Fiat rozpoczął kolejny rok umacniając swoją pozycję lidera na rynku brazylijskim. W styczniu marka osiągnęła 21,4% udziału w rynku i sprzedała 34.356 aut, wyprzedzając o prawie 13 tysięcy markę zajmującą drugie miejsce. Strada, najlepiej sprzedający się samochód w kraju w 2024 roku, pozostała absolutnym liderem także w pierwszym miesiącu roku ze sprzedażą 8.777 sztuk. Argo w styczniu znalazło się na szóstym miejscu najlepiej sprzedających się pojazdów miesiąca – sprzedano 5.173 sztuki.
Fiat przewodził również w różnych segmentach rynku: wśród pick-upów, hatchbacków, sedanów i vanów, co potwierdziło wiodącą rolę marki na całym rynku. Łącznie zarejestrowano 13.111 sztuk pick-upów włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis, a oprócz Strady, wśród pick-upów segmentu C na pierwszym miejscu znalazł się Fiat Toro, którego sprzedaż wyniosła 3.452 egzemplarzy.
W segmencie hatchbacków sprzedano 9.197 Fiatów. Oprócz popularnego modelu Argo, Mobi przewodził w segmencie samochodów gamy entry z liczbą 4.024 rejestracji.
Fiat rozpoczął rok w świetnym tempie, odzyskując prowadzenie wśród sedanów, dzięki sprzedaniu 3.313 sztuk Cronosa.
Wśród samochodów dostawczych wyróżnił się Fiorino, który uzyskał 65,8% udziału i 992 zarejestrowane sztuki, co oznacza, że Fiat przewodził również w tym segmencie, sprzedając 1.723 sztuki i uzyskując 31,1% udziału w segmencie.
Dzięki spójnym wynikom Fiat odnotował wzrost w niemal wszystkich segmentach w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Porównując pierwszy miesiąc 2025 roku z pierwszym miesiącem 2024 roku, w Brazylii zarejestrowano o 3.501 samochodów włoskiej marki więcej. W samym tylko segmencie hatchbacków wzrost udziału w segmencie wyniósł 8,0 punktów procentowych.
Zobacz, jakie samochody Fiata można kupić w Polsce
„Zakończenie roku na pierwszym miejscu i ponowne objęcie pozycji lidera na rynku brazylijskim wiele znaczy dla Fiata. Naszym celem jest dalsza praca i oferowanie naszym klientom najlepszych rozwiązań, jakie rynek ma do zaoferowania. Mogę powiedzieć, że w ciągu roku będziemy mieli mnóstwo nowości” – komentuje Frederico Battaglia, wiceprezes marki Fiat w Ameryce Południowej.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze