niedziela, 14 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Florencja ma elektryczną śmieciarkę Renault Trucks

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-06
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
58 4
3
53
UDOSTĘPNIEŃ
177
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Problem odpadów komunalnych niewątpliwie narasta. Odbiór śmieci jest coraz bardziej kosztowny, a w krajach o ciepłym klimacie dodatkowe znaczenie ma częstotliwość  wizyt śmieciarek. W wysokich temperaturach odpady rozkładają się szybciej i emitują mało przyjemne wonie. Z drugiej strony kopcące i warczące śmieciarki też zakłócają spokój. To ważne szczególnie w takich miastach, jak przepiękna Florencja.

I właśnie tam jeździ już pierwsze elektryczna ciężarówka Renault Trucks we Włoszech. Eksploatuje ją firma Gorent S.p.A. To samochód Renault Trucks D Wide Z.E. służący do zbiórki odpadów w stolicy Toskanii. To kolejne miasto po Paryżu, Lyonie i Barcelonie, które korzysta z tego typu pojazdów.

Florencja toruje drogę w transformacji energetycznej i zmniejszyła zanieczyszczenie powietrza o 20% w ciągu ostatnich pięciu lat, przy czym poziom dwutlenku azotu spada zarówno w centrum miasta, jak i na przedmieściach. Rada miasta, pod przewodnictwem burmistrza Dario Nardelli, uczyniła z ochrony środowiska priorytet, wprowadzając linie tramwajowe, nowe ścieżki rowerowe, systemy wypożyczania samochodów i rowerów, a także setki stacji ładowania samochodów elektrycznych, taksówek i autobusów. Ze swojej strony dodam ograniczoną liczbę miejsc parkingowych, co zniechęca do jazdy autem po tym przepięknym mieście.

Dario Nardella, burmistrz Florencji, uważa kwestię ochrony środowiska za najwyższy priorytet: „Florencja rozpoczęła swoją zieloną rewolucję” – wyjaśnił burmistrz. – „Pojawienie się pojazdu Renault Trucks zbiega się z naszą determinacją, aby zwiększyć mobilność elektryczną w mieście, zwłaszcza w zabytkowym centrum, w celu poprawy jakości powietrza i zmniejszenia hałasu, a docelowo pomocy w zachowaniu naszego dziedzictwa kulturowego”.

W przypadku odpadów miasto dąży do wdrożenia planu gospodarowania opartego na ograniczeniu zużycia i maksymalnym wykorzystaniu materiałów poddających się recyklingowi. Dario Nardella wyobraża sobie nawet w dłuższej perspektywie wprowadzenie systemu, który mógłby całkowicie wyeliminować odpady z jego miasta (245.000 ton rocznie), wykorzystując je do produkcji energii potrzebnej do zasilania transportu publicznego. „Droga, którą dzisiaj obieramy, jest właściwa. Jest jeszcze długa, ale miasto Florencja jest zdeterminowane, by iść naprzód w tym kierunku” – powiedział burmistrz.

Gorent S.p.A., specjalista w wynajmie pojazdów do sprzątania miejskiego, jest pierwszym włoskim klientem Renault Trucks, który zakupił w pełni elektryczną ciężarówkę. Renault Trucks D Wide Z.E., który podczas pracy nie emituje zanieczyszczeń powietrza ani hałasu, będzie służył do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych we Florencji, z największym poszanowaniem jakości życia lokalnych mieszkańców. Będzie też mógł działać niezależnie od wszelkich ograniczeń ruchu wprowadzonych przez radę miejską.

Furio Fabbri, dyrektor generalny Gorent S.p.A., jest przekonany o konieczności przejścia na energię elektryczną. – „Koncentrujemy nasze wysiłki na zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla i dokonywaniu praktycznych wyborów, aby to osiągnąć. Jednym z tych wyborów jest zakup całkowicie elektrycznego pojazdu Renault Trucks”. – Firma postawiła sobie również za zadanie podnoszenie świadomości społecznej oraz promowanie mobilności elektrycznej i jej korzyści. Impreza zatytułowana „Posprzątaj nasz plac” będzie podróżować przez całe lato do kultowych miejsc głównych włoskich miast i Renault Trucks D Wide Z.E. pojawi się na niej obok lekkich pojazdów elektrycznych znajdujących się we flocie Gorent.

„Włoskie firmy i władze miast szykują się do transformacji energetycznej, a ta współpraca jest tego wyraźnym sygnałem” – powiedział z entuzjazmem Pierre Sirolli, dyrektor zarządzający Renault Trucks Italia. – „Zmiany już następują, a Renault Trucks jest gotowe sprostać potrzebom firm, które chcą wejść w transformację energetyczną we Włoszech”.

Renault Trucks zamierza osiągnąć 10% wolumenu sprzedaży pojazdów elektrycznych do 2025 roku.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Trucks

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: D WIDEelektryczne RenaultRenaultRenault TrucksZ.E.
Udostepnij21Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Coraz więcej samochodów elektrycznych w Polsce. Czas na zmiany w prawie?

Następny

Nowy Peugeot 9X8! Superszybki model wystartuje w Le Mans

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot 9X8, Le Mans, Hipersamochód

Nowy Peugeot 9X8! Superszybki model wystartuje w Le Mans

Citroen e-Berlingo

Stellantis zainwestuje ponad 100 mln w produkcję aut elektrycznych w Wielkiej Brytanii

Renault Clio 2023

Renault Clio w 2023 roku przejdzie face lifting. Jak bardzo się zmieni?

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Adaś - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Jjj - Ten wykres pokazuje, że kolory samochodów w Polsce są coraz nudniejsze
  • Marcin - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Marcin - Nowa Dacia Duster 2024 – znamy kolejne szczegóły
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Darek - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Olaf - Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Polak - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • ZLA-viN - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Luksusowy DS 4 225 Cross kontra Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Który wygra?
  • Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Używany Peugeot Expert I: wszechstronny samochód dostawczy PSA i Fiata
  • Renault Mediallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła
  • Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Citroën C4 Picasso cabrio – 7-osobowy kabriolet, wersja na lato


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.