środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Gazelle – pomysł byłego projektanta Renault. Tani samochód dla każdego zainspirowany Dacią Logan, współczesny 2CV

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-06-22
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
3.5k 71
12
3.1k
UDOSTĘPNIEŃ
10.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Gazela to pomysł byłego projektanta Renault, który zainspirował się Dacią Logan. W czasach, gdy Logan wchodził na rynek, był to rewolucyjny projekt stworzenia taniego auta za 5 tysięcy euro. Oszczędzono na wszystkim, ale stworzono w pełni funkcjonalny samochód. I nie jest to komputerowa grafika: auto zbudowano i jeździ!

Dacia Logan stała się wielkim hitem sprzedażowym i zdobyła serca klientów oraz firm, którzy chcieli taniego środka transportu. Teraz idea stworzenia taniego auta pojawia się w nowej odsłonie jako niezależny projekt, ale tworzony przez osobę z ogromnym doświadczeniem w branży motoryzacyjnej.

Na koszt samochodu składa się kilka głównych elementów: koszty części i podzespołów, robocizna, sieć sprzedaży, serwis. Gael Lavaud, szef Gazelle Tec, zna się na tym co robi doskonale. Zarządzał aktywnościami tego typu w grupie Renault i postanowił stworzył auto możliwie tanie i lekkie a jednocześnie spełniające wymogi bezpieczeństwa, by móc dostać homologację.

Jego „fabryka” mieści się w kilku kontenerach i kosztowała 300 tysięcy euro. W środku są podstawowe narzędzia: pistolety pneumatyczne, śrubokręty, klucze a operacja złożenia jednej Gazeli trwa mniej niż godzinę. Dlaczego tak mało? Bo samochód ma zaledwie dziesięć kluczowych elementów. Całość zbudowana jest tak, aby montaż był możliwie krótki. Gazela jest autem elektrycznym, ale projektantowi udało się zredukować jej wagę do zaledwie 900 kilogramów. Dzięki temu zasięg na niedużej baterii wynosi blisko 200 kilometrów. Maksymalna prędkość wynosi 100 km/h.

Dzięki niskim kosztom produkcji samochód może być bardzo tani – na dzisiaj jego cena jest szacowana na około 20 tysięcy euro, ale może uda się jeszcze mniej. Wszystko zależy od finalnego kształtu projektu. Sam Lavaud mówi, że Gazela ma być 2CV XXI wieku. Tania, powszechnie dostępna, wygodna i komfortowa.

Komercjalizacja przewidywana jest na rok 2024.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaGazelleLogan
Udostepnij1227Tweet767Udostepnij215
Poprzedni

Nowy Peugeot e-Rifter Vanderer – elektryczny kamper już w sprzedaży

Następny

Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?

Dlaczego Renault i Dacia ograniczają prędkość maksymalną swoich samochodów do 180 km/h?

Citroën C5 Aircross na obozie w Nepalu. "Upgrade to comfort"

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]ancuskie.pl

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.