Fiat zakończył sierpień z wieloma powodami do świętowania w Brazylii. I nic dziwnego, ponieważ marka zwiększyła swój udział w rynku, zwiększyła sprzedaż, a nawet jeszcze umocniła się na pozycji lidera na rynku brazylijskim w kolejnym miesiącu z rzędu. W sierpniu zarejestrowano 44.252 samochody, co przełożyło się na 22,7% udziału w rynku i wzrost o 1,7 punktu procentowego w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Ponadto marka umieściła trzy modele wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli, a nowa Strada osiągnęła wielki historyczny kamień milowy.
Oprócz tego, że jest najlepiej sprzedającym się pojazdem w kraju, nowa Strada osiągnęła również najwyższy udział w rynku od czasu wprowadzenia nowej generacji w czerwcu 2020 r.: z 7,3%, co udało się dzięki zarejestrowaniu 14.157 egzemplarzy tego modelu. W ciągu ponad dwóch dekad historii był to również drugi co do wielkości udział w rynku pick-upa. Co więcej: w tym roku utrzymuje pozycję lidera na brazylijskim rynku z 76.102 zarejestrowanymi pojazdami. W sierpniu Fiat był również liderem brazylijskiego rynku w segmencie hatchbacków (24,2%), pick-upów (55,5%) i vanów (30,6%).
„Fiat coraz bardziej umacnia swoją pozycję lidera na rynku brazylijskim dzięki niezawodnej recepturze: odnowionemu portfolio, wykwalifikowanej sieci dealerów i najnowocześniejszej ofercie produktów na rynku, która będzie jeszcze pełniejsza po 14. września. Po wymyśleniu na nowo segmentów, takich jak pick-upy, furgonetki i hatchbacki, przygotowujemy się do ponownego tworzenia historii. Tym razem z największą premierą Fiata w ostatnim czasie: modelem Fastback. Dzięki temu debiutujemy w segmencie SUV-ów coupé, z pewnością jeszcze bardziej zwiększymy nasz udział w rynku i oczywiście ponownie zaskoczymy branżę motoryzacyjną” – mówi Herlander Zola, starszy wiceprezes Fiata w Ameryce Południowej.
Marka ma jeszcze inne powody do świętowania. Oprócz Strady jako absolutnego lidera sprzedaży, Fiat zamknął miesiąc z dwoma kolejnymi modelami w rankingu najlepiej sprzedających się aut na brazylijskim rynku: Mobi uplasował się na szóstym miejscu z 7.613 sprzedanymi egzemplarzami, zaś Argo znalazł się na ósmej pozycji z 7.594 sprzedanymi pojazdami, oba z najwyższą miesięczną liczbą sprzedanych egzemplarzy od początku roku.
Z kolei mówiąc o skumulowanych wynikach za 2022 rok, Fiat wciąż jest liderem rynku w Brazylii. Dzięki wynikom uzyskanym w sierpniu, marka umocniła swoją pozycję lidera rynku, z 21,9% udziałem w rynku i ponad 267 tysiącami zarejestrowanych egzemplarzy, co stanowi liczbę o ponad 92 tysiące większą, niż wynik drugiej marki na rynku! Ponadto Fiat osiągnął swoje najlepsze roczne wyniki w ciągu ostatnich 10 lat.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze