Pod koniec roku 2024 Fiat ograniczył swoją ofertę modelową. Popularny niegdyś Tipo, zniknął z polskiego cennika. Gama włoskiej marki pozostaje skromna, przynajmniej dopóki nie zobaczymy w salonach nowego modelu Grande Panda.
Fiat Tipo nie jest już dostępny w polskim cenniku. Oferta włoskiej marki składa się obecnie wyłącznie z modeli: 500, 600 oraz Panda. Trzy samochody osobowe w dwóch segmentach A i B to na tle konkurencji bardzo skromny zasób. Fiat zdaje sobie sprawę z potrzeby większej różnorodności, ale na rozwój oferty musimy poczekać do 2025 roku. W styczniu do katalogu dołączy czwarty model – Fiat Granda Panda, który jest technologicznym bliźniakiem Citroëna C3. Aby lepiej dotrzeć do klientów w Polsce, już w momencie rynkowego debiutu powinny być dostępne dwie wersje napędowe – elektryk oraz miękka hybryda. W większości krajów pierwszeństwo ma model na prąd.
Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati – Stellantis inwestuje we włoską dumę
Fiat Tipo na polskim rynku od 2016 roku
Na polskim rynku Fiat Tipo zadebiutował w 2016 roku i zdołał trafić do polskich klientów przede wszystkim znakomitym stosunkiem jakości do ceny, która w momencie premiery rozpoczynała się od 44.900 zł. Zakończenie kariery Tipo jest związane z wprowadzeniem przez Unię Europejską zaostrzonych przepisów dotyczących emisji spalin. Od 1 stycznia 2025 roku zgodnie z dyrektywą CAFE producenci są zobowiązani do ograniczenia średniej emisji CO2 nowych samochodów osobowych do 93,6 g/km.
W drugiej połowie 2024 roku Fiat oferował duże rabaty na Tipo z dieslem. Kompakt można było kupić nawet 20 tys. zł taniej w stosunku do ceny katalogowej. Jeśli wciąż jesteście zainteresowani zakupem, warto pytać u dealerów, wciąż dostępne są egzemplarze od ręki. Nie na wszystkich rynkach Fiat zrezygnował z kompaktu. W październiku 2024 roku we Francji, jak gdyby nigdy nic, marka powróciła do Tipo, w dodatku z dieslem i samochód wciąż znajduje się w sprzedaży.
Kiedy debiut nowej generacji?
Na nową generację kompaktowego modelu chwilę poczekamy. Rok 2025 upłynie Fiatowi pod znakiem promocji Grande Pandy. Zgodnie z zapowiedzią producenta, następca Tipo zadebiutuje w roku 2026. Kompakt najprawdopodobniej powstanie na platformie STLA Small, chyba że włoska marka postawi na „tańszą” opcję i postawi swój model na architekturze Smart Car, na której produkowany jest Grande Panda. Jedno jest pewne, nowy Fiat Tipo nie będzie już zasilany silnikiem Diesla. W ofercie znajdziemy za to hybrydy pożyczone od innych modeli Stellantis oraz napęd elektryczny.
Fiat na polskim rynku. Nowe modele, oferty, wersje wyposażenia
Najnowsze komentarze