Samochody marek Fiat i Jeep sprzedają się bardzo dobrze. Stellantis dynamicznie rozpoczęła 2025 rok, umacniając swoją dominację na rynkach Brazylii, Argentyny oraz całej Ameryki Południowej. W styczniu koncern sprzedał 79,9 tys. pojazdów w regionie, co oznacza wzrost o 16 tys. sztuk w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Dzięki temu Stellantis osiągnęła udział rynkowy na poziomie 24,2%, zwiększając go o 0,7 punktu procentowego względem ubiegłego roku.
Brazylia pozostaje ważnym rynkiem dla Stellantis, gdzie firma znacząco zwiększyła swoją sprzedaż w pierwszym miesiącu roku. W styczniu 2025 roku koncern zarejestrował 50,6 tys. nowych pojazdów, co zapewniło mu imponujący udział w rynku na poziomie 31,5%. To oznacza wzrost o 1,6 punktu procentowego w stosunku do stycznia 2024 roku. Również w Argentynie Stellantis kontynuuje swoją ekspansję. W styczniu sprzedano tam 23,8 tys. pojazdów, co stanowi wzrost o 11 tys. sztuk w porównaniu z rokiem poprzednim. Udział rynkowy koncernu wzrósł do 36,3%, co umocniło jego pozycję lidera na tym rynku.
Fiat nadal na czele rynku brazylijskiego
Fiat, jako kluczowa marka Stellantis, utrzymał pozycję lidera na brazylijskim rynku motoryzacyjnym. W styczniu osiągnął 21,4% udziału w rynku, sprzedając 34.356 pojazdów, czyli niemal 13 tys. więcej niż marka druga w rankingu.
Fiat Strada, który był najlepiej sprzedającym się modelem w Brazylii w 2024 roku, utrzymał swoją pozycję lidera również w styczniu 2025 roku, osiągając sprzedaż na poziomie 8.777 egzemplarzy. Dobry wynik zanotował także Fiat Argo, który z 5.173 sprzedanymi sztukami zajął szóste miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów.
Fiat nie tylko dominuje na rynku ogólnym, ale także przewodzi w kilku segmentach. W styczniu marka była numerem jeden w sprzedaży pick-upów, hatchbacków, sedanów oraz vanów. W segmencie pick-upów Fiat sprzedał 13.111 sztuk, gdzie oprócz modelu Strada wyróżniła się także Fiat Toro, który objął pierwszą pozycję w kategorii C-pickupów z wynikiem 3.452 sprzedanych egzemplarzy.
W segmencie hatchbacków Fiat sprzedał 9.197 pojazdów, a Mobi okazał się liderem w kategorii aut miejskich z wynikiem 4.024 rejestracji. Wśród sedanów Fiat również rozpoczął rok jako lider, sprzedając 3.313 egzemplarzy modelu Cronos. W sektorze vanów największym sukcesem może pochwalić się Fiat Fiorino, który zdobył aż 65,8% udziału w segmencie, sprzedając 992 sztuki. Łącznie Fiat sprzedał 1.723 vany, zdobywając 31,1% udziału w tym segmencie.
Jeep zwiększa swój udział w rynku brazylijskim
Jeep również zaliczył udany początek roku w Brazylii. W styczniu 2025 marka zarejestrowała 9.232 nowe pojazdy, co uplasowało ją na szóstym miejscu na rynku. Co istotne, w porównaniu z grudniem 2024 roku, Jeep był marką, która najbardziej zwiększyła swój udział rynkowy, zyskując 1,5 punktu procentowego i osiągając 5,7% market share.
W segmencie SUV-ów Jeep od lat pozostaje silnym graczem. W styczniu 2025 roku Jeep Compass zarejestrował 4.436 egzemplarzy, co stanowi 36,3% udziału w segmencie C-SUV, pozwalając mu utrzymać pozycję lidera wśród średnich SUV-ów – tytuł, który utrzymuje już od ośmiu lat.
Nieco mniejszy, ale równie popularny Jeep Renegade również miał udany miesiąc. Sprzedano 3.679 sztuk, co dało mu 7,9% udziału w segmencie B-SUV. Model ten był również tym, który najbardziej zwiększył swój udział w kategorii, notując wzrost o 1,6 punktu procentowego względem grudnia 2024 roku.
Jeep Commander umacnia pozycję w segmencie C+D
W styczniu Jeep Commander osiągnął sprzedaż na poziomie 1.107 egzemplarzy. W sumie modele Compass i Commander, reprezentujące segment SUV-ów średnich i dużych (C+D), osiągnęły łącznie 5.543 sprzedane sztuki, co czyni Jeepa liderem w tej kategorii.
Agresywna strategia sprzedażowa
Nasz komentarz: Stellantis, aby zwiększyć sprzedaż, wprowadza niższe ceny, polepsza oferty finansowania a w przypadku rynku brazylijskiego i argentyńskiego posiada w ofercie przede wszystkim takie modele, których oczekuje rynek. Nie ma tutaj intensywnego promowania elektryków, zamiast tego są propozycje niedrogich, sensownych modeli, których poziom cenowy jest dostosowany do możliwości klientów.
źródło: Stellantis, opracowanie redakcja
Najnowsze komentarze