Fiat po raz kolejny jest gwiazdą brazylijskiego rynku motoryzacyjnego. W tym roku marka pozostaje liderem rynku z 21,4% udziałem w rynku i 153.480 zarejestrowanymi egzemplarzami, wyprzedzając o ponad 40 tysięcy markę zajmującą drugie miejsce. Strada nadal pozostaje liderem z 5,5% udziałem w rynku i 39.365 sprzedanymi w tym okresie samochodami, czyli o ok. 6 tys. więcej niż model zajmujący drugie miejsce.
Marka, która od czterech lat jest liderem rynku, umieściła również dwa inne modele w gronie 10 najlepiej sprzedających się modeli w 2025 r. Obok znanego modelu Strada, Argo zajmuje 3. miejsce z 28.169 zarejestrowanymi egzemplarzami i 3,9% udziałem w rynku, a Mobi znajduje się na 7. miejscu z 20.425 sprzedanymi samochodami i 2,8% udziałem w rynku.
W kwietniu Fiat wyróżnił się i przewodził w segmencie hybrydowych SUV-ów. Modele Pulse i Fastback z silnikiem hybrydowym Turbo 200 osiągnęły największą liczbę rejestracji od czasu ich wprowadzenia na rynek w listopadzie. Łącznie w minionym miesiącu sprzedano w Brazylii 3.933 sztuki hybrydowych SUV-ów.
Sprawdź ofertę na samochody Fiat w Polsce
„Ten wynik potwierdza zaangażowanie Fiata w przewodzenie przyszłości mobilności, demokratyzację i umożliwienie dostępu do technologii hybrydowej. Bycie liderem rynku nie polega tylko na sprzedaży większej ilości, ale na lepszym zrozumieniu potrzeb Brazylijczyków, a w tym Fiat nadal przyspiesza. Mamy zróżnicowane portfolio, wydajną produkcję krajową i ciągłe skupienie się na doświadczeniu klienta” – komentuje Frederico Battaglia, wiceprezes marek Fiat i Abarth w Ameryce Południowej.
W ostatnim miesiącu Fiat był liderem rynku z udziałem na poziomie 21,7% i sprzedażą 42.900 pojazdów. Marka wyróżniła się także w kilku segmentach, osiągając pozycję lidera w trzech z nich: wśród samochodów dostawczych, sprzedając 15.647 sztuk i uzyskując 40,8% udziału w segmencie; w segmencie hatchbacków zarejestrowano 14.616 sztuk, co stanowi 29,8% udziału w segmencie, oraz w segmencie vanów, gdzie zarejestrowano 2.701 sztuk, co stanowi 38,2% udziału.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze