Pod koniec maja minęło właśnie pięć lat od wprowadzenia na rynek Fiata Argo. Przez ten czas do klientów trafiło około 400.000 egzemplarzy tego modelu, w tym mniej więcej 330.000 sprzedało się w samej tylko Brazylii.
Model ten zawsze znajdował się w pierwszej dziesiątce wśród najczęściej kupowanych samochodów przez Brazylijczyków rok po roku praktycznie od momentu wprowadzenia na rynek. Aktualnie Argo sprzedawane jest w 13 krajach Ameryki Łacińskiej.
Wprowadzony na rynek pod koniec maja 2017 roku Fiat Argo właśnie skończył pięć lat. Kolejny model będący przykładem udanego włoskiego designu zbierał nagrody odkąd trafił na rynek i jest hitem wśród klientów. Fiat Argo wyróżnia się stylistyką, wyważonymi proporcjami, dużą elegancją detali oraz zaskakującą dynamiką i jakością wykończenia. Te atrybuty przyczyniły się do jego doskonałych osiągów handlowych, które potwierdzają dane dotyczące sprzedaży: od momentu wprowadzenia na rynek w Brazylii sprzedano już około 330 tysięcy egzemplarzy, a w zeszłym roku (2021) Argo uplasowało się na trzecim miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się pojazdów w kraju z prawie 85 tys. zarejestrowanych samochodów i prawie 20-procentowym udziałem rynkowym w swoim segmencie. Warto wspomnieć, że od pierwszego pełnego roku sprzedaży (2018) zawsze znajdował się w pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych samochodów przez Brazylijczyków.
Znaczenie Argo wykracza daleko poza świetne wyniki sprzedaży. Wprowadzony na rynek w czasie gruntownej renowacji portfolio produktowego Fiata, nawiązywał do modeli Toro i Mobi (rok 2016) i nieco wyprzedził Cronosa (wprowadzonego w roku 2018). Model był odpowiedzialny za wymianę ikonicznych modeli w historii marki (Punto i Palio) i zrobił to we właściwy sposób, rewolucjonizując design i przynosząc poziom jakości i treści dostosowany do nowych wymagań rynku. Przekłada się to na zaufanie i satysfakcję klientów. Argo było kluczowym elementem strategii Fiata mającej na celu zwiększenie atrakcyjności i zainteresowania swoimi samochodami, naznaczonej przez jego najnowsze premiery, takie jak Nova Strada, 500e i Pulse. Ta strategia będzie kontynuowana z nowościami, które nadejdą jeszcze w 2022 roku. Fiat Argo jest nowoczesną konstrukcją i ma układ napędowy, który jeszcze bardziej poprawia jego wydajność i komfort.
Produkowany w Betim w południowo-wschodniej Brazylii (miasto graniczy z Belo Horizonte) i sprzedawany w 13 krajach Ameryki Łacińskiej Fiat Argo ma już około 400.000 sprzedanych egzemplarzy w całym regionie. Należy podkreślić, że od początku idealnie trafił w gusta klientów. W 2018 roku sprzedano około 63.000 egzemplarzy. W 2019 roku ugruntował swoją pozycję jednego z najchętniej kupowanych pojazdów w kraju z ponad 79.000 sztuk, które trafiły do klientów. Nawet w 2020 roku, kiedy z powodu pandemii przez jakiś czas salony samochodowe były zamknięte, a ludzie masowo umierali, model wybrało prawie 66.000 osób!
Fiat Argo został wprowadzony na rynek jako ważny element nowej strategii Fiata, który w ostatnich latach odnawia swoje portfolio w Ameryce Łacińskiej, ewoluując jeszcze bardziej w kierunku pozytywnego postrzegania wizerunku marki oraz wpisując się w wyobraźnię i pragnienia Brazylijczyków. Łączy klasyczny design włoskich modeli z miejskim akcentem i wyróżnia się stylem i autentycznością. Obecnie jest oferowany w czterech wersjach: Argo 1.0, Argo Drive 1.0, Argo S-Design 1.3 i Argo Trekking 1.3.
Ta ostatnia odmiana to najbardziej odważną wersją adresowaną głównie do młodych odbiorców, którzy chcą wyjść poza duże ośrodki miejskie. Charakteryzuje się ona podwyższonym zawieszeniem, oponami terenowymi, podłużnymi relingami dachowymi oraz wyjątkową grafiką po bokach i na masce, która pasuje do pomalowanego na czarno dachu. Ten atrakcyjny zestaw sprawia, że Argo jest uważane za obiekt pożądania w swoim segmencie. Również w listopadzie 2019 roku w Fiacie Argo zadebiutowała włoska koncepcja S-Design, łącząca styl i wyposażenie dla tych, którzy poszukują aktualnego i zróżnicowanego wyglądu, z reinterpretacją sportowego charakteru współgrającego z nutą elegancji.
Fiat Argo podbił nie tylko klientów, ale i branżową prasę i był wyborem kilku mediów, gdy tylko został wprowadzony na rynek. Został uznany za „Najlepszy zakup do 50.000 reali – 2017” przez magazyn Quatro Rodas, zwyciężył w klasyfikacji generalnej oraz w klasie hatchbacków w wyborach „Najlepszy w 2018 roku” organizowanych przez Jornal do Carro, był też najlepszym średniej wielkości hatchbackiem „Os Eslhados 2017”, a do tego zdobył nagrodę dla najlepszego samochodu z silnikiem o pojemności między 1.1 i 1.6 od Carsughi L’Auto Preferita oraz dla najlepszego hatchbacka w plebiscycie „The Best” magazynu Car and Driver.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie i video: Stellantis
Najnowsze komentarze