Nie zmienia się pozycja rynkowa Fiata w Brazylii – włoska marka, która oferuje na kontynencie południowoamerykańskim modele inne, niż w Europie po dziewięciu miesiącach bieżącego roku wciąż zajmuje pozycję lidera. Jednocześnie Strada, Mobi i Argo należały do 10 najlepiej sprzedających się pojazdów w Brazylii we wrześniu. W wynikach skumulowanych za trzy pierwsze kwartały Fiat nadal osiąga najlepszy udział w rynku od dziesięciu lat, osiągając 21,8% dzięki około 306 tys. sprzedanych egzemplarzy.
Wrzesień był dla Fiata w Brazylii miesiącem udanym. Marka ponownie zakończyła miesiąc na pozycji lidera z 21,4% udziału w rynku i 38.924 zarejestrowanymi samochodami. Fiat Strada był najlepiej sprzedającym się samochodem w tym kraju zdobywając 5,5% udziału w rynku dzięki sprzedaniu 9.008 egzemplarzy. W pierwszej dziesiątce znalazł się też Fiat Mobi – zajął piąte miejsce (7.476 zarejestrowanych egzemplarzy), a Argo uplasował się na pozycji siódmej z 7.093 rejestracjami. Warto zauważyć, że miesiąc ten zostanie również zapamiętany z powodu premiery Fiata Fastback. Model miał doskonałe osiągi komercyjne (w ciągu pierwszych dziesięciu dni sprzedano około 5.400 samochodów), osiągając wartości zamówień powyżej oczekiwań.
„We wrześniu zorganizowaliśmy największą w ostatnim czasie premierę Fiata. SUV coupé Fastback odniósł sukces na rynku. W ciągu dwóch tygodni sprzedano ponad 6 tys. sztuk. Świadczy to o wielkiej otwartości naszych produktów na konsumenta i sukcesie naszej strategii repozycjonowania” – świętuje Herlander Zola, starszy wiceprezes Fiata w Ameryce Południowej.
Po dziewięciu miesiącach 2022 roku Fiat utrzymuje pozycję lidera z 21,8% udziałem w rynku i około 306 tys. sprzedanych egzemplarzy. Warto wspomnieć, że różnica do drugiego miejsca to ponad 102 tys. aut. Fiat nadal osiąga w 2022 roku, jak dotąd, najlepsze roczne wyniki ostatnich dziesięciu lat.
Biorąc pod uwagę skumulowaną sprzedaż po dziewięciu miesiącach 2022 roku, dwa modele Fiata znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów. Fiat Strada sprzedał się dotychczas w 86.010 egzemplarzach (6,1% udziału w rynku), zaś Mobi zajmuje szóstą pozycję z 50.037 sprzedanymi pojazdami (3,6% rynku). Fiat nadal jest liderem w segmentach hatchbacków (24,2%), pick-upów (52,9%) i vanów (35,5%) w 2022 roku.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze