W wyniku potwierdzonej przez obie firmy fuzji, samochody koncernu Fiat Chrysler zostaną przeniesione na platformy CMP i EMP2 opracowane przez Grupę PSA.
Grupa PSA i Fiat zgodziły się na utworzenie nowego wielkiego koncernu motoryzacyjnego, który rocznie ma produkować 8,7 mln pojazdów. W oświadczeniu dotyczącym fuzji możemy przeczytać, że 2/3 wszystkich samochodów giganta powstanie na zaledwie dwóch platformach, co ma przyczynić się do znacznych oszczędności.
Płyty podłogowe PSA charakteryzują się wieloma zaletami. Po pierwsze: są nowocześniejsze od płyt FCA a po drugie: są bardziej wszechstronne ponieważ zostały dostosowane do trzech rodzajów napędu: benzynowego, diesla i elektrycznego. Widzimy to na przykładzie Peugeot 208 oferowanego z każdej z wymienionych wersji. W nowym koncernie to właśnie platformy PSA będą dominujące. Modele takie jak pick-upy, czy większe pojazdy Jeepa wykorzystają architekturę FCA.
Mniejsza płyta CMP, która posłużyła do produkcji DS 3 Crossback, Peugeot 208, 2008 oraz Opla Corsy zostanie wykorzystana w 2,6 mln samochodów. Kolejną nowością bazującą na CMP będzie następca Citroena C4 i C4 Cactusa, który zadebiutuje w przyszłym roku.
3 mln pojazdów nowego koncernu powstanie na kompaktowej płycie podłogowej EMP2, na której powstał Peugeot 3008, 5008, DS 7 Crossback, Citroen C5 Aircross i Opel Grandland X.
Według Automotive News Europe pierwszym modelem koncernu Fiat Chrysler, który będzie dzielił komponenty z PSA będzie crossover Alfy Romeo. Model zadebiutuje w 2022 roku.
Jaki los czeka segment A? Koncern Fiat Chrysler Automobiles planuje w przyszłości rezygnację z najmniejszych pojazdów i podobny los czeka najprawdopodobniej samochody Grupy PSA. Elektryczny Fiat 500e, którego premiera została zaplanowana na wiosnę przyszłego roku trafi do sprzedaży jesienią przyszłego roku.
Najnowsze komentarze