sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Globalne wsparcie Grupy Renault w walce z pandemią koronawirusa

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-04-20
w Dacia, Renault, Wiadomości
Czas czytania 10 minut
28 0
0
37
UDOSTĘPNIEŃ
81
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Informujemy Was co chwilę o różnych przedsięwzięciach francuskich koncernów motoryzacyjnych podejmowanych w walce z pandemią koronawirusa. W efekcie część tych tematów może albo umknąć, albo nie widać w natłoku tych informacji tego, jak wiele jest robione. Włoski oddział Grupy Renault opublikował materiał podsumowujący dotychczasowe działania koncernu w tej kwestii. Postanowiliśmy Wam ten temat przybliżyć.

W związku z pandemią koronawirusa zaleca się zachowanie dystansu między ludźmi. Unikamy podawania dłoni, obejmowania, typowej międzyludzkiej ekspresji. Paradoksalnie jednak to właśnie teraz potrzebne jest okazywanie wielkiego wsparcia innym ludziom. Choć więc ograniczamy kontakty fizyczne, to zacieśniamy nasze relacje. Świetnym przykładem, i to w skali globalnej, jest tu Grupa Renault.

Wszędzie na świecie pracownicy Grupy Renault aktywują się realizując niezliczone inicjatywy solidarnościowe. Są to darowizny, udostępnianie pojazdów, produkcja przyłbic ochronnych, czy wkład w produkcję respiratorów. W obliczu kryzysu COVID-19 silne poczucie solidarności skłoniło Grupę Renault od Hiszpanii po Maroko, od Rumunii po Francję, od Meksyku po Argentynę i Kolumbię do działań na rzecz walki z pandemią koronawirusa oraz pomoc chorym.

DONACJE I UŻYCZENIA SAMOCHODÓW WE FRANCJI

Już w marcu kilka zakładów przemysłowych Grupy we Francji, ale także w Hiszpanii, Portugalii i Słowenii przekazało w darowiźnie około 120.000 masek dla personelu medycznego. Maski te pochodzą z zapasów fabrycznych i planowo miały trafić do pracowników serwisów.

We Flins (Francja) 300 kombinezonów, zwykle używanych w lakierniach, zaoferowano szpitalowi Mignot w Wersalu. To główny ośrodek resuscytacji w regionie Paryża położny na zachód od miasta.

W aktualnej sytuacji szczególnego znaczenia nabiera transport. Nie tylko medyczny, ale i wspierający w walce z pandemią koronawirusa, gdy konieczne jest dowożenie różnych artykułów. Potrzeby są ogromne – od służby zdrowia po osoby przebywające w kwarantannie. Tutaj także Grupa Renault stanęła na wysokości zadania.

300 egzemplarzy Renault Zoe z floty ZITY zostało przydzielonych pracownikom APHP (Assistance Publique Hôpitaux de Paris), we współpracy z samym stowarzyszeniem szpitalnym. Pojazdy zaparkowane w pobliżu dziewięciu szpitali w Paryżu są wypożyczane bezpłatnie personelowi medycznemu. Ta akcja była możliwa dzięki stworzeniu platformy rezerwacyjnej o nazwie „Hoptisoins”, która ma już ponad 4.000 członków. Kolejnych 20 sztuk Zoe zostanie udostępnionych, aby pomóc Czerwonemu Krzyżowi w rejonach Paryża oraz w departamencie Hauts-de-Seine.

DONACJE I UŻYCZENIA SAMOCHODÓW W INNYCH KRAJACH

W Szwajcarii sto egzemplarzy Renault Zoe zostało udostępnionych różnym stowarzyszeniom (Czerwony Krzyż, Spitex i Pro-Senectute) przez sieć dealerów. Sto samochodów Dacia i Renault zostało dostarczonych do Ministerstwa Zdrowia w Rumunii dla personelu szpitalnego. Jednocześnie w innych krajach usługi współdzielenia samochodu przez Grupę oferują zespołom medycznym korzystanie z tych flot. Tak dzieje się np.  Danii dzięki wypożyczeniu 400 pojazdów elektrycznych w ramach usługi Green Mobility.

Potrzeby są równie silnie odczuwalne pod względem transportu pacjentów. W Maroku 50 egzemplarzy Lodgy, Trafic i Master ofiarowanych przez Renault zostało zaadaptowanych jako karetki pogotowia, by wspomóc walkę z pandemią koronawirusa. W Argentynie udostępniono 36 pojazdów lokalnym władzom i organizacjom pozarządowym w prowincjach Cordoba i Buenos Aires. Ich zadaniem jest pomoc najbardziej wrażliwym ludziom oraz zapewnienie mobilności personelu medycznego. W Bułgarii Grupa Renault wspiera niektóre gminy w dostarczaniu zakupów spożywczych pojazdami opatrzonymi hasłem kampanii solidarności „Razem możemy”. Z kolei w Kolumbii promowano inicjatywę na rzecz przekazywania produktów żywnościowych najbardziej potrzebującym populacjom. W akcji wykorzystywano elektryczne Kangoo Z.E. Renault Mobility.

W Wielkiej Brytanii Dacia przekazała modele Duster w użytkowanie organizacji Nationwide Association of Blood Bikes. Zajmuje się ona transportem krwi i sprzętu do szpitali na terenie Wielkiej Brytanii. W Rosji wolontariusze wspomagający działania związane z pandemią koronawirusa w regionie moskiewskim https://francuskie.pl/renault-arkana-dla-wolontariuszy/ otrzymali do użytkowania pięć egzemplarzy Renault Arkana.

W naszym kraju Renault Polska wsparł akcję Polskiego Czerwonego Krzyża użyczając dziewięć aut do działań pomocowych realizowanych przez PCK. To modele Megane, Kangoo i Trafic w różnych odmianach.

PRODUKCJA MATERIAŁÓW POTRZEBNYCH W WALCE Z PANDEMIĄ KORONAWIRUSA

Wspomniane darowizny mają fundamentalne znaczenie i można je bardzo szybko wdrożyć, ale pojawiły się także inne inicjatywy, szczególnie w dziedzinie inżynierii.

W Hiszpanii 120 pracowników Grupy Renault stworzyło ruch „Renault al rescate”. Dzięki temu powstał łańcuch solidarności pozwalający na rozpoczęcie produkcji masek (przyłbic) z wykorzystaniem drukarek 3D. W ciągu zaledwie czterech dni ponad 4.000 takich masek trafiło do szpitali i domów opieki dla osób starszych w Valladolid, Palencii, Maladze i Jerez. Podobną inicjatywę podjęły również zespoły Renault w Brazylii.

W Algierii, dzięki drukarkom 3D, wyprodukowano zastawki oddechowe dla szpitala w Oran i przekazano 400 zestawów obejmujących maski FFP3, rękawiczki oraz okulary.

Drukarki 3D wnoszą również cenny wkład w walce z pandemią koronawirusa we Francji. Wspomniany już szpital Mignot w Wersalu otrzymał około dwudziestu prototypowych wizjerów ochronnych wyprodukowanych przy użyciu tych profesjonalnych narzędzi. Po uzyskaniu aprobaty technicznej przewidziana jest produkcja 2.000 takich wizjerów, które zostaną rozprowadzone w różnych ośrodkach szpitalnych we Francji.

Do tej pory we Francji wyprodukowano 700 przyłbic dzięki drukarkom 3D działającym w trzech fabrykach. Dzięki zaangażowaniu kilku francuskich centrów i zakładów (Douai, Sovab, CRP, Cléon, Flins, le Mans Villeurbanne, Dieppe, MCA) oraz stworzeniu formy wtryskowej w Technocentre, liczba produkowanych osłon ochronnych co tydzień zwiększa się o 4.000 jednostek.

Projekt został również udostępniony zespołom z Rumunii, Brazylii i regionu Bliskiego Wschodu. Dzięki temu można go w krótkim czasie powielić niezależnie od tego, gdzie znajdują się zakłady Grupy Renault i gdzie pojawiają się największe potrzeby.

Dzięki wsparciu kooperantów Grupa Renault wyprodukowała w ciągu tygodnia na całym świecie 30.000 ochronnych przyłbic, aby wesprzeć walkę z pandemią koronawirusa.

W Turcji zespoły Renault wyprodukowały 70 sferycznych inkubatorów do noszy dla szpitali w Bursie i Stambule. Chodzi o tuby z przeziernikami, jakie na pewno widzieliście już w doniesieniach telewizyjnych. Można w nich bezpiecznie dla otoczenia przewozić osoby zakażone koronawirusem.

MASECZKI OD ALPINE

Fabryka w Dieppe (Francja wytwarzające samochody Alpine), której produkcja została zawieszona od 16. marca, także przyczyniła się do solidarności narodowej w obliczu kryzysu zdrowotnego związanego z COVID-19. Zakład podarował 300 masek i 1.000 par rękawiczek różnym szpitalom w regionie. To szpital w Dieppe, ośrodek szpitalny Henri Becquerel w Rouen, personel pielęgniarski w Offranville i lokalny Czerwony Krzyż. Alpine jeszcze bardziej zwiększyło swoje wsparcie również dzięki projektowi osłon ochronnych na drukarki 3D.

Dzielenie się najlepszymi praktykami wewnętrznymi jest dziś fundamentalną wartością: jest koordynowane przez grupy zadaniowe, które pozwalają zwielokrotnić wpływ lokalnych inicjatyw. Wiedza jest dzielona, ​​a postęp wewnętrzny i zewnętrzny wykorzystywany jest w jednym celu: zaoszczędzić czas na operacyjnej realizacji projektów i zachęcić do szerszego ich rozpowszechniania.

RESPIRATORY

To samo podejście jest stosowane do produkcji respiratorów. Perspektywa niedoboru tych podstawowych urządzeń potrzebnych w walce z pandemią koronawirusa w środowisku szpitalnym ma dziś wpływ na wiele krajów. Ten problem znajduje się w centrum priorytetów Grupy. Dlatego Renault dołączyło do innych firm w ramach inicjatywy „Makers for Life” z siedzibą w Nantes. Celem jest szybkie wyprodukowanie 500 respiratorów. Podobne projekty opracowano w Hiszpanii i Rumunii. Inicjatywy te, które w większości przypadków mają charakter zbiorowy. Świadczą o tym, jak ważna jest komplementarność umiejętności i wymiana danych w otwartym kodzie źródłowym. Projekt MUR (Minimalny Uniwersalny Respirator), w który zaangażowany jest Renault, doskonale ilustruje tę zasadę. Za każdym razem, gdy pojawiają się potrzeby, Grupa stara się na nie odpowiadać w najlepszy możliwy sposób swoimi możliwościami przemysłowymi.

ZAANGAŻOWANIE DEALERÓW

Sieć dealerów Grupy Renault także zmobilizowała się na całym świecie, zarówno poprzez dostarczanie pojazdów, jak i liczne inne inicjatywy. Wszystko w celu zapewnienia mobilności i wsparcia całego personelu medycznego i wielu organizacji pozarządowych. Tych, którzy są na pierwszej linii frontu walki z pandemią koronawirusa. W samej Francji 1.000 pracowników zostało wypożyczonych do pracy w służbie zdrowia. Szereg działów Grupy Renault, a także związek dealerów Renault, wspierają działania w wielu krajach, w których Grupa jest obecna.

Świetny przykład dali dealerzy z Brazylii bezpłatnie remontując samochody wykorzystywane przez tamtejszą służbę SIATE (Serviço Integrado de Atendimento ao Trauma em Emergência), co można przetłumaczyć jako zintegrowane pogotowie ratunkowe. Użytkowane przez SIATE samochody były już mocno wyeksploatowane. Serwisy dealerskie wyremontowały kilkanaście tych aut. Dokonano też przeglądu pozostałych samochodów SIATE.

RADA DYREKTORÓW

Wierna uniwersalnym wartościom, co zawsze wyróżniało ją w świecie motoryzacyjnym, w historycznym momencie bezprecedensowego globalnego zagrożenia zdrowia i sytuacji ekonomicznej, Grupa Renault wykazuje solidarność i ofiaruje wsparcie na całym świecie. Doskonałym przykładem jest także samoograniczenie swoich wynagrodzeń przez Radę Dyrektorów Grupy Renault.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Renault

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Ameryka ŁacińskaAzjaDaciaGrupa RenaultRenault
Udostepnij23Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Citroen C5 Aircross – jaką opinię ma wśród właścicieli?

Następny

E-DS Store – internetowy salon marki DS Automobiles

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
DS Automobiles

E-DS Store - internetowy salon marki DS Automobiles

Samochody elektryczne w miejskiej flocie z obowiązku od 2022 roku

Samochody elektryczne w miejskiej flocie z obowiązku od 2022 roku

DS 9

DS 9, DS 7 Crossback i nie tylko – kolorowanki do pobrania

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Zebra - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.