peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
leapmotor 02 Wiadomości
Wiadomości

Toyota w tarapatach? Chińskie marki odbierają japończykom rynek w Polsce. Analiza Wojciecha Drzewieckiego

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Nissan Ariya Nismo
Wiadomości

Nissan Ariya Nismo na EV Experience 2025. Jazdy testowe najmocniejszej wersji modelu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
ds 7 ds 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
ds automobiles 2 Wiadomości
Wiadomości

DS Automobiles walczyło o punkty w deszczu. Pierwszy wyścig Tokyo E-Prix pełen emocji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault 4 E-Tech EuroNCAP
Wiadomości

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
Jeep Compass
Wiadomości

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Formuła E: wielkie stanowisko testowe elektryfikacji dla DS Automobiles

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2024-06-02
w Wiadomości, DS Automobiles
Czas czytania 5 minut
30
A A
0
Formula E wielkie stanowisko testowe elektryfikacji dla DS Automobiles gama DS E Tense Wiadomości

Od samego początku transformacja energetyczna była jednym z głównych celów DS Automobiles. Ambitna linia badań zaowocowała kilkoma samochodami koncepcyjnymi, a od 2015 roku udziałem marki w Formule E, najważniejszych na świecie zawodach jednomiejscowych samochodów elektrycznych. W tych zmaganiach DS Performance zdobyło dwa tytuły kierowców i konstruktorów, wyróżniając się jako idealny teren do rozwoju innowacji poprawiających osiągi i efektywność pojazdów zelektryfikowanych.

Praca ta ma kluczowe znaczenie dla rozwoju strategii elektryfikacji DS Automobiles. Kamienie milowe, takie jak 404 km zasięgu (wg cyklu WLTP) w 100% elektrycznego DS 3 E-Tense lub połączenie mocy 360 KM i napędu na wszystkie koła przy zużyciu 1 l/100 km, emisji 22 gramów CO2 na kilometr i 74 km „zeroemisyjnego” zasięgu w hybrydzie plug-in DS 9 E-Tense nie byłyby możliwe bez udziału marki w Formule E.

DS 9 E Tense 4x4 360 Performance Line elegancja prestiz komfort wyjatkowosc 008 Wiadomości

Dla DS Automobiles elektryfikacja oznacza nową perspektywę pod względem wydajności, designu, adrenaliny za kierownicą i zrównoważonego rozwoju. Marka z powodzeniem wykazała swoje zaangażowanie w badania i rozwój sportów motorowych.

Warto przeczytać!

peugeot 208 01 Wiadomości

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

2025-05-23
citroen c3 1 Wiadomości

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

2025-05-22

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22
DS 7 Crossback EAT8 180 KM po dwóch latach eksploatacji. Przejechaliśmy 50 tysięcy kilometrów

Mistrzostwa Formuły E ABB FIA to rygorystyczne i wysoce konkurencyjne zawody, w których nawet najmniejsza poprawa niezawodności, wydajności i szybkości może zadecydować o zwycięstwie lub porażce. W tej dziedzinie sportu DS Performance może poszczycić się byciem jedną z najczęściej nagradzanych marek, posiadającą dwa tytuły mistrzowskie dla kierowców i producentów.

DS 3 Antoine de Saint Exupery Dla . tych ktorzy podrozuja gwiazdy sa przewodnikami Maly Ksiaze 04 Wiadomości

Na pierwszy rzut oka spektakularne jednomiejscowe samochody rywalizujące na torach całego świata nie wydają się mieć wiele wspólnego ze zelektryfikowanymi SUV-ami takimi jak DS 3 czy DS 7, ani z kompaktowym hatchbackiem bądź sedanem klasy wyższej, takimi jak DS 4 czy DS 9. Ale jak to często w życiu bywa, najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. Istotną rzeczą jest praca stojąca za osiągami pojazdu wyczynowego, takiego jak DS E-Tense FE 23 Gen 3, której postępy docierają do samochodów premium marki.

Pojazd, którym DS Automobiles rywalizuje o zwycięstwa w najwyższej kategorii elektrycznych sportów motorowych, dysponuje całkowitą mocą 800 KM (600 kW) dzięki dwóm silnikom elektrycznym: przedniemu silnikowi o mocy 250 kW służącemu do odzyskiwania energii i tylnemu o mocy 350 kW służącemu do napędzania bolidu.

