Informujemy Was co chwilę o różnych przedsięwzięciach francuskich koncernów motoryzacyjnych podejmowanych w walce z pandemią koronawirusa. W efekcie część tych tematów może albo umknąć, albo nie widać w natłoku tych informacji tego, jak wiele jest robione. Włoski oddział Grupy Renault opublikował materiał podsumowujący dotychczasowe działania koncernu w tej kwestii. Postanowiliśmy Wam ten temat przybliżyć.
W związku z pandemią koronawirusa zaleca się zachowanie dystansu między ludźmi. Unikamy podawania dłoni, obejmowania, typowej międzyludzkiej ekspresji. Paradoksalnie jednak to właśnie teraz potrzebne jest okazywanie wielkiego wsparcia innym ludziom. Choć więc ograniczamy kontakty fizyczne, to zacieśniamy nasze relacje. Świetnym przykładem, i to w skali globalnej, jest tu Grupa Renault.
Wszędzie na świecie pracownicy Grupy Renault aktywują się realizując niezliczone inicjatywy solidarnościowe. Są to darowizny, udostępnianie pojazdów, produkcja przyłbic ochronnych, czy wkład w produkcję respiratorów. W obliczu kryzysu COVID-19 silne poczucie solidarności skłoniło Grupę Renault od Hiszpanii po Maroko, od Rumunii po Francję, od Meksyku po Argentynę i Kolumbię do działań na rzecz walki z pandemią koronawirusa oraz pomoc chorym.
DONACJE I UŻYCZENIA SAMOCHODÓW WE FRANCJI
Już w marcu kilka zakładów przemysłowych Grupy we Francji, ale także w Hiszpanii, Portugalii i Słowenii przekazało w darowiźnie około 120.000 masek dla personelu medycznego. Maski te pochodzą z zapasów fabrycznych i planowo miały trafić do pracowników serwisów.
We Flins (Francja) 300 kombinezonów, zwykle używanych w lakierniach, zaoferowano szpitalowi Mignot w Wersalu. To główny ośrodek resuscytacji w regionie Paryża położny na zachód od miasta.
W aktualnej sytuacji szczególnego znaczenia nabiera transport. Nie tylko medyczny, ale i wspierający w walce z pandemią koronawirusa, gdy konieczne jest dowożenie różnych artykułów. Potrzeby są ogromne – od służby zdrowia po osoby przebywające w kwarantannie. Tutaj także Grupa Renault stanęła na wysokości zadania.
300 egzemplarzy Renault Zoe z floty ZITY zostało przydzielonych pracownikom APHP (Assistance Publique Hôpitaux de Paris), we współpracy z samym stowarzyszeniem szpitalnym. Pojazdy zaparkowane w pobliżu dziewięciu szpitali w Paryżu są wypożyczane bezpłatnie personelowi medycznemu. Ta akcja była możliwa dzięki stworzeniu platformy rezerwacyjnej o nazwie „Hoptisoins”, która ma już ponad 4.000 członków. Kolejnych 20 sztuk Zoe zostanie udostępnionych, aby pomóc Czerwonemu Krzyżowi w rejonach Paryża oraz w departamencie Hauts-de-Seine.
DONACJE I UŻYCZENIA SAMOCHODÓW W INNYCH KRAJACH
W Szwajcarii sto egzemplarzy Renault Zoe zostało udostępnionych różnym stowarzyszeniom (Czerwony Krzyż, Spitex i Pro-Senectute) przez sieć dealerów. Sto samochodów Dacia i Renault zostało dostarczonych do Ministerstwa Zdrowia w Rumunii dla personelu szpitalnego. Jednocześnie w innych krajach usługi współdzielenia samochodu przez Grupę oferują zespołom medycznym korzystanie z tych flot. Tak dzieje się np. Danii dzięki wypożyczeniu 400 pojazdów elektrycznych w ramach usługi Green Mobility.
Potrzeby są równie silnie odczuwalne pod względem transportu pacjentów. W Maroku 50 egzemplarzy Lodgy, Trafic i Master ofiarowanych przez Renault zostało zaadaptowanych jako karetki pogotowia, by wspomóc walkę z pandemią koronawirusa. W Argentynie udostępniono 36 pojazdów lokalnym władzom i organizacjom pozarządowym w prowincjach Cordoba i Buenos Aires. Ich zadaniem jest pomoc najbardziej wrażliwym ludziom oraz zapewnienie mobilności personelu medycznego. W Bułgarii Grupa Renault wspiera niektóre gminy w dostarczaniu zakupów spożywczych pojazdami opatrzonymi hasłem kampanii solidarności „Razem możemy”. Z kolei w Kolumbii promowano inicjatywę na rzecz przekazywania produktów żywnościowych najbardziej potrzebującym populacjom. W akcji wykorzystywano elektryczne Kangoo Z.E. Renault Mobility.
W Wielkiej Brytanii Dacia przekazała modele Duster w użytkowanie organizacji Nationwide Association of Blood Bikes. Zajmuje się ona transportem krwi i sprzętu do szpitali na terenie Wielkiej Brytanii. W Rosji wolontariusze wspomagający działania związane z pandemią koronawirusa w regionie moskiewskim https://francuskie.pl/renault-arkana-dla-wolontariuszy/ otrzymali do użytkowania pięć egzemplarzy Renault Arkana.
W naszym kraju Renault Polska wsparł akcję Polskiego Czerwonego Krzyża użyczając dziewięć aut do działań pomocowych realizowanych przez PCK. To modele Megane, Kangoo i Trafic w różnych odmianach.
PRODUKCJA MATERIAŁÓW POTRZEBNYCH W WALCE Z PANDEMIĄ KORONAWIRUSA
Wspomniane darowizny mają fundamentalne znaczenie i można je bardzo szybko wdrożyć, ale pojawiły się także inne inicjatywy, szczególnie w dziedzinie inżynierii.
W Hiszpanii 120 pracowników Grupy Renault stworzyło ruch „Renault al rescate”. Dzięki temu powstał łańcuch solidarności pozwalający na rozpoczęcie produkcji masek (przyłbic) z wykorzystaniem drukarek 3D. W ciągu zaledwie czterech dni ponad 4.000 takich masek trafiło do szpitali i domów opieki dla osób starszych w Valladolid, Palencii, Maladze i Jerez. Podobną inicjatywę podjęły również zespoły Renault w Brazylii.
W Algierii, dzięki drukarkom 3D, wyprodukowano zastawki oddechowe dla szpitala w Oran i przekazano 400 zestawów obejmujących maski FFP3, rękawiczki oraz okulary.
Drukarki 3D wnoszą również cenny wkład w walce z pandemią koronawirusa we Francji. Wspomniany już szpital Mignot w Wersalu otrzymał około dwudziestu prototypowych wizjerów ochronnych wyprodukowanych przy użyciu tych profesjonalnych narzędzi. Po uzyskaniu aprobaty technicznej przewidziana jest produkcja 2.000 takich wizjerów, które zostaną rozprowadzone w różnych ośrodkach szpitalnych we Francji.
Do tej pory we Francji wyprodukowano 700 przyłbic dzięki drukarkom 3D działającym w trzech fabrykach. Dzięki zaangażowaniu kilku francuskich centrów i zakładów (Douai, Sovab, CRP, Cléon, Flins, le Mans Villeurbanne, Dieppe, MCA) oraz stworzeniu formy wtryskowej w Technocentre, liczba produkowanych osłon ochronnych co tydzień zwiększa się o 4.000 jednostek.
Projekt został również udostępniony zespołom z Rumunii, Brazylii i regionu Bliskiego Wschodu. Dzięki temu można go w krótkim czasie powielić niezależnie od tego, gdzie znajdują się zakłady Grupy Renault i gdzie pojawiają się największe potrzeby.
Dzięki wsparciu kooperantów Grupa Renault wyprodukowała w ciągu tygodnia na całym świecie 30.000 ochronnych przyłbic, aby wesprzeć walkę z pandemią koronawirusa.
W Turcji zespoły Renault wyprodukowały 70 sferycznych inkubatorów do noszy dla szpitali w Bursie i Stambule. Chodzi o tuby z przeziernikami, jakie na pewno widzieliście już w doniesieniach telewizyjnych. Można w nich bezpiecznie dla otoczenia przewozić osoby zakażone koronawirusem.
MASECZKI OD ALPINE
Fabryka w Dieppe (Francja wytwarzające samochody Alpine), której produkcja została zawieszona od 16. marca, także przyczyniła się do solidarności narodowej w obliczu kryzysu zdrowotnego związanego z COVID-19. Zakład podarował 300 masek i 1.000 par rękawiczek różnym szpitalom w regionie. To szpital w Dieppe, ośrodek szpitalny Henri Becquerel w Rouen, personel pielęgniarski w Offranville i lokalny Czerwony Krzyż. Alpine jeszcze bardziej zwiększyło swoje wsparcie również dzięki projektowi osłon ochronnych na drukarki 3D.
Dzielenie się najlepszymi praktykami wewnętrznymi jest dziś fundamentalną wartością: jest koordynowane przez grupy zadaniowe, które pozwalają zwielokrotnić wpływ lokalnych inicjatyw. Wiedza jest dzielona, a postęp wewnętrzny i zewnętrzny wykorzystywany jest w jednym celu: zaoszczędzić czas na operacyjnej realizacji projektów i zachęcić do szerszego ich rozpowszechniania.
RESPIRATORY
To samo podejście jest stosowane do produkcji respiratorów. Perspektywa niedoboru tych podstawowych urządzeń potrzebnych w walce z pandemią koronawirusa w środowisku szpitalnym ma dziś wpływ na wiele krajów. Ten problem znajduje się w centrum priorytetów Grupy. Dlatego Renault dołączyło do innych firm w ramach inicjatywy „Makers for Life” z siedzibą w Nantes. Celem jest szybkie wyprodukowanie 500 respiratorów. Podobne projekty opracowano w Hiszpanii i Rumunii. Inicjatywy te, które w większości przypadków mają charakter zbiorowy. Świadczą o tym, jak ważna jest komplementarność umiejętności i wymiana danych w otwartym kodzie źródłowym. Projekt MUR (Minimalny Uniwersalny Respirator), w który zaangażowany jest Renault, doskonale ilustruje tę zasadę. Za każdym razem, gdy pojawiają się potrzeby, Grupa stara się na nie odpowiadać w najlepszy możliwy sposób swoimi możliwościami przemysłowymi.
ZAANGAŻOWANIE DEALERÓW
Sieć dealerów Grupy Renault także zmobilizowała się na całym świecie, zarówno poprzez dostarczanie pojazdów, jak i liczne inne inicjatywy. Wszystko w celu zapewnienia mobilności i wsparcia całego personelu medycznego i wielu organizacji pozarządowych. Tych, którzy są na pierwszej linii frontu walki z pandemią koronawirusa. W samej Francji 1.000 pracowników zostało wypożyczonych do pracy w służbie zdrowia. Szereg działów Grupy Renault, a także związek dealerów Renault, wspierają działania w wielu krajach, w których Grupa jest obecna.
Świetny przykład dali dealerzy z Brazylii bezpłatnie remontując samochody wykorzystywane przez tamtejszą służbę SIATE (Serviço Integrado de Atendimento ao Trauma em Emergência), co można przetłumaczyć jako zintegrowane pogotowie ratunkowe. Użytkowane przez SIATE samochody były już mocno wyeksploatowane. Serwisy dealerskie wyremontowały kilkanaście tych aut. Dokonano też przeglądu pozostałych samochodów SIATE.
RADA DYREKTORÓW
Wierna uniwersalnym wartościom, co zawsze wyróżniało ją w świecie motoryzacyjnym, w historycznym momencie bezprecedensowego globalnego zagrożenia zdrowia i sytuacji ekonomicznej, Grupa Renault wykazuje solidarność i ofiaruje wsparcie na całym świecie. Doskonałym przykładem jest także samoograniczenie swoich wynagrodzeń przez Radę Dyrektorów Grupy Renault.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Renault
Najnowsze komentarze