Licząc z pierwszą generacją wprowadzoną na rynek w 1998 roku, pick-up włoskiej marki zbudował ścieżkę sukcesu, głównej roli i innowacji, stale zwiększając swoją popularność W drugiej generacji, która pojawiła się na rynku w 2020 roku, Nova Strada również osiągnęła imponujące liczby, wyprodukowano dotąd ponad 600 tysięcy pojazdów. Nova Strada jest liderem na brazylijskim rynku od 2021 roku, gromadząc pół miliona sprzedanych egzemplarzy od premiery w 2020 roku.
Fiat Strada, ikona segmentu pick-upów w Brazylii, dosłownie co chwilę osiąga kolejne kamienie milowe. Model opracowany i wyprodukowany w Stellantis Automotive Complex w Betim osiągnął imponującą liczbę 2 milionów sztuk zarejestrowanych w Brazylii. Jednocześnie wprowadzona na rynek w 2020 roku nowa generacja Strady wyprodukowana została już w 600 tys. sztuk, bijąc jednocześnie rekord pół miliona sprzedanych egzemplarzy od czasu jej premiery.
Rok bieżący jest wyjątkowy dla pick-upa, który w ostatnich miesiącach pobił inne historyczne rekordy wielkości sprzedaży i tylko w 2024 roku został zarejestrowany w samej tylko Brazylii w ponad 115 tysiącach egzemplarzy. Te liczby potwierdzają sukces modelu i umacniają Fiata na pozycji lidera sprzedaży nie tylko w segmencie pick-upów, ale na całym rynku w tym kraju.
„Jeśli chodzi o pick-upy, jesteśmy punktem odniesienia na rynku i zawsze jesteśmy w awangardzie innowacji. Od momentu wprowadzenia na rynek, poprzez podwójną kabinę, pierwszą w tej kategorii automatyczną skrzynię biegów CVT i nowy silnik turbo flex, Fiat kontynuuje pisanie na nowo historii sukcesu Strady, zawsze spełniając wymagania konsumentów. Nasz wiodący na rynku pick-up podbił serca klientów i całej branży motoryzacyjnej, zdobywając liczne nagrody i bijąc rekordy w ciągu ostatnich kilku lat” – podkreśla Alexandre Aquino, wiceprezes ds. Marki Fiat w Ameryce Południowej.
Wprowadzona na rynek w 1998 roku Strada odegrała kluczową rolę na rynku brazylijskim, odnosząc sukcesy i wytyczając ścieżkę, która obejmuje kilka innowacji i ciągły wzrost popularności. Dzięki niezrównanej nowoczesności ten pick-up zawsze wprowadzał na rynek znaczące innowacje. Pionier w kilku momentach swojej historii – takich jak wprowadzenie wydłużonej kabiny w 1999 roku, podwójnej kabiny w 2009 roku i rewolucyjnych trzecich drzwi w 2013 roku – przeszedł całkowitą renowację w 2020 roku i stał się jeszcze solidniejszy, technologiczny i atrakcyjny.
Nowa generacja Strady zrewolucjonizowała ten segment, wprowadzając znaczące zmiany, takie jak niespotykana dotąd konfiguracja podwójnej kabiny, nowa konstrukcja, odnowione zawieszenie, większa wysokość podłoża i kąty natarcia (do 24°) oraz kąty zejścia (do 28°). które należą do najlepszych w segmencie.
W 2021 roku marka wprowadziła automatyczną skrzynię biegów CVT, pierwszą tego typu w swojej kategorii w Brazylii. W 2023 roku Strada MY2024 wprowadziła jeszcze więcej nowych funkcji, w tym nowy silnik turbo flex, który poprawia osiągi, zmiany konstrukcyjne oraz nową wersję Ultra, dzięki czemu oferta jest jeszcze bardziej zróżnicowana.
Wszechstronność Strady sprawia, że samochód ten jest niezawodnym narzędziem pracy i wyrafinowanym towarzyszem podróży, łączącym w sobie nowoczesność, komfort, technologię i bezpieczeństwo. Oprócz sukcesu w Brazylii, Fiat Strada jest obecnie eksportowany do niektórych krajów Ameryki Południowej, takich jak Urugwaj, Paragwaj i Argentyna.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze