Renault dostarczy firmie Connected Energy zużyte baterie pojazdów elektrycznych do ponownego wykorzystania w wytwarzanych przez nią produktach E-STOR.
Renault jest liderem rynku pojazdów elektrycznych w Europie.
E-STOR to przełomowy system magazynowania energii, który może umożliwić tańsze, bardziej elastyczne i efektywniejsze wykorzystanie energii – również szybkie ładowanie baterii o dużej pojemności.
E-STOR będzie dostępny w Wielkiej Brytanii od lipca 2016 r.
Renault i Connected Energy nawiązują współpracę w celu opracowania zrównoważonych i efektywnych sposobów wykorzystania baterii pojazdów elektrycznych po zakończeniu okresu ich użytkowania w pojazdach, aby w rezultacie dostarczyć innowacyjne i tańsze rozwiązania w zakresie ładowania takich baterii. Baterie, które nie mogą być już używane w pojazdach elektrycznych Renault, nadal mają znaczną pojemność, co oznacza, że zanim zostaną zutylizowane, mogą posłużyć jeszcze do innych celów. Razem z szybko rosnącą sprzedażą pojazdów elektrycznych – w 2015 r. w Europie sprzedano 97.687 takich pojazdów, o 48% więcej niż rok wcześniej – zwiększa się również zapotrzebowanie na energię do ich ładowania.
E-STOR: elastyczny i przyjazny dla środowiska system do zarządzania energią
Dzięki nagradzanej technologii E-STOR firma Connected Energy ma do zaoferowania wysoce innowacyjne rozwiązanie dające „drugie życie” zużytym bateriom pojazdów elektrycznych.
Technologia ta może być wykorzystywana na przykład do magazynowania energii pochodzącej z miejscowych źródeł odnawialnych, takich jak panele słoneczne i elektrownie wiatrowe, a następnie do uwalniania jej w razie potrzeby w odpowiednim czasie. System umożliwia również ładowanie baterii z wykorzystaniem tanich taryf poza godzinami szczytu, co pozwala użytkownikom obniżyć koszty związane z poborem energii elektrycznej.
Baterie używane w systemie pochodzą z pojazdów elektrycznych marki Renault, która została wybrana przez Connected Energy ze względu na liczbę 23 000 jednostek sprzedanych przez Renault (lidera rynku w tym segmencie) w Europie w 2015 r. oraz doświadczenie tego producenta w zakresie technologii, cyklu życia baterii i ich wpływu na środowisko.
Moc znamionowa pierwszego produktu E-STOR została sklasyfikowana na poziomie 50 kW/50 kWh, co zwykle wystarcza do obsługi jednej szybkiej ładowarki lub klastra szybkich ładowarek. System jest jednak w pełni skalowalny, więc wkrótce powstaną również jednostki o wyższej pojemności.
Biorąc pod uwagę praktyczny aspekt, jak również bardziej efektywne wykorzystanie energii, system umożliwia instalację stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w miejscach, gdzie zaopatrzenie w energię elektryczną pozwalało wcześniej na instalację jedynie stacji wolnego ładowania. Zamiast ładować pojazdy, pobierając duże ilości energii bezpośrednio z sieci, E-STOR pozwala na magazynowanie energii w wielu bateriach, ładowanych w wolniejszym tempie przez dłuższy czas i uwalnianie jej na potrzeby „zatankowania” pojazdu elektrycznego, kiedy zajdzie taka potrzeba.
Dzięki E-STOR Renault może zaoferować dwa konkretne rozwiązania dotyczące pojazdów elektrycznych tej marki i ich baterii. Magazynowanie energii E-STOR pozwoli zapobiegać przeciążeniom sieci elektrycznej i równoważyć podaż energii i zapotrzebowanie na nią. Będzie mieć również pozytywny wpływ na środowisko, ponieważ baterie nienadające się do użytku w pojazdach elektrycznych, mające jednak wciąż istotną pojemność, zostaną wykorzystane do innych celów, dzięki czemu przed ich utylizacją poziom emisji dwutlenku węgla będzie niższy.
W czerwcu 2015 r. E-STOR zdobył pierwszą nagrodę w kategorii innowacji w prestiżowym konkursie British Renewable Energy Awards 2015, organizowanym przez Stowarzyszenie Energii Odnawialnej.
Matthew Lumsden, dyrektor zarządzający Connected Energy, powiedział: E-STOR umożliwi bardziej efektywne pod względem kosztów upowszechnianie pojazdów elektrycznych do zastosowań komercyjnych i przemysłowych, co wpłynie na zwiększenie ogólnej stabilności tej czystej formy transportu. Dzięki współpracy z Renault mamy zapewnione dostawy zużytych baterii na potrzeby przyszłych instalacji E-STOR.
