Nowa Dacia Duster ze 100-konnym silnikiem i fabryczną instalacją LPG dla wielu osób może być sposobem na oszczędną jazdę i alternatywą dla samochodów używanych. Przy niewysokiej cenie, możliwości wykupienia pięciu lat gwarancji oraz instalacji przygotowanej specjalnie dla tego auta można oczekiwań bezproblemowej eksploatacji oraz oszczędności.
Zobacz: test Dacia Duster 4×4 150 KM – najmocniejsza Dacia z silnikiem turbo
W Dusterze montowana jest instalacja renomowanej firmy Landi Renzo. Zastosowany zbiornik ma co prawda tylko 32 litry pojemności, ale za to umiejscowiono go zamiast koła zapasowego, nie tracimy więc bagażnika. Niska kwota dopłaty do instalacji, bo jest to zaledwie tysiąc złotych, powoduje wysoką opłacalność takiej inwestycji. Dacia ma na swojej stronie kalkulator, który pokazuje jak szybko się to zwróci. Według jego obliczeń przy przebiegu rzędu 2.000 km miesięcznie jest to zaledwie dwa miesiące i osiem dni, a więc bardzo krótko.
Duster z LPG objęty jest taką samą gwarancją jak samochód tylko z silnikiem benzynowym. Standardowo producent oferuje 3 lata gwarancji do przebiegu 100.000 kilometrów. Producent podkreśla też ekologiczność instalacji. Według Dacii samochód z LPG nie emituje cząstek stałych a w porównaniu z paliwem konwencjonalnym znacząco ogranicza ilość zanieczyszczeń, przykładowo spalanie gazu zmniejsza o ok. 70% emisję tlenków azotu NOX.
Są też oczywiście minusy – nieco wyższe koszty przeglądów (dodatkowo wykonywane są czynności związane z instalacją gazową) czy nieduży zasięg na fabrycznej butli z gazem. 32 litry wystarczają na około 200-300 kilometrów twierdzi Dacia. Sprawdzimy to w praktyce w najbliższym czasie, bo niedługo odbieramy taki samochód do testów.
Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster z LPG i klimatyzacją?
Najtańsza wersja z gazem do której można dołożyć klimatyzację to Essential. W wersji TCe 100 LPG 4×2 kosztuje w konfiguratorze Dacii 53.400 zł. Dopłata do klimatyzacji manualnej wynosi 2.500 zł. Zakładając, że nie dokładamy żadnych innych dodatków ani nie zmieniamy lakieru z białego na inny (dopłata 2.000 zł), sumaryczna kwota to 55.900 zł.
Wyposażenie najtańszej wersji z dołożoną klimatyzacją manualną obejmuje
- relingi dachowe w kolorze czarnym
- radio MP3, USB, Bluetooth, sterowanie pod kierownicą, bez CD, DAB
- centralny zamek
- szyby tylne regulowane ręcznie
- szyby przednie regulowane elektrycznie
- kanapa tylna składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
- nawiew powietrza na tylną kanapę
- zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi
- automatycznie włączane światła
- światła do jazdy dziennej LED
- komputer pokładowy
- ogranicznik prędkości
- wskaźnik zmiany biegów
- tryb ECO
- poduszki kurtynowe z przodu
- ABS
- układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
- ESP + system wspomagania ruszania pod górę HSA
- zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
- system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
- system kontroli ciśnienia w oponach
- tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
źródło: Dacia.pl
Najnowsze komentarze