Dacia, która początkowo nie była planowana do sprzedaży w krajach Europy Zachodniej, to właśnie tam odnosi dziś największe sukcesy! Po przejęciu marki przez Grupę Renault i w momencie debiutu Logana, a później Sandero, Francuzi zamierzali oferować gamę entry na rynkach rozwijających się, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej i poza Starym Kontynentem. Rynek wymusił zmiany w tej strategii i dziś Dacia odnosi sukcesy w bogatych krajach Europy Zachodniej.
W lutym 2022 roku marka Dacia odnotowała we Włoszech wzrost sprzedaży o 13,8% i to w sytuacji gdy tamtejszy rynek nowych aut skurczył się o 22,6%! Z udziałem w rynku samochodów rejestrowanych przez klientów prywatnych na poziomie 7,14%, w lutym Dacia zwiększyła swoje wyniki w kanale o ponad 2,5 punktu, plasując się na czwartym miejscu. Z kolei gdy weźmie się pod uwagę wyniki skumulowane za pierwsze dwa miesiące br. Dacia pozycjonując się z udziałem w rynku wynoszącym 8,36% jako druga zagraniczna marka w sprzedaży w kanale klientów prywatnych.
Dacia Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem zagranicznym w pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku na rynku samochodów klientów prywatnych we Włoszech, utrzymując pozycję lidera w segmencie B. Z kolei Duster utrzymuje swoją dominującą pozycję w segmencie C. Dodatkowo Dacia potwierdza swoją pozycję lidera na rynku LPG, z prawie 40% udziałem w rynku i wzrostem o 21% w porównaniu do stycznia/lutego 2021 roku.
Sprawdź, ile aut marki Dacia zarejestrowano w dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku w Polsce
Po pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku Dacia nadal cieszy się zainteresowaniem klientów, a nawet zainteresowanie to rośnie. Aktualnie Dacia jest drugą zagraniczną marką w segmencie rejestracji przez klientów prywatnych. Z 11.869 rejestracjami w tym kanale dystrybucji (+37%) ma udział w rynku na poziomie 8,36% (+3,7 pkt). Dacia odnotowuje rosnące wyniki w przeciwieństwie do całego rynku sprzedaży do osób prywatnych, który spadł w tym czasie we Włoszech o 23,6% w porównaniu z pierwszymi dwoma miesiącami 2021 roku.
Cel Dacii jest jasny: potwierdzić się jako marka gwarantująca najlepszy na rynku stosunek jakości do ceny poprzez oferowanie pojazdów spełniających rzeczywiste potrzeby klientów prywatnych (we Włoszech jest to ponad 95% miksu sprzedaży Dacii).
Z 6.452 rejestracjami Sandero nadal zyskuje, zdobywając drugi miesiąc z rzędu tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu zagranicznego we Włoszech w kanale dystrybucji do klientów prywatnych, a także dominując w tymże kanale w segmencie B. Ponad 65% sprzedanych Sandero przypada na model Stepway, miejski crossover z duchem przygody, z czego ponad 60% jest wyposażonych w dwupaliwowy silnik benzynowy/LPG ECO-G 100.
Wyniki pierwszych dwóch miesięcy roku to efekt nie tylko świetnej sprzedaży Sandero, ale i dużej popularności kultowego już Dustera, po raz kolejny lidera wśród samochodów segmentu C z 4.871 rejestracjami.
Wśród wyników nie można też pominąć kolejnego lidera w swoim segmencie – pierwszego w 100% elektrycznego samochodu miejskiego w gamie Dacii, czyli miejskiego Springa. Jest on najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w kanale dystrybucji do klientów prywatnych w okresie styczeń/luty z 652 rejestracje i udziałem w rynku wynoszącym 27,5%.
Dacia jawi się tym samym jako jeden z bohaterów rynku motoryzacyjnego we Włoszech. Osiąga znakomite wyniki jako marka rozwijająca się, która znajduje się na kluczowym etapie opracowywania planu strategicznego, w trakcie przechodzenia do nowej tożsamości wizualnej, procesu obejmującego zarówno samochody, jak i dealerów.
„To niesamowite, jak Dacia stała się solidną i dobrze rozpoznawalną przez naszych klientów marką. Szósta marka ogółem i druga najlepiej sprzedająca się marka zagraniczna w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych w 2022 roku to ważne wyniki, które pozycjonują nas wśród głównych bohaterów rynku samochodowego. To efekt codziennej pracy całego zespołu tworzącego Dacię we Włoszech. Wyróżnia nas autentyczne podejście, z radością prowadzę zespół skupiony na realnych potrzebach klientów prywatnych, ich zadowolenie jest naszym najważniejszym celem” – powiedział Guido Tocci, dyrektor zarządzający Dacia Italia.
Sprawdź ofertę marki Dacia w Polsce
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze