niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

F1: Ważna zdobycz punktowa Alpine na torze Zandvoort

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-06
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
39 1
1
34
UDOSTĘPNIEŃ
113
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022

 Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!

Wczorajszy wyścig o Grand Prix Holandii (Heineken Dutch Grand Prix) był naprawdę bardzo ciekawy. Dodatkowo przyniósł ekipie Alpine podwójne punkty, bo w pierwszej dziesiątce finiszowali obaj kierowcy francuskiego zespołu.

Po sobotnich kwalifikacjach okazało się, że i Fernando Alonso, i Esteban Ocon będą startować z niezłych miejsc – obaj zakwalifikowali się do Q3. Widać wyraźnie, że ewolucja samochodu idzie w dobrym kierunku. Ocon wywalczył ósme, a Alonso dziewiąte pole startowe.

Początek wyścigu, wbrew obawom, niektórych komentatorów, nie przyniósł żadnych większych problemów. Owszem, doszło do delikatnych kontaktów, ale nie skutkowały one jakimiś znaczącymi kłopotami dla któregokolwiek kierowcy. Dla nas ważniejsze jest to, że Fernando w całym tym zamieszaniu awansował o parę pozycji, wyprzedzając m.in. Estebana.

Dobra jazda przez kilkadziesiąt okrążeń tego krótkiego toru, który niedawno przebudowano, pozwoliła utrzymywać się obu kierowcom Alpine F1 Team w pierwszej dziesiątce. Oczywiście startujący z pole position Max Verstappen, czy kierowcy Mercedesa, byli poza zasięgiem bolidów Alpine, ale Fernando w końcówce wyścigu mocno naciskał Carlosa Sainza w Ferrari. Ostatecznie udało mu się wyprzedzić młodszego rodaka. Niestety chwilę wcześniej Ocon stracił pozycję na rzecz Sergio Pereza. Ostatecznie więc Fernando finiszował jako szósty, a Esteban jako dziewiąty. Łączny dorobek punktowy Alpine zwiększył się o 10 oczek.

Z dorobkiem 90 punktów Alpine zajmuje piątą pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Fernando Alonso jest dziesiąty w klasyfikacji kierowców (46 oczek) i bezpośrednio wyprzedza Estebana Ocona (44 punkty).

„To był pełen wrażeń wyścig za kierownicą i cieszę się, że dzisiaj zdobyłem punkty. Początek był dość pracowity, ale podobały mi się walki toczone na torze. Mieliśmy niezłe tempo, aby być nawet o pozycję lub dwie wyżej, ale nie mieliśmy tyle szczęścia w niektórych sytuacjach, takich jak niebieskie flagi w kluczowych momentach. Jednak jako zespół przez cały weekend pokazaliśmy dobre tempo i możemy być z tego zadowoleni. To ważne punkty w mistrzostwach konstruktorów i już myślimy o Monzie, dążąc do powiększenia zdobyczy punktowej przez oba bolidy. Byliśmy tam konkurencyjni w zeszłym roku, a celem jest kontynuacja zdobywania punktów” – powiedział Esteban Ocon po wyścigu.

„To był dla nas dobry weekend. Zdobyliśmy kilka dobrych punktów za szóstą pozycję i myślę, że byliśmy ogólnie konkurencyjni przez cały weekend. Nasz start był dobry, ale było bardzo ciasno w pierwszym i drugim zakręcie, więc musiałem jeździć szeroko, od jednej krawędzi toru do drugiej, aby uniknąć zderzenia z samochodami wokół mnie. Następnie weszliśmy w dobry rytm i zaliczyliśmy solidny wyścig. Wyprzedzanie Carlosa na końcu było fantastyczne, ponieważ na początku wyścigu nie sądziłem, że zdołamy dogonić Ferrari. Ciekawie będzie zobaczyć, czy możemy przenieść naszą formę na Monzę. Spa na suchej nawierzchni to pierwszy raz, kiedy jeździliśmy z bardzo niskim dociskiem, więc zobaczmy, czy uda nam się tam spędzić kolejny dobry weekend” – zastanawiał się Fernando Alonso.

„Był to dość ekscytujący wyścig na torze, na którym spodziewaliśmy się, że będzie trudno wyprzedzać. Obaj kierowcy mieli przyzwoite starty, choć na pierwszym okrążeniu trochę za bardzo się do siebie zbliżyli. Na szczęście nic złego z tego nie wynikło i udało nam się szybko wyprzedzić Giovinazziego i ustawić się na dobrej pozycji, aby zarządzać naszymi oponami, co pozwoliło nam wykonać jeden postój, który w dodatku zrobiliśmy dobrze. Druga część wyścigu to dość dużo akcji i walki. Esteban stracił pozycję na rzecz Checo [Sergio Perez], który jechał wówczas na miękkich oponach i miał szybszy samochód. Fernando stoczył piękną walkę z Carlosem [Sainzem] o szóste miejsce. To dobre punkty w mistrzostwach dla zespołu, ale dobry występ Pierre’a [Gasly] i Alpha Tauri oznacza, że zyskali w stosunku do nas dwa punkty i wyprzedzamy ich już tylko o 6 oczek w mistrzostwach konstruktorów. Walka będzie kontynuowana w Monzy. Gratulacje dla Maxa za zwycięstwo u siebie przed niesamowitą publicznością – przez cały weekend panowała wyjątkowa atmosfera, której nie widzieliśmy od bardzo dawna” – chwalił kibiców Marcin Budkowski, dyrektor wykonawczy Alpine F1 Team.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alpine

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AlpineF1Sportwyścigi
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Poprzedni

Świetny nowy Peugeot 308! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 09/2021

Następny

Nowe Renault Mégane E-Tech 2022 oficjalnie. To prawdziwa rewolucja, zasięg do 470 km, 8 lat gwarancji

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowe Renault Mégane E-Tech 2022 oficjalnie. To prawdziwa rewolucja, zasięg do 470 km, 8 lat gwarancji

Samochody używane są coraz trudniej dostępne. Spadek ilości ofert na rynku wtórnym

Renault chce, by zakaz sprzedaży samochodów hybrydowych obowiązywał dopiero od 2040 r.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.