Renault Twingo 30-lecie we Francji
Wiadomości

Renault świętuje 30 lat Twingo na wielkim festiwalu motoryzacji we Francji. Kiedy się odbędzie?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-28
Nowy Mitsubishi Colt 2024
Wiadomości

Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
Wiadomości

Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Wiadomości

Peugeot 2008 miał swoją elektryczną premierę w Australii.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-29
Wiadomości

Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Geotermalne zasoby energii dla fabryki Stellantis. Rusza project z Vulcan Energy

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2023-05-31
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 4 minut
63 2
A A
0

Stellantis oraz Vulcan Energy Resources Limited podpisały wiążące warunki dotyczące pierwszej fazy wielofazowego projektu rozwoju nowych projektów geotermalnych mających na celu dekarbonizację koszyka energetycznego zakładu przemysłowego Stellantis w Miluzie we Francji, który jest domem dla DS 7, Peugeot 308 i e-308, 508 i nowego 408. Opierając się na obecnych założeniach, projekt może zapewnić znaczną część rocznego zapotrzebowania zakładu przemysłowego na energię począwszy od 2026 roku.

„Z dumą ogłaszamy kolejny krok w naszej współpracy z Vulcan, który pokazuje nasze zaangażowanie w zwiększanie wykorzystania zdekarbonizowanych rozwiązań energetycznych w naszych zakładach” – powiedział Arnaud Deboeuf, dyrektor ds. produkcji w Stellantis. „Geotermia jest jednym z wielu rozwiązań, które badamy, aby osiągnąć nasz cel zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 r., zgodnie z naszym planem strategicznym Dare Forward 2030″.

Pierwsza faza projektu, zlokalizowana w najbardziej wysuniętym na południe obszarze zainteresowania Vulcan w Dolinie Górnego Renu, obejmie wstępne studium wykonalności (PFS) dla budowy geotermalnych zasobów energii odnawialnej dla zakładu Stellantis, przeprowadzone przez Vulcan, które oceni również potencjał produkcji litu. W przypadku powodzenia, kolejna faza skupi się na badaniach sejsmicznych 3D oraz bardziej zaawansowanych badaniach i rozwoju. Z zastrzeżeniem pomyślnego wyniku PFS, Stellantis i Vulcan zamierzają wspólnie rozwijać projekt na zasadzie 50:50.

W listopadzie 2022 r. Vulcan ogłosił, że rozpoczął szereg inicjatyw mających na celu rozszerzenie swojej działalności w zakresie geotermalnej energii odnawialnej i Zero Carbon Lithium™ na Francję, a konkretnie Alzację, która stanowi około jednej trzeciej Górnego Grabenu Renu. Vulcan złożył wniosek o wyłączną koncesję na wydobycie litu i energii geotermalnej na obszarze Miluzy, aby zabezpieczyć kolejne 480 km² obszaru rozwoju w ramach pola solankowego Upper Rhine Graben Valley.

Zgodnie z umową, zespół Vulcan przeprowadzi ocenę zasobów mineralnych litu. Projekt Vulcan Zero Carbon LithiumTM jest powiązany z utworzeniem Francuskiego Obserwatorium Zasobów Mineralnych, którego celem jest analiza francuskich zasobów surowców krytycznych i przedstawienie zaleceń dotyczących inwestycji publicznych, które będą wspierane przez niedawno ogłoszony nowy Francuski Fundusz Surowców Krytycznych o wartości 2 mld euro.

Stellantis przyjmuje holistyczne podejście do dekarbonizacji i jest na dobrej drodze, aby do 2038 r. stać się korporacją o zerowej emisji dwutlenku węgla we wszystkich zakresach, z jednocyfrową procentową kompensacją pozostałych emisji. Umowa z Vulcan Energy oznacza drugie potencjalne wykorzystanie przez Stellantis odnawialnej energii geotermalnej do dekarbonizacji i lokalizacji dostaw energii w zakładzie przemysłowym.

„Główną misją Vulcan jest dekarbonizacja poprzez energię odnawialną i neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla dostawy litu” – powiedział dyrektor zarządzający i dyrektor generalny Vulcan, dr Francis Wedin. „Vulcan jest tutaj, aby wspierać Stellantis, naszego największego klienta litowego i jednego z naszych głównych udziałowców, w dekarbonizacji jego działalności w Europie. Podczas gdy nadal koncentrujemy się na naszej pierwszej fazie rozwoju geotermalno-litowego w centrum pola solankowego w dolinie górnego Renu, projekt ten stanowi komplementarną okazję do rozszerzenia naszego przyszłego rozwoju na niektóre z zewnętrznych obszarów doliny górnego Renu, wspieranych przez partnerów przemysłowych, takich jak Stellantis”.

„Stellantis jest głównym graczem przemysłowym w sektorze motoryzacyjnym w Grand Est. Dlatego region chciał wesprzeć grupę w przejściu na napęd elektryczny. Dzięki temu strategicznemu partnerstwu transformacja mająca na celu stworzenie przemysłu przyszłości i walkę z globalnym ociepleniem nabiera kształtu w naszym regionie dzięki racjonalnemu wykorzystaniu energii geotermalnej” – powiedział Franck Leroy, prezydent regionu Grand Est.

Umowa ze Stellantis zwiększa również dekarbonizujący wpływ Vulcan na europejski przemysł pojazdów elektrycznych, uzupełniając unikanie emisji dwutlenku węgla dzięki projektowi Zero Carbon Lithium™ i tworząc wartość dla akcjonariuszy.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Abarth 595 – sześćdziesiąt lat „małego wariata”

2023-09-30

Stellantis ogłasza kolejne zmiany w zespole kierowniczym

2023-09-30

Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

2023-09-29

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma. AKTUALIZACJA

2023-09-29
Tagi: Stellantis
Udostepnij22Tweet14Udostepnij4
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?

    3084 udostępnienia
    Udostepnij 1234 Tweet 771
  • Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408

    8426 udostępnienia
    Udostepnij 3370 Tweet 2107
  • Peugeot i Citroën zapłacą za problem z AdBlue. Zwycięstwo konsumentów we Włoszech

    3563 udostępnienia
    Udostepnij 1425 Tweet 891
  • Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji

    890 udostępnienia
    Udostepnij 356 Tweet 223

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: używana Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM po 4 latach. Czy to dobry wybór? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-03-31
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane GT 2.0 TCe 180 KM 2012 – sportowy kompakt z odrobiną szaleństwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-07-26
Renault - testy i opinie

Test: nowy Renault Captur E-Tech 160 KM – z hybrydą wśród SUV-ów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-04-19
DS - testy i opinie

Test: Luksusowy DS 9 1.6 225 KM od DS Automobiles. Lepszy od Audi A6. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-10-16
Dacia - testy i opinie

Test: Nowa Dacia Duster 1.0 TCe 100 KM – czy ten silnik da sobie radę z SUVem?  Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-04-03

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

Zobacz też

Nissan Ariya, czyli nowy crossover z napędem elektrycznym

Renault Express Van – ile kosztuje odnowiona Dacia Dokker?

Ukryte niebezpieczeństwo

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.