Fiat odłożył nowy model z segmentu B na bliżej nieokreśloną przyszłość, ale fuzja włoskiego producenta z Grupą PSA może przyspieszyć debiut następcy Punto. Samochód mógłby dzielić platformę z Peugeot 208 oraz Oplem Corsą. Francuski magazyn Auto-Moto wyobraził sobie, jak mogłoby wyglądać nowe Punto.
Produkcja Fiata Punto została zakończona w roku 2018. Włoski producent zdaje sobie sprawę, że segment B jest bardzo istotny na europejskim rynku motoryzacyjnym, dlatego w niedalekiej przyszłości zaprezentuje zupełnie nowy model.
„Potrzebujemy segmentu B” – powiedział pod koniec maja szef Fiata, Olivier François w wywiadzie dla brytyjskiego magazynu Auto Express. „To nie jest tajemnica. Ten projekt był ciągle odkładany. Teraz jest w fazie rozwoju. Mówienie o tym modelu byłoby jednak przedwczesne. Na pewno będziemy mieli sektor B” – dodał.
Fuzja z Grupą PSA może ułatwić Fiatowi zadanie dzięki platformie CMP umożliwiającej produkcję pojazdów w różnych wersjach napędowych, w tym także elektrycznej. Płyta podłogowa została wykorzystana m.in. w Peugeot 208 i Opel Corsa. Fiat e-Punto otrzymałby silnik o mocy 136 KM oraz akumulator o pojemności 50 kWh, który umożliwia pokonanie ok. 330 km.
Kiedy zobaczymy nowego Fiata Punto? Nie prędko. Zanim włoski producent opracuje nowość z segmentu B, zaproponuje klientom kompaktowego SUV-a, który zastąpi w ofercie model Tipo. Jeśli nic nie przeszkodzi fuzji koncernów FCA i PSA, nowe Punto zadebiutuje przed końcem 2022 roku.
Najnowsze komentarze