Fuzja PSA Peugeot Citroen i FCA Fiat Chrysler nie dojdzie do skutku?

12 6 086

Pod koniec października 2019 roku ogłoszono plany fuzji pomiędzy koncernami PSA oraz FCA. Właściciel takich marek jak Citroen, DS, Opel i Peugeot zapowiadał wtedy szybkie działania na rzecz połączenia z Fiatem i Chryslerem. Analitycy spekulowali, że będzie to oznaczać dla obu firm duże korzyści, ale też przewidywali, że megakoncern zamknie niektóre fabryki, co wywołało spory niepokój, także w Polsce. Teraz okazuje się, że epidemia koronawirusa może zablokować plany połączenia. 

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Kryzys, który ogarnia branżę motoryzacyjną, spowodował, że coraz częściej słychać głosy o wstrzymaniu a może nawet całkowitym przerwaniu procesu fuzji. Świat po epidemii będzie zupełnie inny niż przed. Ogromne inwestycje i przepływy finansowe muszą mieć sens ekonomiczny. W tej chwili zdają się nie mieć. Podczas przygotowań do fuzji zrobiono między innymi wycenę obu koncernów, w tej chwili jest ona nieaktualna. Chodzi między innymi o dywidendę, którą dostaną akcjonariusze. A ta zmniejszyła się znacznie. W tej sytuacji niektórzy mogą dojść do wniosku, że cała transakcja się po prostu nie opłaca.

Oba koncerny, które miały wypłacić dywidendy, prawdopodobnie tego nie zrobią. Muszą pilnować płynności finansowej a sytuacja na rynku jest w tej chwili wyjątkowo trudna. Stanęła produkcja i sprzedaż a koszty utrzymania niedziałającej firmy są gigantyczne. Mowa o ogromnej liczbie miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym i tutaj będzie też interweniował rząd.

Oficjalnie jednak harmonogram fuzji pozostaje niezmieniony. Jednak najbardziej prawdopodobne jest to, że zostanie ona odsunięta w czasie i konieczne będą nowe negocjacje finansowe. Czy uda się tym razem je pozytywnie zamknąć? To pozostaje na razie pod dużym znakiem zapytania.

Na razie Citroen, Chrysler, DS, Fiat, Opel i Peugeot borykają się z bardzo niską sprzedażą i zapewnieniem bezpieczeństwa swoim pracownikom i to jest dla obu koncernów priorytet. Na rozmowy o finansach czas przyjdzie za kilka miesięcy.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
12 Autorzy komentarzy
LucaRrrPiotrPiotrJatoja Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marek
Gość
Marek

Nie dobrze , tą sytuacją może pogrążyć już ledwo dyszącą grupę Fiata.

Dx
Gość
Dx

Pamiętaj że Fiat to nie tylko Fiat. Jeszcze jest Jeep, Ram gdzie o takiej produkcji PSA może pomarzyć.

Rrr
Gość
Rrr

Nie zdziwił bym się gdyby obie firmy dostały pomoc publiczną od państw po czym połączyły się i zwolniły część pracowników, zamykając przy tym któreś ze swoich fabryk, ponieważ i tak będą mieli problem z osiągnięciem takiej sprzedaży jak kilka miesięcy wcześniej.

mctk
Gość
mctk

Nie byłbym taki pewien że się nie połączą, być może na nowych warunkach, ale takie połączenie to duże potencjalne zmniejszenie kosztów przez efekt skali.

As
Gość
As

Chciabym kupic nowe auto bez posrednikow prosto od producenta, wtenczas byloby tansze i nie obarczone tlusta prowizja salonow samochodowych, ktore zeruja na klientach. Niech nie nazekaja ze sprzedaz aut spadla.

LOL
Gość
LOL

Prowizja salonu to średnio 1%. Rzeczywiście tłusta xD

Rrr
Gość
Rrr

LOL zależy o jakim producencie mowa , czasem u brokera można zaoszczędzić sporo powyżej wspomnianego przez Ciebie 1%, dodatkowo na pewno są jakieś prowizje od sprzedaży bo inaczej nie było by różnicy kilku tysięcy między salonami, można to łatwo zweryfikować wchodząc na OtoMoto. W rejonie 100km od siebie miałem różnice między dilerami na 7000zł, nie był to samochód z grupy PSA ale równie powszechna marka i nie był to też ful wypas i najmocniejszy silnik, taki średniak.

Jatoja
Gość
Jatoja

Rrr rozumiem że auta porównywane były identyczne? Pracuje w salonie i często klient mów i że gdzieś ma inną (niższa cene) ale nie mówi za co. „Tak sam jest” a potem się okazuje no tak ” w tamtym nie było kamery, elektronicznej klimatyzacji ale „obejde sie bez tego”. Tylko to nie jest qr.. takie samo auto. Duża czesc klientow kombinuje i zakłada że doradcą się nie zorientuje. Gwarantuje że jak dobrze pogadasz w pierwszym salonie to się dogadasz na fajne warunki zakupu auta. A prowizję faktycznie wahają się w PSA między 1 a 1,5% (mówię o tych transakcyjnych). W innych… Czytaj więcej »

Piotr
Gość
Piotr

Prowizje marne, ale ceny z kosmosu

Rrr
Gość
Rrr

Tak wysłałem zapytanie skonfigurowane pod siebie do produkcji. W tym przypadku nie był to samochód z grupy PSA. Dodam jeszcze, że nie bardzo rozumiem politykę rabatową, chyba w Peugeocie kupując auto na działalność jedno osobową dostaje się upust(nie pamiętam już jaki) a indywidualnie już nie, no kurna to przecież prawie ta sama grupa, rozumiem zakup kilku samochodów ale jednej sztuki.

Piotr
Gość
Piotr

Fiat ma udziały lub na wlasnosc w Ferrari Lancia Alfa Romeo, Maserati, Iveco, New Holland, Chrysler, Dogde, Jeep i co tam jeszcze…Abarth i inne

Luca
Gość
Luca

Ferrari się już pozbyli