Jakie samochody wykorzystuje Narodowy Fundusz Zdrowia? Skierowaliśmy pytanie o ewentualne samochody francuskie znajdujące się w posiadaniu NFZ do rzeczników prasowych poszczególnych oddziałów NFZ. Niestety niewiele pytanych osób odpowiedziało w proponowanym terminie. Przypominam, że francuskie.pl jest oficjalnym medium elektronicznym, z własnym numerem ISSN, a nasi redaktorzy mają status dziennikarzy. NFZ jest zobowiązany do udzielania informacji tego typu – wszak nie wypytywaliśmy o dane osób ubezpieczonych, a jedynie o pojazdy francuskie, jakie znajdują się w posiadaniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Pojazdy, które są utrzymywane ze środków budżetowych, a więc pochodzących od nas wszystkich, żeby nie napisać wprost, że z naszych składek…
Cóż – w życiu nie jest jednak tak pięknie, jak tego oczekiwalibyśmy zarówno my, jak i wszyscy płatnicy składek ubezpieczeniowych… Przedstawiamy więc informacje, jakie udało nam się uzyskać od rzeczników prasowych oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia.
Z niekłamaną satysfakcją (sam pochodzę i piszę z tego regionu) informuję, że oddział NFZ w Lublinie posiada pięć francuskich aut. Wszystkie, to Citroëny. Lubelski oddział korzysta z czterech Xsar oraz jednej Xantii. Wszystkie te samochody zostały wyprodukowane w latach 1998 (jedna Xsara) i 1999 (pozostałe wykorzystywane Citroëny).
Mazowiecki oddział Narodowego Funduszu Zdrowia wykorzystuje dwa Citroëny – to jedna Xsara i jedna Xantia. Niestety nie podano nam roczników, ale podejrzewamy, że auta te mają po jakieś 6-7 lat – jak w przypadku Citroënów używanych w innych oddziałach.
Podobny stan aut francuskich w swoim taborze posiada Świętokrzyski oddział NFZ. Jedna Xsara i jedna Xantia z lat (odpowiednio) 1998 i 1999, obie z przebiegiem przeszło 300 tys. km.
Również po jednej Xsarze i Xantii wykorzystuje Wielkopolski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia. Mniejsze auto wyprodukowano w roku 1998, a hydropneumatyka – rok później. Xantia zbliża się do 200 tys. km przebiegu, Xsara przejechała o ok. 50 tys. km mniej.
Sporo aut francuskich wykorzystuje Zachodniopomorski oddział Funduszu. Na stanie również ma dwa Citroëny – podobnie, jak w innych, Xsarę z 1998 roku i Xantię o rok młodszą. Do tego dochodzi jeszcze trzy Renaulty z roku 1999, w tym Megane Classic i dwie Megane kombi – wszystkie z silnikami 1.4.
Zdecydowanie jednak największymi miłośnikami komfortu są pracownicy następujących oddziałów NFZ: dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podkarpackiego, podlaskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Dlaczego? Otóż mimo skierowania tam powtórnych zapytań – nie udzielono mi żadnej odpowiedzi. Nie mam pojęcia, czy się tam nikomu nie chciało odpisać, czy może pracujący tam ludzie uznali, że mogą sobie nasz wortal po prostu olać, bo to, czym jeżdżą służbowo nie powinno nikogo interesować. Dlatego też informacja o niniejszym artykule zostanie skierowana do Centrali NFZ. Ciekawe, czy to coś da…
Krzysiek Gregorczyk
PS Niniejszym serdecznie dziękuję za udzielenie informacji Państwu:
– Bernadecie Ignasiak z Wielkopolskiego OW NFZ
– Małgorzacie Koszur z Zachodniopomorskiego OW NFZ
– Elżbiecie Lasocie z Lubelskiego OW NFZ
– Beacie Ryń ze Świętokrzyskiego OW NFZ
– Jerzemu Serafinowi z Mazowieckiego OW NFZ
Najnowsze komentarze