Fiat otrzymał dwie nagrody na festiwalu Key Awards 2020 za kampanię z udziałem gwiazd muzyki i filmu. W wyróżnionych reklamach wystąpili: Leonadro DiCaprio, Sting oraz Shaggy.
Key Awards 2020 jest prestiżowym festiwalem promującym programy telewizyjne, kino oraz media. Włoska marka, która wkrótce utworzy wspólnie z PSA nowy koncern o nazwie Stellantis, zdobyła dwa wyróżnienia w kategorii „Covery muzyczne – Licensing” oraz „Muzyka oryginalna”. Jury przyznało pierwszą z wymienionych nagród filmowi „Reinkarnacja”, który promuje elektryczną wersję modelu 500. W filmie wystąpił Leonadro DiCaprio, amerykański aktor i aktywista, który od ponad dwudziestu lat walczy o ochronę różnorodności biologicznej i wspiera działania przeciwko zmianom klimatu. DiCaprio od razu zgodził się na udział w projekcie promującym elektrycznego Fiata 500.
Reklama przedstawia ujęcia z przeszłości marki Fiat i kultowego modelu 500, który na przestrzeni lat zmienił się w nowocześniejszą wersję oraz model bezemisyjny. Za produkcję filmu jest odpowiedzialna agencja kreatywna Doner a reżyserem był Josepha Kahn, który współpracował m.in. z Jennifer Lopez, U2, Lady Gagą i Taylor Swift.
Fiatowi 500 i Leonardo Di Caprio towarzyszą dźwięki utworu autorstwa Flavio Ibba. Który tak skomentował wyróżnienie: „Key Awards” zajmują swoje miejsce w historii, jako najstarsze wyróżnienie dla włoskiej reklamy. Jestem bardzo dumny z tego zwycięstwa, a przede wszystkim z tego, że mogłem uczestniczyć w tym ważnym dla Fiata projekcie, w którym wziął udział światowej sławy talent oraz, że mogłem współpracować z Olivierem François przy premierze nowej kultowej 500-ki”.
Fiat otrzymał drugą nagrodę („Covery muzyczne – Licensing”) za film z udziałem duetu Sting & Shaggy, który promuje specjalną edycję „120th” modeli 500, 500X i 500L. Filmowi skupiającemu się na multimediach modeli Fiata towarzyszy utwór Just One Lifetime, z albumu 44/876, który zdobył nagrodę Grammy. Reklama kończy się hasłem „FIAT, napędzany marzeniami od 1899 roku”, podkreślającym, że przez 120 lat marka Fiat towarzyszyła swoim klientom w spełnianiu ich potrzeb. Za reklamę odpowiada agencja kreatywna Leo Burnett.
Najnowsze komentarze