Fiat Grande Panda zadebiutował na rynku europejskim, także w Polsce, ale włoska marka przygotowuje niespodziankę, dla tych, którzy lubią jeździć od czasu do czasu po bardziej wymagającej nawierzchni. W planach na przyszłość jest wersja z napędem na wszystkie koła jako ukłon w kierunku historii Pandy 4×4.
Kanciaste nadwozie Fiata Grande Pandy odnosi się do Pandy I generacji, która zadebiutował w 1979 roku. Lekko podniesione zawieszenie i stylistka wzorowana na SUV-ach sugeruje, że samochód potrafi więcej niż tylko jazda po gładkim asfalcie. Pytanie, czy Grande Panda posiada wersję z napędem na wszystkie koła, które usłyszałam już kilkukrotnie, nie jest zatem zupełnie bezzasadne.
Skoro samochód tak mocno odnosi się do popularnego modelu miejskiego, nawiązanie powinno mieć swoje odzwierciedlenie również w tej ważnej dla klientów kwestii. Fiat nie zapomniał o swoim dziedzictwie i potwierdził, że pracuje nad Grandę Pandą 4×4. Pozostaje tylko jedno istotne pytanie: spalinówka, czy elektryk?
Nowy Fiat Grande Panda 1.2 Hybrid wjeżdża na rynek. Ile kosztuje?
„Tak, jesteśmy zdecydowani coś zrobić i to badamy” – powiedział Olivier François brytyjskiemu magazynowi Autocar, zapytany o plany dotyczące Grande Pandy z napędem na obie osie. „Próbujemy znaleźć rozwiązanie i sposób. Pytanie brzmi, czy powinien to być ICE 4×4 czy EV 4×4.
Fiat Grande Panda 4×4
Fiat Grande Panda jest produkowany na platformie Smart Car, która powstała z myślą o niedrogich samochodach dla segmentu B. Na polskim rynku cena modelu startuje z poziomu 79.900 zł. Klienci mają do wyboru wersję z układem 1.2 Hybrid o mocy 100 KM oraz wariant elektryczny o zasięgu 320 km, który został wyposażony w jednostkę o mocy 113 KM.
Autocar informuje, że Fiat zamierza rozszerzyć ofertę układów napędowych o benzynowy silnik sprzężony z manualną skrzynią biegów, ale model ma być przeznaczony na rynki wschodzące i nie ma pewności, czy zostanie wprowadzony także do Europy. Być może Stellantis zarezerwował tańszą konfigurację dla Citroëna.
Fiat na polskim rynku. Nowe modele, oferty, wersje wyposażenia
Jednym z atutów przemawiającym za modelem Fiata, w porównaniu do bliźniaczego Citroëna C3 byłby właśnie napęd 4×4. Pozostaje tylko aspekt techniczny. Czy Fiat zastosuje układ mild hybryd z silnikiem elektrycznym napędzającym tylną oś jak u Jeepa, czy wyłącznie napęd elektryczny? „Szukamy rozwiązań, zastanawiamy się jak i kiedy je wdrożyć, ale rozumiemy, o co chodzi i chcielibyśmy wkrótce coś podobnego zrobić” – dodał Olivier François.
Źródło: Autocar.co.uk
Najnowsze komentarze