Ośrodek testowy DS Automobiles w La Ferté-Vidame ma powierzchnię 800 hektarów i jest oddzielony od reszty świata 12 kilometrowym murem. Posiadłość o ciekawej historii służy jako centrum badań nad nowymi modelami samochodów oraz miejsce spotkań projektantów francuskiej marki.
Posiadłość znajduje się niedaleko Paryża i fabryki w Quai de Javel Citroëna. Od 1938 roku, już po śmierci Andre była wykorzystywana jako centrum testowe marki. Na strychu jednego z budynków znajdujących się na terenie posiadłości, ukryto podczas wojny prototypy Citroëna 2CV. Modele zostały znalezione dopiero pod koniec lat 70. W ośrodku rozwijano m.in. projekt legendarnego hydropneumatycznego zawieszenia Citroëna DS na początku lat 50.
Na początku XXI wieku, centrum w La Ferté-Vidame stało się częścią działu projektowego Grupy PSA. Nowy dyrektor designu Citroena, Jean-Pierre Ploué otrzymał nowoczesny, przeszklony obiekt, który połączono z budynkiem, który niegdyś pełnił rolę domku myśliwskiego.
Obecnie częstym użytkownikiem ośrodka jest szef designu DS Automobiles, Thierry Metroz oraz zespół stylistów marki składający się z 45 osób. Praca nad nowymi modelami odbywa się więc w otoczeniu zieleni lasu i śpiewu ptaków. Posiadłość jest znakomitą odskocznią od biura w centrum miasta, która wyzwala wyobraźnię projektantów.
Modele wykonane z pianki lub gliny w skali 1:1, przymocowane do deskorolki przechodzą tu symulację jazdy tuż obok pojazdów z obecnej gamy DS Automobiles. W ten sposób styliści zwracają uwagę na elementy, które mogły umknąć na ekranie komputera. Centrum jest też miejscem, w którym odbywa się burza mózgów na temat nadchodzących projektów francuskiego producenta a jest ich sporo. DS Automobiles ma w planach dwa kompaktowe modele DS 4 i DS 4 Crossback oraz dużego SUV-a, który zajmie miejsce w gamie powyżej DS 7 Crossback.
Źródło: Le Figaro
Najnowsze komentarze