Po wynikach marki Peugeot czas na podsumowanie półrocznej sprzedaży Citroëna na rodzimym rynku. A tu, wbrew temu, co o poczynaniach Lindy Jackson sądzą niektórzy nasi Czytelnicy, marka ma się bardzo dobrze. Acz wiemy, że nie samą Francją Citroën żyje i inne rynki też są ważne. Oto najważniejsze fakty mówiące o tym, co osiągnął na rodzimym rynku Citroën po pierwszym półroczu 2019 r.
Francuski rynek samochodów osobowych skurczył się w pierwszym półroczu 2019 r. o 1,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Tymczasem w tych niezbyt sprzyjających warunkach sprzedaż Citroëna wzrosła o imponujące 11,4%! W efekcie jest to najszybciej rozwijająca się marka samochodowa spośród piętnastu największych obecnych we Francji. Rynkowy udział Citroëna po pierwszym półroczu 2019 r. w segmencie aut osobowych wzrósł więc o co najmniej 1,3 punktu procentowego w porównaniu z końcówką pierwszego półrocza 2018! Aktualnie rynkowy udział Citroëna we Francji w segmencie aut osobowych wynosi 10,9%.
Nie tylko w Polsce, ale i w wielu krajach opartych o gospodarkę rynkową, gros samochodów sprzedaje się do klientów instytucjonalnych. Ale to kanał dystrybucji do klientów indywidualnych, prywatnych, świadczy o preferencjach ludności. Citroën ma tu powody do zadowolenia – jego miks rejestracji dowodzi, że to najsilniejsza francuska marka na rodzimym rynku pod względem rejestracji przez klientów indywidualnych. Innymi słowy jeśli Francuz wybiera samochód prywatny dla siebie, to z reguły kieruje swoje kroki do salonu Citroëna.
A jak wygląda sprawa z poszczególnymi modelami Citroëna po pierwszym półroczu 2019 r.? Citroën C3 jest trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym. W pierwszym półroczu 2019 r. zarejestrowano nad Sekwaną ponad 42.600 egzemplarzy tego ciekawego samochodu. To o 4% więcej, niż w pierwszym półroczu 2018 roku. Wzrost jest, choć niezbyt imponujący, zwłaszcza w porównaniu z C3 Aircrossem, którego sprzedaż wzrosła w tym samym czasie o aż 27%. Citroën informuje, że ten miejski SUV znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli we Francji, ale nie podaje, na którym miejscu.
Citroën C5 Aircross, którego sprzedaż nad Sekwaną rozpoczęła się w styczniu bieżącego roku po pierwszym półroczu 2019 r. jest już drugim najchętniej kupowanym samochodem z segmentu C-SUV, czyli kompaktowych SUV-ów.
W gamie lekkich aut użytkowych Citroën ma po pierwszym półroczu 2019 r. 15-procentowy udział w rodzimy rynku. W siągu tych sześciu miesięcy nad Sekwaną zarejestrowano 38.100 lekkich pojazdów dostawczych z szewronami na masce. W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych aut tego typu we Francji znalazły się dwa Citroëny – Nowe Berlingo i Jumpy.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze