Na komunikowanie sukcesu Grande Pandy jeszcze trochę zbyt wcześnie, samochód dopiero dołączył do cenników, ale odnowiony w ubiegłym roku Fiat Panda lub też Pandina wciąż nabija sprzedaż włoskiej marki, w szczególności na rodzimym rynku.
Kto by pomyślał, że samochód, który od 14 lat lat znajduje się w sprzedaży w niemal niezmienionej formie cały czas będzie przyciągał nabywców do salonów? Czyżby nowoczesna technologia nie przekonywała klientów? A może w poszukiwaniu zwykłego, prostego samochodu o niezbyt wygórowanej cenie nie mamy już za bardzo gdzie się już udać? Producenci prześcigają się w rozwijaniu technologii, systemów wspomagających bezpieczeństwa a deski rozdzielcze zaczęły przypominać kokpity samolotów. To wszystko kosztuje, a klienci chcą kupować jak najtaniej.
Fiat Panda wciąż jest w stanie zaoferować przystępną cenę, dobrą opinię, na którą zapracował przez lata oraz prostotę, która w motoryzacji powoli ginie. Zainteresowanie Pandą widać w szczególności we Włoszech, gdzie model stanowi trzon sprzedaży.
Tak wygląda Fiat Grande Panda w bazowej wersji. Jakie ma wyposażenie?
Fiat Panda – 13.300 sztuk we Włoszech
W styczniu 2025 roku marka sprzedała we Włoszech 15.800 samochodów osiągając 11,8% udział w rynku. 13.300 egzemplarzy stanowi Panda, która zgodnie z zapowiedzią zostanie przemianowana na Pandinę. Fiat tłumaczy wyniki strategią handlową, która oferuje atrakcyjne rabaty i programy finansowania nowych samochodów. Udział Pandiny w rynku włoskim wyniósł w minionym miesiącu 10%.
Fiat Panda cieszy się zainteresowaniem głównie wśród klientów indywidualnych, którzy zarejestrowali 9550 sztuk, co stanowi rekord w przypadku samochodu oferowanego we Włoszech bez rządowych zachęt. Prosty, niedrogi model od lat jest uwielbiany przez Włochów i wciąż napędza sprzedaż marki.
Fiat na polskim rynku. Nowe 500, 600, Grande Panda, oferty, wersje wyposażenia
Panda z nowymi systemami bezpieczeństwa
Produkowany w fabryce w Pomigliano d’Arco Fiat Panda to najbardziej zaawansowana technologicznie wersja modelu. W samochodzie znajdziemy wymagane przepisami europejskimi systemy ADAS, które wspomagają kierowcę zarówno w ruchu miejskim, jak i pozamiejskim. Panda otrzymała autonomiczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie o zjechaniu z pasa ruchu i czujnik zmęczenia kierowcy. Samochód został również wyposażony w nową, 7-calową cyfrową deskę rozdzielczą z trzema różnymi trybami graficznymi i udoskonaloną kierownicę.
Jak sprzedawały się pozostałe modele marki we Włoszech? Sprzedaż Fiata 600 wyniosła 1500 egzemplarzy. Marka chwali się również Topolino, który ze sprzedażą 498 sztuk zdobył pierwsze miejsce na rynku czterokołowców elektrycznych zdobywając 39% udziałów w rynku.
Test: Nowy Citroën C3 Max – najbardziej komfortowy samochód do miasta w swojej klasie. Zalety i wady
Najnowsze komentarze