czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Francja ma stać się liderem w produkcji samochodów elektrycznych

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-05-27
w Citroen, Peugeot, PSA, Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
41 1
2
Francja ma stać się liderem w produkcji samochodów elektrycznych
46
UDOSTĘPNIEŃ
120
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Rząd Francji przeznaczy 8 mld euro, aby pomóc branży motoryzacyjnej wyjść z kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa. Prezydent Macron zapowiedział, że wzrośnie bonus ekologiczny na zakup pojazdów na prąd a Francja stanie się europejskim liderem w dziedzinie produkcji samochodów elektrycznych.

Koronawirus wpłynął na osłabienie sektora motoryzacyjnego. We Francji sprzedaż w kwietniu spadła o prawie 90%. W motoryzacji bezpośrednio lub pośrednio pracuje 900.000 osób nad Sekwaną, czyli 9% obywateli czynnych zawodowo a branża stanowi prawie 18% obrotów francuskiego przemysłu. Znaczenie motoryzacji dla Francji jest ogromne, dlatego rząd opracował plan wyjścia z kryzysu, który osobiście ogłosił prezydent Emmanuel Macron.

Francja przeznaczy 8 mld euro, aby pomóc branży samochodowej wyjść z kryzysu. Duże znaczenie będą miały pojazdy elektryczne. Rząd chce, aby Francja stała się europejskim liderem pojazdów na prąd. W ciągu najbliższych pięciu lat lokalna produkcja modeli elektrycznych i hybrydowych ma wzrosnąć do ponad 1 mln egzemplarzy rocznie.

W związku z zapowiedzią prezydenta, Grupa PSA zobowiązała się do produkcji pojazdów hybrydowych i elektrycznych we Francji (450.000 pojazdów) i wyznaczyła fabrykę w Sochaux do montażu modelu e-3008. Renault zamierza do 2022 roku potroić produkcję pojazdów elektrycznych i czterokrotnie zwiększyć ją do 2024 roku. Producent spod znaku diamentu opracuje silnik elektryczny o mocy 100 kW dla pojazdów sojuszu Renault-Nissan w swoim zakładzie w Cleon we Francji.

Większy bonus na zakup samochodu elektrycznego we Francji

Francuski rząd przewidział wzrost premii ekologicznej na zakup pojazdów elektrycznych, których cena nie przekracza 45.000 euro. Dla osób prywatnych bonus wynosi 7.000 euro, a dla przedsiębiorstw 5.000 euro. Aby zwiększyć zainteresowanie elektrykami, rząd chce zainstalować 100.000 stacji ładowania do 2022 roku. Dopłata obejmie także samochody hybrydowe, ale w mniejszej kwocie 2.000 euro. Będą to pojazdy o zasięgu elektrycznym powyżej 50 km i cenie do 50.000 euro. Do wytycznych kwalifikują się modele: Mitsubishi Outlander PHEV, Hyundai Kona PHEV, Citroen C5 Aircross Hybrid, Peugeot 508 HYbrid, Volkswagen Golf GTE, a także Renault Captur e-Tech. Bonus będzie dostępny od 1 czerwca do 31 grudnia 2020 roku.

Prezydent Macron oferuje dopłatę także do nowszych pojazdów z napędem benzynowym i dieslem. Gospodarstwa domowe, których dochód nie przekracza 18.000 euro mogą otrzymać 3.000 euro lub 5.000 euro na zakup samochodu. Według francuskiego prezydenta 75% francuskich gospodarstw domowych jest uprawnionych do otrzymania takiego dodatku.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508C5 AircrossCapturCitroenE-Techelektryczny Citroenelektryczny Peugeotelektryczny RenaultPeugeotRenaultsamochody elektryczne
Udostepnij24Tweet9Udostepnij3
Poprzedni

UOKiK: 74 Peugeoty 208 do serwisu

Następny

Renault, Nissan i Mitsubishi prezentują nowy model biznesowy

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Nowy Renault Captur czy Nissan Juke

Renault, Nissan i Mitsubishi prezentują nowy model biznesowy

Trade Van Driver: najlepszy średniej wielkości van, to Citroën Dispatch

paliwo

W których regionach Polski diesel i LPG są najpopularniejsze?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.