Utworzenie specjalizacji Managing Digital Transformation & Innovation w ramach Specialized Master® Strategy & Management of International Business (MS SMIB).
Coroczne stypendia Fundacji Renault dla 15-18 studentów.
Wspieranie dostępu do edukacji i przygotowania młodych ludzi do zawodów przyszłości przez Fundację Renault w ramach działań CSR grupy od 2001 roku.
Uczelnia ESSEC Business School jest zaangażowana w szkolenie młodych liderów przyszłości, którzy będą umieli przystosować się do stale zmieniającego się międzynarodowego i wielokulturowego środowiska.
Z myślą o kształtowaniu przyszłych liderów cyfrowej transformacji, Fundacja Grupy Renault i ESSEC Business School uruchamiają od przyszłego roku akademickiego program doskonalenia w obszarze technologii cyfrowych. W ramach specjalizacji objętej programem Specialised Master® Strategy & Management of International Business (SMIB), nacisk dydaktyczny położony jest na rozwój umiejętności kierowania wszelkimi aspektami procesu transformacji cyfrowej – od danych klientów po cyfryzację łańcucha dostaw, usług i produkcji w międzynarodowym i wielokulturowym otoczeniu. Program przyczyni się również do pogłębienia wiedzy studentów w tak komplementarnych dziedzinach jak strategia, zarządzanie, handel międzynarodowy, marketing i finanse międzynarodowe.
W ramach partnerstwa Fundacja Renault i ESSEC Business School co roku przyjmują grupę 15-18 stypendystów wybranych przez Szkołę i Fundację Renault z wykorzystaniem sieci zagranicznych uczelni partnerskich*.
Fundacja Renault oferuje stypendystom:
– pokrycie kosztów czesnego i ubezpieczenia społecznego,
– miesięczną dopłatę do kosztów zakwaterowania i wyżywienia,
– organizację i finansowanie wyjazdu studyjnego na terenie Europy oraz seminarium z wiedzy o Grupie Renault,
– dofinansowanie kosztów podróży z kraju pochodzenia do kampusu.
Felix Papier, zastępca dyrektora generalnego ESSEC Business School, który jest odpowiedzialny za programy przygotowujące do wykonywania zawodu powiedział: Zaangażowanie społeczne Fundacji Renault na rzecz dostępu do edukacji w wielu krajach to wartość bliska nam od lat, którą realizujemy poprzez nasze inicjatywy w ramach Ośrodka Równych Szans (Centre Egalité des Chances). Partnerstwo jest dla nas także szansą do zaoferowania studentom, poza międzynarodowym zarządzaniem, możliwości rozwijania wiedzy i doskonalenia umiejętności w zakresie zarządzania technologicznego, cyfrowego oraz w obszarach związanych z mobilnością. W ten sposób pomagamy stypendystom osiągnąć pozycję lidera w ich organizacjach. Razem z Fundacją Renault opracowaliśmy unikatową ścieżkę dydaktyczną, która obejmuje różne aspekty – menadżerski, społeczny, ekonomiczny, biznesowy i cyfrowy.
Oliver Faust, dyrektor Fundacji Renault: Wraz z rozwojem cyfrowej transformacji firm i pojawieniem się inteligentnych, autonomicznych samochodów, podmioty działające w branży muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami technicznymi, menedżerskimi, społecznymi, etycznymi, ekonomicznymi i prawnymi. Celem Fundacji Renault, która działa zgodnie z hasłem Mobilize w ramach strategii CSR Grupy, jest promocja integracji i zrównoważonej mobilności. W ten sposób fundacja włącza się w cyfryzację przemysłu. Kształci nowe pokolenia i przygotowuje do zawodów przyszłości, gwarantując jednocześnie dzięki przyznawanym stypendiom równe szanse i wsparcie studentów w ich karierze zawodowej.
Szczegółowe informacje:
Program kształcenia Digital Transformation & Innovation Specialized Master® trwa 12 miesięcy z podziałem na dwa trymestry zajęć prowadzonych w pełnym wymiarze godzin, po których następuje co najmniej czteromiesięczny staż.
Kryteria rekrutacji:
– tytuł master 2 lub bachelor 4 z zakresu inżynierii, nauk ścisłych, zarządzania, prawa, nauk politycznych, farmacji itp. Ewentualnie tytułu master 1 (dyplom) lub bachelor 3 oraz trzyletnie doświadczenie zawodowe
– bardzo dobre wyniki w nauce przez całe studia, otwarte horyzonty i szerokie spojrzenie na sprawy międzynarodowe
– znajomość języka angielskiego > 850 (TOEIC), francuskiego > 550 (TFI) lub B2 (CEFR)
– egzamin GMAT (Graduate Management Admission test) lub TAGE-MAGE
– Studenci przede wszystkim uniwersytetów współpracujących z Fundacją Renault z Algierii, Brazylii, Chin, Korei Południowej, Francji, Indii, Japonii, Libanu, Maroka, Rumunii, Rosji i Turcji.
– Studenci w wieku poniżej 35 lat.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku blisko 3,9 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi Motors. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1 wraz ze stajnią, która bierze udział w mistrzostwach od 2016 roku. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
ESSEC BUSINESS SCHOOL
Uczelnia ESSEC została założona w 1907 roku i jest jedną z najbardziej prestiżowych szkół zarządzania na świecie. Zdobyła „potrójną koronę” za realizacje programów studiów uznawanych przez EQUIS, AACSB i AMBA. ESSEC przyjmuje co roku 6 097 studentów. Posiada szeroką ofertę programów w zakresie zarządzania i współpracuje z wiodącymi uniwersytetami na całym świecie. ESSEC wykształciła 55.000 absolwentów. Dysponuje kadrą naukową 162 stałych wykładowców we Francji i w Singapurze, w tym 20 zasłużonych profesorów, którzy cieszą się najwyższym uznaniem za jakość i znaczenie ich badań. Uczelnia podtrzymuje tradycję doskonałego poziomu akademickiego nauczania i kultywuje ducha otwartości w służbie ekonomii, innowacji i społeczeństwa. W 2005 r. uczelnia otworzyła kampus w Azji – ESSEC Azja-Pacyfik. Strategiczna lokalizacja kampusu w Singapurze jest dla ESSEC sposobem na aktywne uczestniczenie w dynamicznym wzroście gospodarczym Azji i wniesienie wiedzy fachowej w tym szybko rozwijającym się regionie. W 2016 r. uczelnia otworzyła nowy kampus ESSEC Afryka w Rabacie w Maroku. Międzynarodowa ekspansja ESSEC umożliwia studentom i profesorom na zbadanie i zrozumienie czynników ekonomicznych, które oddziałują na gospodarkę w różnych regionach świata.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.essec.edu.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze