Mija już pierwsza dekada marca, czas więc najwyższy na podsumowanie lutowej sprzedaży na polskim rynku, a jak to u nas – będzie to podsumowanie marek francuskich oraz Dacii, która jest wprawdzie rumuńska, ale wchodzi w skład Grupy Renault i od francuskiego koncernu jest całkowicie zależna.
Luty bieżącego roku okazał się tylko minimalnie słabszy od stycznia, ale należy pamiętać, że jest miesiącem krótszym, więc średnia dzienna sprzedaż (a w zasadzie liczba rejestracji) była de facto wyższa w lutym, niż w styczniu. I jak pierwszy miesiąc bieżącego roku zaowocował 32.888 rejestracjami nowych samochodów, tak w lutym było ich 32.291. Z tego na Renault przypadło odpowiednio 1.814 i 1.723, na Dacię 1.310 i 1.383, na Peugeota 1.060 i 1.302, a na Citroëna 862 i 1.088.
RENAULT
Na markę sygnowaną diamentem (o dość prostym szlifie, dlatego ja z reguły pisze o rombie nie wchodząc w poetycko-jubilerskie sformułowania) przypadło w lutym niespełna 5,34% polskiej sprzedaży nowych samochodów (rok wcześniej było to blisko 5,66%). Dało to francuskiej marce siódme miejsce wśród najpopularniejszych marek i pozwoliło troszeczkę podgonić wynik niwelując stratę do zajmującej szóste miejsce Kii. Różnica wciąż wynosi jednak jeszcze blisko 200 aut. Jednakże w odniesieniu do roku 2014 Renault zanotował w lutym spadek sprzedaży – rok wcześniej mógł się cieszyć z 2.030 aut. Ale i ogólnie luty’2014 był zauważalnie lepszy od lutego’2015 – zarejestrowano wówczas 35.883 nowe samochody.
W gamie Renault liderem lutego wciąż był model Clio, ale już z dużo mniejszą przewagą nad drugim w stawce Masterem, niż to miało miejsce w styczniu. Luty przyniósł 487 nowych rejestracji Clio i 472 nowe Mastery! Trzecim co do popularności modelem Renault pozostaje kompaktowe Megane – w lutym wyjechało na polskie drogi 235 nowych aut tego typu. Kolejne miejsca w lutym zajmują Captur (159), Trafic (105), Kangoo (59), Scenic (59), Twingo (58), Fluence (38), Laguna (37), Koleos (13) i Maxity (1).
DACIA
Rumuńska marka zależna od francuskiej Grupy Renault umacnia się na dziewiątej pozycji na polskim rynku. Ubiegły rok zakończyła na miejscu jedenastym, choć jeśli chodzi o łączną sprzedaż w styczniu i lutym 2014 roku, to klienci nabyli więcej Dacii, niż w analogicznym okresie bieżącego roku. Tym razem styczeń zakończył się wynikiem 1.310 (przed rokiem było to 1.259), a luty przyniósł 1.383 nowe rejestracje (rok wcześniej było ich 1.436). Na Dacię przypadło w lutym ponad 4,28% polskiego rynku nowych aut. Rok wcześniej było to 4,00%.
W gamie Dacii klienci najchętniej sięgali oczywiście po Dustera – na polskie drogi wyjechało w lutym 571 takich nowych SUV-ów, a to niemal 41,% całej sprzedaży Dacii w tym okresie! Kolejne pod względem popularności modele tej marki w naszym kraju w lutym, to Dokker (270), Sandero (223), Logan (188) i Lodgy (131, o 34 więcej, niż w styczniu).
PEUGEOT
Jedenaste miejsce wśród najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce po dwóch miesiącach tego roku zajmuje Peugeot, który wykroił dla siebie w lutym nieco ponad 4,03% polskiego rynku. To spory spadek w stosunku do lutego’2014, kiedy to marka sygnowana kroczącym lwem miała 5,8%. Pewnym pocieszeniem może być fakt, że w ujęciu rejestracji tylko lutego Peugeot zajmuje pozycję dziesiątą, ale pocieszenie to niewielkie tak naprawdę.
Najpopularniejszym modelem tej marki w lutym w Polsce był oczywiście Partner (228), któremu zaczyna deptać po piętach 208-ka (215). Trzecie miejsce utrzymuje użytkowy Boxer (189). Kolejne pozycje na liście sprzedaży lutego zajmują Peugeoty 508 (159), 308 (155), 2008 (122), 301 (103), 3008 (77), 5008 (35), Expert (17) i RCZ (2). W stosunku do wyników styczniowych w lutym wszystkie modele Peugeota, poza Partnerem, sprzedawały się lepiej, a to niezła prognoza na kolejne miesiące ;-)
CITROËN
W lutym zarejestrowano w Polsce 1.088 nowych Citroënów – o 226 więcej, niż w styczniu. Jednocześnie było to o 372 samochody mniej, niż w lutym ubiegłego roku. Nic więc dziwnego, że rok temu Citroën zajmował w lutym dziewiątą pozycję wśród najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce, a w lutym tego roku spadł na miejsce trzynaste z udziałem w rynku wynoszącym niespełna 3,37%, gdy przed rokiem ocierał się o 4,07%.
Nieustającym liderem w gamie Citroëna jest oczywiście Berlingo – funkcjonalny kombivan, który niedawno przeszedł lekki lifting, ale tych odświeżonych wersji jeszcze w Polsce nie ma. W lutym zarejestrowano w Polsce 232 nowe Berlingo. Drugie miejsce, z zauważalnie gorszym jednak wynikiem, należy do C4 Picasso (152), a trzecie do użytkowego Jumpera (121). Reszta modeli Citroëna nie przekroczyła w lutym poziomu 100 sprzedanych egzemplarzy i są to kolejno: Nemo (93), C4 Cactus (88), C3 Picasso (62), C3 (56), C-Elysee (55), C4 (53), C5 (48), DS4 (28), DS3 (26), C1 (23), C4 Aircross (22), DS5 (21) i Jumpy (8).
na podstawie danych CarMarket
KG
Najnowsze komentarze