Citroën 15 CV w momencie gdy wychodził już z produkcji w latach 50-tych był nadal autem tak technicznie zaawansowanym, że produkowany wtedy jeszcze Mercedes W170 nie miał z nim szans. Ani pod względem komfortu jazdy ani wygody. W Citroënie prawie wszystko było lepsze a na scenę wjeżdżał już model DS, który zszokował świat motoryzacji. Jego następca, czyli Citroën CX zdobył znowu serca klientów opływową sylwetką i świetnymi osiągami wersji turbo. Z kolei Citroën XM wyróżniał się niezwykłą sylwetką i wygodą wnętrza. Wszystkie te samochody mogliście zobaczyć na targach Autonostalgia w Warszawie.
Specjalne stoisko poświęcone flagowym limuzynom Citroëna przygotowało stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne. Na targach przygotowano coś więcej niż tylko samochody – dla odwiedzających była też specjalna francuska kawiarenka z piękną stylizowaną na francuską obsługą oraz wieża Eiffla. Nic dziwnego, że stoisko szybko zostało ochrzczone najładniejszym na całych targach.
Citroën 15CV Traction Avant
Czarny Citroën 15CV, rocznik 1952, który przyjechał z Warszawy, ma za sobą historię niezwykłą. Jego pierwszym właścicielem był biskup Lyonu. Przez wiele lat korzystał z tego wygodnego i komfortowego samochodu. Auto jest w perfekcyjnym stanie a jego właściciel z dumą opowiadał o tym jak udało mu się nabyć to auto i włączyć do jego niezwykle bogatej kolekcji.
Citroën DS 20
Złoty Citroën DS 20 rocznik 1972, który pojawił się na stoisku Amicale Citroën Pologne to auto, które spędziło swoje życie na holenderskich drogach. Jego właścicielem był fascynat tego modelu, który jeździł nim na większość zlotów oraz istotnych spotkań. Niedawno przeszło renowację i trafiło do pana Tomasza w Polsce. Dzisiaj używane jest do niedzielnych przejażdżek i specjalnych podróży.
Citroën CX Leader 2.0
Skoro na stoisku znajdują się flagowe limuzyny Citroëna, to nie mogło tu zabraknąć legendarnego modelu CX. Prezentowany egzemplarz przyjechał prosto z Lazurowego Wybrzeża, ma dwulitrowy silnik benzynowy a wyprodukowano go w 1985 roku. Jego renowacja trwała blisko dwa lata. Citroën CX produkowany był aż do 1991 roku.
Citroën XM 2.5 TD
Flagowa limuzyna Citroëna z lat dziewięćdziesiątych o charakterystycznym klinowatym kształcie. Samochód niezwykły pod wieloma względami. Ten na stoisko pochodzi z rocznika 2000 i posiada wyposażenie w wersji Exclusive oraz manualną skrzynię biegów.
Najnowsze komentarze