Eric Feunteun, dyrektor programu pojazdów elektrycznych w Renault, skomentował: Ponowne wykorzystanie zużytych baterii z pojazdów elektrycznych Renault idzie w parze z zaangażowaniem firmy Renault w transformację energetyczną przemysłu motoryzacyjnego.
Dzięki E-STOR właściciele pojazdów elektrycznych będą mogli taniej ładować swoje samochody i korzystać przy tym z energii mniej uzależnionej od emisji dwutlenku węgla. To sprawia, że pojazdy elektryczne stają się eleganckim i jeszcze bardziej zrównoważonym środkiem transportu. Przy tej technologii zarządzania energią pojazdy elektryczne i ich baterie zamiast powodować przeładowania sieci elektrycznych, staną się ich sprzymierzeńcami.
Firma Renault jest liderem i pionierem tworzącego się rynku pojazdów elektrycznych. Sprzedaje pojazdy elektryczne od 2011 r. Ma w swojej ofercie serię w pełni elektrycznych samochodów i furgonetek, spełniających większość wymagań klientów. Obok Renault ZOE w ofercie znalazł się zabawny i charakterystyczny Twizy – codzienny pojazd miejski, który jest również dostępny w wersji Twizy Cargo z bagażnikiem zamiast tylnych siedzeń dla pasażerów. Kolekcję Renault Z.E. (Zero Emissions) uzupełnia Kangoo Van Z.E. – idealna kompaktowa furgonetka na potrzeby miejskich dostaw i drobnych przedsiębiorców, dostępna w kilku wersjach nadwozia.
W 2015 r. Renault było najlepiej sprzedającą się marką w Europie, z udziałem w europejskim rynku pojazdów elektrycznych na poziomie 23,6%, której sprzedaż wzrosła o 49% – do 23 086 jednostek. Sytuacja wyglądała podobnie w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedaż ZOE wzrosła w 2015 r. o 102%, do 2053 pojazdów – znacznie wyprzedzając brytyjski rynek pojazdów elektrycznych, który zanotował 48-procentowy wzrost w stosunku do 2014 r.
Connected Energy dostarcza rozproszone technologie i usługi z zakresu magazynowania energii. System magazynowania energii E-STOR firmy Connected Energy wykorzystuje zużyte litowo-jonowe baterie pojazdów elektrycznych w stacjonarnych rozwiązaniach magazynowania energii na potrzeby ładowania pojazdów elektrycznych oraz do zastosowań przemysłowych i komercyjnych. System E-STOR jest obsługiwany z poziomu wewnętrznego systemu sterowania, zaprojektowanego z myślą o umożliwieniu klientom jak najszerszego wykorzystania systemu E-STOR i uzyskania maksymalnego zwrotu z inwestycji.
Firma Connected Energy oferuje różne rozwiązania, między innymi projekty i oceny wykonalności systemów, dostarczanie standardowych i dostosowanych do indywidualnych potrzeb systemów, ich instalację, konserwację i eksploatację. Tam, gdzie jest to opłacalne, firma oferuje również model biznesowy „Magazynowanie jako usługa”, współfinansowany przez Connected Energy i klienta. Projekty zrealizowane do tej pory obejmowały opracowanie i dostarczenie zintegrowanych systemów magazynowania energii na potrzeby różnych instalacji elektrycznych, w tym systemów zarządzania energią budynków, modułów fotowoltaicznych, turbin wiatrowych i infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych.
Firma Connected Energy została powołana przez spółkę dominującą Future Transport Systems w celu skomercjalizowania szeregu technologii i usług opracowanych w ramach badań wewnętrznych i działalności rozwojowej. Obie spółki to brytyjskie MŚP z siedzibami w Newcastle upon Tyne i Norfolku. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.c-e-int.com.
Firma Renault produkuje samochody od 1898 r. Obecnie to międzynarodowa grupa skupiająca wiele marek, która w 2015 r. sprzedała ponad 2,8 miliona pojazdów w 125 krajach, posiadająca 36 zakładów produkcyjnych i zatrudniająca ponad 117 000 osób. Aby sprostać głównym wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować swoją strategię rentownego wzrostu, Grupa wdraża plan międzynarodowego rozwoju, realizowany za pośrednictwem swoich trzech marek: Renault, Dacia i Renault Samsung Motors, a także sektora pojazdów elektrycznych, sojuszu z Nissanem oraz współpracy z AVTOVAZ i Daimlerem.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze