Już za niespełna miesiąc wybieram się do Frankfurtu, gdzie jednym z aut, jakie przykują moją uwagę, będzie z pewnością Peugeot 308. Samochód z zewnątrz Was nie zachwycił, gdy pokazaliśmy pierwsze zdjęcia, ale wnętrze jest bardzo nowoczesne. Poniżej możecie zobaczyć film, na którym szef designu Peugeota, Gilles Vidal, omawia to, czym będą się mogli cieszyć ludzie, którzy zaczekają z zakupem swojego kompaktowego auta jeszcze jakiś czas i zdecydują się właśnie na Peugeota 308.
W najnowszym samochodzie Peugeota zastosowano tak zwany i-kokpit. Pozwala on na bardzo intuicyjne sterowanie poszczególnymi elementami wyposażenia, choć jak znam życie, za miesiąc w prasie motoryzacyjnej zaczną się lamenty, jakie to skomplikowane i udziwnione ;-) My tam jednak wiemy swoje – za to wszak kochamy francuskie samochody.
Uwagę zwracają także odwrócone względem siebie prędkościomierz i obrotomierz. Ich wskazówki przesuwają się w przeciwnych kierunkach, co daje bardzo ciekawy efekt. Media to oczywiście zaraz skrytykują, bo dla nich wszystko, co inne, co nowe, co z Francji, jest po prostu złe.
Kierownica zdecydowanie przypomina tę z 208-ki – jest niewielka, a zegary obserwuje się ponad jej wieńcem. Według mnie jest to świetne rozwiązanie i cieszę się, że Peugeot zastosował je również w swoim kompaktowym samochodzie.
Centrum sterowania stanowi dotykowy ekran ciekłokrystaliczny o przekątnej niemal 10 cali (przeszło 24,6 cm) umieszczony pośrodku deski rozdzielczej, nad konsolą środkową. Przycisk start/stop zlokalizowano na tunelu pomiędzy fotelami, w pobliżu przycisku elektrycznie sterowanego hamulca pomocniczego (coraz trudniej nazywać go „ręcznym”).
A teraz oddajmy już głos Gillesowi Vidalowi.
KG; video: Peugeot
Najnowsze komentarze