Koncern Stellantis ma powody do zadowolenia w Ameryce Łacińskiej, a szczególnie w Brazylii. Imponujące wzrosty sprzedaży marki Peugeot, świetne wyniki Peugeota 208, a do tego ciągłe liderowanie na rynku marki Fiat, to coś, wobec czego ciężko przejść obojętnie.
Fiat prowadzi w segmencie pick-upów (dane za pierwsze półrocze). Wprowadzony na rynek niecały rok temu Fiat Pulse odpowiada już za ponad 10% największego na rynku segmentu SUV-ów. Fiat ma też trzy modele w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych w I półroczu nowych samochodów.
Fiat zakończył czerwiec w czołówce brazylijskiego rynku, podobnie jak i całą pierwszą połowę roku. Na szczycie rankingu sprzedaży marka uzyskała 21,9% udziału w rynku i ponad 187.000 rejestracji od stycznia do czerwca. Warto wspomnieć, że w tym pierwszym półroczu Fiat prowadził nie tylko w sprzedaży do klientów biznesowych, ale także w sprzedaży detalicznej, mając tu 17,3% rynku. W sumie jest w czołówce przez 18 kolejnych miesięcy, czyli półtora roku jest numerem jeden w sprzedaży samochodów w kraju.
Fiat Pulse, wprowadzony na rynek w październiku 2021 roku, jest jednym z najjaśniejszych punktów tego półrocza. Model wyróżniał się w konkurencyjnym segmencie SUV-ów, który jest obecnie największy w Brazylii i stanowi 37% całego rynku. W niecały rok SUV marki ma już ponad 10% udziału rynkowego w tym półroczu, z około 25.000 sprzedanymi egzemplarzami i nadal zajmuje pierwsze miejsce wśród SUV-ów od kwietnia.
Absolutne przywództwo w segmencie pick-upów to kolejna mocna strona Fiata w pierwszej połowie 2022 roku z 51,9% udziału w tym segmencie rynku. Praktycznie co drugi sprzedawany samochód tego typu pochodzi od marki, która w ostatnich latach umocniła się na pierwszym miejscu w rozwijającym się segmencie. Fiat Strada jest liderem na rynku brazylijskim i latynoamerykańskim w pierwszych sześciu miesiącach roku i ma 93% udziału w swojej kategorii „wagowej”, podczas gdy Toro również osiąga świetne wyniki w tym segmencie i jest pierwszym wśród średniej wielkości pick-upów z 85% udziałem w rynku.
W ciągu tego półrocza Fiat umieścił również trzy modele wśród 10 najlepiej sprzedających się modeli w Brazylii. To Nowa Strada, Mobi i Nowe Toro. Warto również zauważyć, że Fiat 500e, który został wprowadzony na rynek niespełna rok temu, jest już na siódmym miejscu wśród najlepiej sprzedających się w 100% elektrycznych samochodów w Brazylii.
Warto podkreślić, że choć Fiat ma wiele powodów do świętowania wyników końca pierwszego półrocza, w którym zajmował pozycję lidera, to główne nowości marki na ten rok dopiero nadejdą i przyniosą nadzieję na świetne rezultaty handlowe. Druga połowa roku przyniesie między innymi początek sprzedaży nowego Fiata Scudo, ale też – a może przede wszystkim, premierę, na którą wszyscy czekają: Fiata Fastback, SUV-a coupé włoskiej marki.
DANE ZA CZERWIEC 2022
W czerwcu marka osiągnęła 21% udziału w rynku, sprzedając 34.862 samochody. Ponadto Nowa Strada nadal była najlepiej sprzedającym się pojazdem na rynku krajowym z 9.840 egzemplarzami w szóstym miesiącu roku. Fiat umieścił również dwa kolejne modele w pierwszej dziesiątce miesiąca, przy czym Cronos znalazł się na szóstym miejscu z wynikiem 6.048 sprzedanych egzemplarzy, a Pulse na dziesiątym z 4.839 sprzedanymi pojazdami.
Szósty miesiąc roku wciąż przynosił marce dobre wiadomości. W rodzinie Fiata pojawił się nowy członek: Scudo, średniej wielkości van, który spełnia najróżniejsze potrzeby o typowo miejskim przeznaczeniu, i który oprócz silnika turbodiesla może też być w 100% elektryczny. Zaprojektowany z myślą o rentowności biznesu klientów, nowy Fiat Scudo pojawi się w salonach w sierpniu. Mówiąc o sieci, uruchomiono także Fiat Professional, program produktów, usług i rozwiązań dla profesjonalnych klientów marki, który od 1. sierpnia powinien być dostępny w ponad 200 salonach dealerskich w całej Brazylii.
W czerwcu ujawniono również nazwę SUV-a Coupé Fiata: Fastback. To będzie kolejny ważny kamień milowy w konsolidacji repozycjonowania marki. Wreszcie, już szósty rok z rzędu Fiat Fiorino otrzymał w kategorii „Cargo Van” nagrodę Best Resale Value Seal – pojazdy użytkowe, zorganizowaną przez Agência AutoInforme, Editora Frota i Textofinal.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze