Fiat jest pierwszą marką, która wykorzysta w swoich samochodach nową technologię Bio-Hybrid opracowaną przez Stellantis dla Ameryki Południowej. W listopadzie nowy napęd będzie dostępny w modelach Fastback i Pulse na rynku brazylijskim.
W ubiegłym roku koncern Stellantis zaprezentował nową technologię Bio-Hybrid, która łączy zalety silników „flex”, które pracują na benzynie i etanolu z technologią hybrydową. Rozwiązanie przeznaczone dla krajów Ameryki Południowej zadebiutuje w modelach Fiat Fastback oraz Pulse w Brazylii.
Ile kosztuje nowy, najtańszy Fiat Panda? Aktualna oferta i wyposażenie
Za montaż pojazdów z nowym układem napędowym odpowiedzialny jest zakład w Betim w Brazylii. Produkcja już się rozpoczęła a klienci będą mogli zamówić pierwsze pojazd w listopadzie tego roku. Stellantis opracował trzy wersje bio hybrydowych układów napędowych: Bio-Hybrid, Bio-Hybrid e-DCT oraz Bio-Hybrid Plug-in. Jak wskazuje pierwsze zdjęcie Fiat wykorzysta technologię w oparciu o jednostkę oznaczoną T200, czyli znany na rynku brazylijskim motor 1.0 turbo flex.
„Fiat jest marką znaną z rewolucjonizowania i rozpowszechniania przystępnych cenowo technologii w Brazylii. Dzięki naszemu innowacyjnemu DNA i solidnej pozycji lidera na rynku krajowym w ciągu ostatnich czterech lat, naturalne jest, że prowadzimy również nową erę transformacji. Aby to osiągnąć, zdecydowaliśmy się zacząć od ważnego segmentu, od naszych najbardziej pożądanych SUV-ów, Pulse i Fastback, które będą odpowiedzialne za napędzanie tej rewolucji” – mówi Alexandre Aquino, wiceprezes marki na Amerykę Południową.”
Najnowsze komentarze