W Polsce Fiat w tym roku furory nie robi – w lutym marka odnotowała tylko 294 rejestracje, a w ciągu dwóch pierwszych miesięcy było ich 653. Wystarczyło to włoskiej marce współtworzącej koncern Stellantis na zajęcie dopiero 31. miejsca w rankingu najpopularniejszych producentów aut. Jest jednak kraj – i nie są to Włochy – w którym Fiat już od czternastu miesięcy jest liderem rynku.
Chodzi o Brazylię. W lutym Fiat wykroił dla siebie aż 21,9% udziału w tamtejszym rynku, a najnowsza wersja modelu Strada jest tam najlepiej sprzedającym się modelem! Wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się samochodów Fiat ma jeszcze dwa inne modele – Argo i Mobi.
W lutym Fiat sprzedał w Brazylii 26.414 samochodów, zdobywając 21,9% udziału w rynku. To już 14 kolejnych miesięcy na pozycji lidera rynku. Pomimo trudnych warunków rynkowych w branży związanych z kryzysem półprzewodników, strategia handlowa marki jest bardzo udana. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy było to 49.700 rejestracji, co stanowi różnicę prawie 20.000 sztuk nad marką sklasyfikowaną na drugim miejscu (tylko w lutym było to 9.000 samochodów przewagi).
Czas płynie, a nowy Fiat Strada nie zmienia swojego statusu jako fenomenu sprzedażowego. Po ukończeniu 2021 r. z tytułem najlepiej sprzedającego się modelu w Brazylii – bezprecedensowy wyczyn w branży jak na pickupa – model ten zakończył luty na pierwszym miejscu z 7.314 zarejestrowanymi egzemplarzami (6,1% całkowitego udziału w rynku i niesamowity wynik 96,7% w swoim segmencie, rekord wszech czasów w swojej kategorii).
Wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się aut w Brazylii w lutym Fiat uplasował również hatchbacka Argo na 7. pozycji (4.321 zarejestrowanych sztuk i 3,6% udziału w rynku), a Mobi na 10. (4.162 sztuki i 3,4% udziału w rynku).
Jeśli chodzi o poszczególne segmenty rynkowe, Fiat pokazuje swoją siłę zamykając luty w czołówce hatchbacków (26,4%), pick-upów (55,6%) i vanów (44,4%). Wynik ten powtarza się w skonsolidowanych liczbach za rok. Marka świętuje również doskonałe wyniki zarówno w sprzedaży dla klientów indywidualnych, jak i flotowych, prowadząc w obu kanałach w pierwszych dwóch miesiącach.
Według Herlandera Zoli, starszego wiceprezesa Fiata na Amerykę Południową, czasy dla branży w tym kraju są wciąż bardzo trudne z powodu kryzysu półprzewodników. „Ważne jest to, że pracujemy wspólnie z dealerami, aby dostosować ofertę, której wymaga sytuacja”.
Zola zwrócił również uwagę na SUV-a Pulse, który radzi sobie dobrze pomimo trudności z dostawami części. „Dostępność produkcyjna Fiata Pulse nadal ma duży wpływ na rejestracje modelu, ale jego wyniki pozostają bardzo obiecujące. Osiągnęliśmy 5. pozycję w segmencie z prawie 9% udziałem”.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat Brazylia
Najnowsze komentarze