Fiat 500 hitem sprzedaży w Niemczech. Już o tym wspominaliśmy w artykule traktującym o znakomitej sprzedaży 500-tki w ogóle opublikowanym w dniu 65. urodzin modelu (licząc oczywiście od legendarnej, pierwszej generacji). Dziś publikujemy nieco więcej szczegółów na temat tego, jak Fiat 500 sprzedawał się w pierwszej połowie 2022 roku u naszych zachodnich sąsiadów.
Historia sukcesu elektrycznego Fiata 500 na rynku niemieckim trwa. Według najnowszych statystyk Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA), włoski samochód miejski jest najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym we wszystkich segmentach w pierwszej połowie 2022 roku spośród zarejestrowanych pojazdów na baterie (BEV) w Niemczech w miesiącu czerwcu, podobnie jak w styczniu i kwietniu br.
W efekcie włoskie auto miejskie z napędem elektrycznym plasuje się na szczycie kategorii w okresie od stycznia do czerwca 2022 r. w statystykach rejestracyjnych naszych zachodnich sąsiadów.
„Nieprzerwany sukces sprzedażowy elektrycznego Fiata 500 to kolejny kamień milowy w 100-letniej historii Fiata w Niemczech. Dzięki naszej w pełni zelektryfikowanej gamie modeli, od Fiata Pandy Hybrid po Fiata E-Ulysse sprawiamy, że zrównoważona mobilność miejska jest bardziej dostępna niż kiedykolwiek wcześniej dla wszystkich i na każdą potrzebę. Ponadto w nadchodzących miesiącach zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby umożliwić niemieckim klientom korzystanie w tym roku z premii środowiskowej i premii za innowacyjność za zakup samochodów elektrycznych” – komentuje Roberto Debortoli, Brand Manager, Fiat i Abarth w FCA Germany.
Fiat 500e wyróżnia się na tle gamy pojazdów elektrycznych nie tylko kultowym designem. Wybór trzech wariantów nadwozia jest również wyjątkowy w tym segmencie. Elektryczny Fiat 500 jest dostępny jako klasyczny hatchback z dwojgiem drzwi i tylną klapą, jako kabriolet z elektrycznie sterowanym miękkim dachem oraz jako Fiat 500e 3+1 z drugimi drzwiami po stronie pasażera.
Do wyboru są dwa zestawy akumulatorów: akumulator o pojemności 23,8 kW jest szczególnie atrakcyjną cenowo alternatywą dla klientów, którzy pokonują głównie krótkie odległości w obszarze o dobrze rozwiniętej strukturze ładowania. Zasięg w ruchu miejskim wynosi do 257 kilometrów, mierzony zgodnie z cyklem WLTP, który uwzględnia również przejazdy poza miasto. Z kolei akumulator o pojemności 42 kWh wystarcza na pokonanie do 320 kilometrów (cykl WLTP). W ruchu miejskim zasięg tej wersji może wzrosnąć do nawet 460 kilometrów.
Akumulatory trakcyjne Fiata 500e ładuje się w 80 procentach w zaledwie 35 minut. Dzięki szybkiemu ładowaniu, już po pięciu minutach ładowania, akumulatory są wystarczająco naładowane, aby przejechać około 50 kilometrów – to więcej niż przeciętny dzienny dystans pokonywany przez wielu z nas.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat
Najnowsze komentarze