Fiat wprowadza na rynek pierwsze modele z nowym napędem Bio-Hybrid. Układ trafił pod maskę modelu Fastback i Pulse. Samochody są już dostępne na zamówienie w Brazylii.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, Fiat wprowadził do sprzedaży modele Fastback i Pulse z napędem Bio-Hybrid. W pojazdach zastosowano miękką hybrydę dostosowaną zgodnie ze specyfiką rynku brazylijskiego do pracy na benzynie i etanolu. Pojazdy korzystają z układu T200 Hybrid, który powstał w oparciu o silnik 1.0 turbo-flex w połączeniu z 7-biegową przekładnią CVT.
Fiat Ducato dla DHL. 58 sztuk z polskiej fabryki w Gliwicach jedzie do nabywcy
Moc 130 KM oraz 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozostała bez zmian. Stellantis zmniejszył zużycie benzyny w modelu Fastback o 11,5% i etanolu o 9,8%. Apetyt na paliwo Fiata Pulse zmniejszył się o 10,7% zarówno w przypadku benzyny, jak i etanolu. Układ T200 Hybrid jest oferowany w dwóch wersjach Audace i Impetus obu modeli.
System hybrydowy Fiata obejmuje wielofunkcyjny silnik elektryczny, który zastępuje alternator i rozrusznik. Układ wyposażony w dwa akumulatory jest w stanie generować dodatkowy moment obrotowy dla silnika spalinowego pojazdu oraz energię elektryczną do ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego 68 Ah i akumulatora litowo-jonowego 11 Ah (oba 12 V), które dostarczają energię do silnika elektrycznego. System generuje moc do 3kW, zapewniając lepsze osiągi samochodu i mniejsze zużycie paliwa.
System działa w czterech trybach pracy:
- e-Start&Stop: funkcja Start-Stop jest przydatna podczas postojów. Gdy pojazd całkowicie się zatrzyma, system wyłącza silnik spalinowy, oszczędzając paliwo. Podczas zmniejszania prędkości silnik spalinowy pracuje bez wtrysku paliwa, priorytetem jest regeneracja energii.
- e-Assist: wspomaganie silnika elektrycznego i spalinowego. Podczas przyspieszania i ponownego uruchamiania akumulatory litowo-ołowiowe dostarczają energię do silnika elektrycznego, który generuje dodatkowy moment obrotowy dla silnika spalinowego, zmniejszając zużycie paliwa.
- Inteligentny Alternator: dwa tryby pracy zależne od stanu akumulatorów. W trybie alternatora akumulatory kwasowo-ołowiowe i/lub litowo-jonowe znajdują się w niskim stanie naładowania, a inteligentny alternator umożliwia ładowanie. W trybie neutralnym ładowane są akumulatory kwasowo-ołowiowe i/lub litowo-jonowe, a inteligentny alternator pozwala na utrzymanie poziomu naładowania.
- e-Regen: regeneracja energii podczas zwalniania. Funkcja regeneracji przekształca energię mechaniczną w energię elektryczną, która magazynowana jest w dwóch akumulatorach – kwasowo-ołowiowym i litowo-jonowym. System jest w stanie zregenerować do 25% energii.
Najtańszy, nowy Fiat 600. Cena i wyposażenie modelu z polskiej fabryki
Tryby pracy tworzą sekwencyjny cykl, który można śledzić na nowym panelu cyfrowym o przekątnej 7 cali w wersji Impetus i 3,5 cala w Audace. Dzięki temu kierowca może zarządzać wydajnością pojazdu.
Fiat Fastback i Pulse w wersji Hybrid T200 wyposażone są w 10,1-calowy ekran dotykowy oraz systemy wspomagania bezpieczeństwa, które obejmują automatyczne hamowanie awaryjne, asystenta utrzymania pasa ruchu i automatyczne przełączanie reflektorów. Wraz z dodaniem układu hybrydowego, do oferty dołączył również nowy lakier nadwozia Amalfi Blue.
Fiat Fastback i Pulse T200 Hybrid – ceny:
Pulse Audace T200 Hybrid AT – 125 990 R$
Pulse Impetus T200 Hybrid AT – 140 990 R$
Fastback Audace T200 Hybrid AT – 151 990 R$
Fastback Impetus T200 Hybrid AT – 161 990 R$
W ciągu najbliższych kilku lat Fiat i inne marki Stellantis wprowadzą na rynek brazylijski ponad 40 nowych modeli i 8 układów napędowych, w tym opcje hybrydowe i w 100% elektryczne. Wszystko to w ramach inwestycji w wysokości 32 miliardów reali do 2030 roku.
Fiat na polskim rynku. Nowe modele, oferty, wersje wyposażenia
Najnowsze komentarze