Formula E wielkie stanowisko testowe elektryfikacji dla DS Automobiles bolid DS Automobiles Wiadomości

DS E-Tense FE 23 Gen 3 osiąga maksymalną prędkość 284 km/h, dostosowaną do torów miejskich, na których odbywają się wyścigi ePrix, i odzyskuje około 40% swojej energii, regenerując akumulatory podczas hamowania i zwalniania. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 2,3 sekundy.

W zawodach tak zaciętych jak Formuła E wydajność jest niezbędna. W silnikach zastosowanych w DS E-Tense FE 23 Gen 3 osiągnięto sprawność na poziomie 98%, co oznacza, że ​​wykorzystywany jest praktycznie cały ładunek i prawie nic nie traci się pomiędzy akumulatorem a silnikiem.

Aby osiągnąć te wartości, konieczne było osiągnięcie znacznych postępów w badaniach i rozwoju zupełnie nowych technologii. Część z nich, jak np. stacja ładowania o mocy 600 kW, która pozwala na naładowanie tego pojazdu w zaledwie 30 sekund, będzie dostępna na trasach w perspektywie średnioterminowej.

Doświadczenie zgromadzone przez dział DS Performance od pierwszego zwycięstwa w 2016 roku pozwoliło mu wybrać najlepsze opcje dla każdego ze swoich zelektryfikowanych modeli seryjnych pod względem prędkości, typów silników i równowagi pomiędzy momentem obrotowym a mocą. Chociaż elementy samochodu jednomiejscowego i samochodu drogowego są różne, ich architektura i proces projektowania są identyczne. Formuła E w dalszym ciągu odgrywa wiodącą rolę w rozwoju zelektryfikowanej gamy E-Tense firmy DS Automobiles.

Transfer technologii idący w parze z wyborem najlepszej architektury

Siła zespołu DS PENSKE polega na opracowaniu jednego z najlepszych programów do zarządzania energią spośród wszystkich zespołów Formuły E. Jeśli silnik i falownik elektroniczny są głównymi elementami systemu, różnica w porównaniu z konkurencją polega na oprogramowaniu które nimi steruje. Rozwiązania te, podlegające ciągłej ewolucji przez cały sezon sportowy, oferują doświadczenie, które można w pełni zastosować do zarządzania energią w standardowych zelektryfikowanych pojazdach drogowych, zarówno w pełni elektrycznych, jak i hybrydach typu plug-in.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS Automobiles, KG

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Formula E wielkie stanowisko testowe elektryfikacji dla DS Automobiles bolid DS Automobiles WiadomościFormula E wielkie stanowisko testowe elektryfikacji dla DS Automobiles Eugenio Franzetti dyrektor DS Performance WiadomościFormula E wielkie stanowisko testowe elektryfikacji dla DS Automobiles gama DS E Tense Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS AutomobilesDS 4E-TenseDS 3samochody elektryczneelektryczny DSDS 9DS 7Formuła E
Udostepnij10Tweet7Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3497 udostępnienia
    Udostepnij 1399 Tweet 874
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1791 udostępnienia
    Udostepnij 716 Tweet 448
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1399 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823

Testy samochodów

05 Peugeot 3008 HYbrid4 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 HYbrid4 200 KM – oszczędny crossover z hybrydą z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-06-16
001. Renault Kadjar interesujący SUV o świetnej stylistyce Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.6 dCi 130 Energy 4×4 – najlepsza wersja SUVa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-23
Nowy Opel Mokka 2025
Testy

Test: Nowy Opel Mokka po face liftingu. Czy zmiany wyszły crossoverowi na dobre?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-12
Renault Megane
Testy

Test: Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – idealne auto dla rodziny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-07-30
11. Pobudzajacy i slodki. Test Opla Mokki Wiadomości
Testy

Pobudzający i słodki. Test Opla Mokki. Wersja 1.2 130 KM

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-30

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nowy Renault Captur 2023: zmieniony wygląd i nowe silniki. LPG pozostaje w ofercie!

Leapmotor zwiększa swoją sieć dilerską w Polsce i to prawie dwukrotnie. Nowe salony już otwarte

Peugeot notuje wzrost na polskim rynku. Jaka sprzedaż w I kwartale?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz