BWT Alpine F1 Team zaprezentował w poniedziałek, 21. lutego, w Paryżu, kolebce Grupy Renault, swój nowy samochód na sezon 2022 Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA.
Bolid został odsłonięty przez Lukę de Meo, dyrektora generalnego Grupy Renault, i Laurenta Rossiego, dyrektora generalnego Alpine. Na scenie pojawił się też Otmar Szafnauer, niedawno mianowany Team Managerem. A522 ma wspaniałe malowanie, które elegancko łączy historyczny błękit Alpine z kultowym różem jego sponsora tytularnego BWT. Zespół podkreślił nieocenione wsparcie sponsora tytularnego BWT oraz jego ważnych partnerów: bp Castrol, MAPFRE, Renault E-Tech i RCI Banque, nie zapomniano też o oficjalnych i technicznych partnerach i dostawcach.
Zespół kierowców Alpine F1 Team pozostał ten sam. Barw francuskiej ekipy bronić będą dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso oraz Esteban Ocon. Kierowcą rezerwowym został uczestnik Akademii Alpine Oscar Piastri.
Oszałamiający niebieski kolor Alpine teraz występuje w połączeniu z kultowym różem BWT. BWT Alpine F1 Team również zaskoczył wszystkich, prezentując „odwrócone” barwy. Możecie je obejrzeć na zdjęciach poniżej. To niepowtarzalne malowanie zostanie użyte w pierwszych dwóch wyścigach w kalendarzu, aby podkreślić współpracę ze sponsorem tytularnym BWT.
Prezentację drugiego bolidu F1 w historii BWT Alpine F1 Team przeprowadzili Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine, Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault oraz Otmar Szafnauer, nowy dyrektor zespołu. Oczywiście na gali byli również obecni zawodnicy Esteban Ocon i Fernando Alonso. Ten nowo wyglądający zespół dąży do dalszych postępów w 2022 roku, po pierwszym dużym sezonie Alpine w Formule 1 w zeszłym roku.
Działy techniczne Enstone będą teraz kierowane przez bardzo doświadczoną parę. To Pat Fry, dyrektor ds. technologii podwozi, i Matt Harman, dyrektor techniczny. Po drugiej stronie Kanału la Manche firma Alpine niedawno mianowała Bruno Famina dyrektorem wykonawczym Alpine Racing w Viry-Châtillon, aby zoptymalizować integrację między podwoziem a silnikiem, zapewniając jednocześnie transfer innowacji z toru na drogę.
Pracownicy obu zakładów pracowali niestrudzenie przez ostatnie osiemnaście miesięcy, aby zaprojektować A522, biorąc pod uwagę radykalną zmianę przepisów, które wchodzą w życie w 2022 roku. Współpraca między dwoma zakładami miała fundamentalne znaczenie dla konstrukcji A522. Oprócz całkowicie zmienionego i nowego podwozia zespół z dumą prezentuje układ napędowy RE22, który otwiera nowy rozdział w bogatej historii francuskiego producenta samochodów w Formule 1. Specyfikacje i wymiary bloku silnika dają większą swobodę projektantom nadwozia, aby jak najlepiej wykorzystać nowe przepisy techniczne, przy jednoczesnym dostosowaniu się do nowego paliwa E10, co stanowi kolejny krok w kierunku zrównoważonych paliw w Formule 1.
BWT Alpine F1 Team będzie kontynuował pracę z tymi samymi dwoma kierowcami. Estebanem i Fernando. Dla tego drugiego będzie to historyczny 20. sezon w Formule 1. Pochodzący z Alpine Academy Australijczyk Oscar Piastri będzie oficjalnym kierowcą rezerwowym zespołu w 2022 roku, po zdobyciu tytułu mistrzowskiego FIA Formuły 2 w zeszłym roku.
Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine: Z ogromną przyjemnością prezentujemy dziś A522, który otwiera nowy rozdział w przygodzie Alpine w Formule 1. Jesteśmy dumnymi konkurentami i włożyliśmy w to całą esencję, dziedzictwo i pasję Alpine. Mamy jasny plan i wizję w Alpine i możemy zaliczyć się do najlepszych w branży, aby iść naprzód i realizować nasze ambitne cele. Mamy teraz silny zespół i mamy nadzieję, że wytrzymamy próbę czasu. Nasi dwaj kierowcy to idealna recepta, która pomoże nam osiągnąć wyniki, do których aspirujemy na torze. W 2022 roku chcemy pokazywać stały postęp dzięki wszechstronnym zmianom we wszystkich aspektach, aby zapewnić, że staniemy się przyszłymi pretendentami do tytułu. Idziemy w dobrym kierunku i chcemy kontynuować wspinaczkę na szczyt.
Esteban Ocon, kierowca zespołu BWT Alpine F1 Team: Jestem naturalnie podekscytowany A522, ale jeszcze bardziej jestem podekscytowany zaplanowaną nim jazdą po raz pierwszy w tym tygodniu. Zawsze jest przywilejem zasiąść za kierownicą nowego bolidu Formuły 1, ponieważ wiesz, jak wspaniała praca została wykonana za kulisami przez wszystkich utalentowanych ludzi z działów w Enstone i Viry-Châtillon. To są naprawdę wyjątkowe doznania oraz poczucie odpowiedzialności. Jestem gotowy, jestem w doskonałej kondycji fizycznej, więc do zobaczenia na torze, aby zobaczyć, co możemy zrobić w tym roku!
Fernando Alonso, kierowca BWT Alpine F1 Team: Dobrze jest wrócić i ciężko pracowałem, aby przygotować się do tego sezonu. Samochód wygląda fantastycznie z nowym regulaminem i nowym malowaniem, które lubię. Mamy nowy silnik i jesteśmy przekonani, że dokonaliśmy wielkich ulepszeń w tej nowej generacji. Nie będziemy wiedzieć, na czym stoimy aż do Bahrajnu, ale nie możemy się doczekać naszych pierwszych okrążeń z A522 w tym tygodniu w praktyce.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Alpine F1 Team
Najnowsze komentarze