 okr.
20. Jerome D’Ambrosio, Virgin Racing, + 4 okr.
21. Narain Karthikeyan, HRT-Cosworth, + 5 okr.
KG
zdjęcia: Lotus Renault
Najnowsze komentarze