Fiaty Strada, Pulse i Argo zwyciężyły w swoich kategoriach w konkursie Prêmio Melhor Revenda de 2023 organizowanym w Brazylii. Ta ważna nagroda przyznawana jest przez wyspecjalizowane media motoryzacyjne. Certyfikacja ma na celu podkreślenie, które pojazdy straciły na wartości najmniej w ciągu ostatniego roku.
Bycie marką, która sprzedaje najwięcej samochodów w Brazylii, nie jest dla każdego. Fiat utrzymuje tę pozycję od 27 kolejnych miesięcy. Aby utrzymać się na szczycie, Fiat stawia na kompletną gamę, która zaspokaja różne gusty i potrzeby klientów na różnych etapach życia, oferując modele, które wyróżniają się również niską dewaluacją w momencie odsprzedaży.
Można się było o tym przekonać podczas ceremonii wręczenia nagród Prêmio Melhor Revenda de 2023, która odbyła się w tym tygodniu w São Paulo, podczas której marka zgarnęła trzy trofea. Strada, Pulse i Argo okazały się najlepsze w swoich kategoriach w certyfikacji przeprowadzonej przez KBB (Kelley Blue Book), firmę specjalizującą się w ocenie i badaniu cen samochodów, oraz magazyn Quatro Rodas.
Fiat Argo, który w zeszłym roku ugruntował swoją pozycję jednego z najlepiej sprzedających się pojazdów w Brazylii, zwyciężył w kategorii Compact Access Hatch. Warto zauważyć, że jest to już drugi raz, kiedy ten model zdobył tę nagrodę. W pierwszym roku ubiegania się o nagrodę
Z kolei Fiat Pulse ugruntował swoją pozycję referencyjnego kompaktowego SUV-a. Pierwszy SUV marki opracowany i wyprodukowany w Brazylii występuje w pięciu różnych wersjach o dobrym stosunku ceny do jakości, które przyczyniły się do jego sukcesu.
Uzupełniając listę triumfatorów, nie można zapomnieć o najlepiej sprzedającym się pojeździe w Brazylii w 2022 roku i w tegorocznych wynikach sprzedaży. Fiat Strada okazał się Kompaktowym Pick-upem o najniższym wskaźniku dewaluacji wartości.
Nagroda
Prêmio Melhor Revenda to ważna nagroda przyznawana przez wyspecjalizowane media motoryzacyjne. Certyfikacja ma na celu podkreślenie, które pojazdy straciły na wartości najmniej w ciągu ostatniego roku. W czwartej edycji oceniono łącznie ceny 136 modeli, podzielonych na 23 kategorie. Wzięto pod uwagę tylko samochody i lekkie samochody dostawcze sprzedane w lutym 2022 roku jako nowe (bez przebiegu) z sugerowaną ceną fabryczną poniżej 500.000 reali, które pozostały w sprzedaży jako nowe w oficjalnej dystrybucji producentów samochodów w lutym 2023 roku.
Zastosowana metodyka opiera się na wartościach sprzedaży i odsprzedaży po pierwszym roku użytkowania. Wartości są porównywane z odpowiednimi cenami giełdowymi tych samych pojazdów w styczniu 2022 roku. Różnica między dwiema cenami zebranymi w dwóch określonych terminach daje wskaźnik dewaluacji. Zwycięski indeks odpowiada średniej arytmetycznej między wersjami każdego modelu, aby przypisać pojedynczą wartość dewaluacji dla każdego modelu. Samochody, które uzyskają najniższy zweryfikowany procent, są brane pod uwagę przy ustalaniu ostatecznej kolejności i nominowaniu do nagród.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze