Górskie wydanie cross country. Dacie Duster na prowadzeniu

1 89

Pierwsza runda Dacia Duster Elf Cup 2019, a zarazem II runda Mistrzostw i Pucharu Polski Samochodów Terenowych zakończyła się uroczystym wręczeniem pucharów na rynku w Lądku Zdroju. Zawodnicy DDEC mają wiele powodów do radości. W bardzo trudnych warunkach i na nieznanych dotąd trasach zajęli całe podium w grupie S2 Pucharu Polski.

Rajd rozpoczął się w piątek. Trasa pierwszej próby o długości 5,5 kilometra pokonywana była dwukrotnie i prowadziła po twardej, kamienistej drodze z widokiem na Czarną Górę. Najlepszy czas z dwóch przejazdów osiągnęli Piotr Perzanowski i Rafał Pinkowski, zwycięzcy OS 2 i drudzy na OS 1. Na drugim miejscu znaleźli się Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow – pierwsi na OS 1. Trzecie miejsce przypadło załodze: Maciej Grabowski/ Adam Binięda. Michał Cebula jadący gościnnie z nowym pilotem – Ernestem Góreckim, uplasował się na czwartej pozycji. Magdalena Zając także zmieniła pilota i wraz z Tomaszem Mroczkiem osiągnęła piątą lokatę. Pascal Brodnicki i Daniel Siatkowski, po małych przygodach, znaleźli się na szóstym miejscu.

Na sobotę organizatorzy przygotowali dwa odcinki specjalne, przejeżdżane dwukrotnie: „Długopole” (37,6 km) oraz „Niemojów” (13,03 km). Trasy tych OS-ów poprowadzone zostały w trudnym terenie, nie spotykanym na zawodach cross country w Polsce. Załogi miały do pokonania strome podjazdy, śliskie zjazdy po trawie i kamieniste dukty, a padający deszcz dodatkowo pogarszał warunki panujące na trasie. Wiele załóg kończyło rywalizację po uszkodzeniu auta na drzewie, czy w przydrożnym rowie. W RMSPT do mety dojechało 18 z 29 załóg, a w RPPST z 22 startujących pojazdów ukończyło 12.

W Dacia Duster Elf Cup 2019 zawodnicy także mieli wiele przygód i z sześciu startujących ekip na mecie sklasyfikowano cztery. Trzy zwycięskie załogi Dacia Duster Elf Cup 2019 zajęły również czołowe pozycje w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych w grupie S2 (aut z bardzo ograniczonymi modyfikacjami). Zwycięzcami Rajdu Terenowego Geotermia Lądek-Zdrój zostali: Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow. Na drugą pozycję niespodziewanie wskoczyli Michał Cebula i Ernest Górecki, Magdalena Zając i Tomasz Mroczek zostali ukarani 8-minutową karą i spadli na trzecie miejsce podium. Stawkę DDEC zamknęli Pascal Brodnicki i Daniel Siatkowski. Dwie załogi pożegnały się z rywalizacją w bardzo niefortunny sposób, bo tuż przed metą rajdu. Najpierw prowadzący w klasyfikacji Piotr Perzanowski i Rafał Pinkowski zaliczyli dachowanie, a później awaria po przebiciu opon wykluczyła Macieja Grabowskiego i Adama Biniędę.

Mamy za sobą dwa dni emocjonującej rywalizacji. Odcinki bardzo wymagające, sporo błota i pułapek, bardzo ślisko. Mało kilometrów, ale dużo różnych sensacji po drodze. Najważniejsze, że dojechaliśmy do mety – podsumował Tadeusz Rzeżuchowski.   

Ten rajd był dla nas bardzo zaskakujący. Na ostatnim przejeździe okazało się, że awansowaliśmy na podium, a później, że jeszcze oczko wyżej. Bardzo się cieszymy i jest to motywacja na dalszą część sezonu –  mówił Michał Cebula.

Rajd, zupełnie inny od tych jakie do tej pory jeździliśmy – komentowała Magdalena Zając. Trudne warunki terenowe i nawigacja wymagały sporego skupienia, a każdy błąd na śliskiej nawierzchni mógł skończyć się wypadnięciem z trasy.

Świetny rajd, położony w przepięknej okolicy, przez chwilę miałem wrażenie, że to Toskania. Dziękuję bardzo za zaproszenie do tego fantastycznego Pucharu – mówił Pascal Brodnicki. Wielki szacunek dla tego samochodu i mojego pilota – Daniela Siatkowskiego. Na pewno się jeszcze zobaczymy, bo planuję starty w Dacia Duster Elf Cup do końca sezonu.

Pierwszego dnia wygraliśmy. Drugiego dnia także wszystko na to wskazywało, ale na ostatniej próbie popełniliśmy błąd i w bardzo zdradliwym zakręcie z podbiciem dachowaliśmy – komentował Piotr Perzanowski.

Pech i jeszcze raz pech. Na ostatniej próbie złapaliśmy trzy „gumy” i przez to w jednym z zakrętów uszkodziliśmy półoś. Nie było szans na dalszą jazdę – podsumował Maciej Grabowski.

Teresa Wielowieyska, szefowa projektu – Marka Dacia na dobre zagościła w sportach motorowych, odnosząc sukcesy. Nowy sezon także zapowiada się obiecująco, pojawiły się nowe teamy na Nowych Dusterach i już w 1. rundzie Dacia Duster Elf Cup mogliśmy przeżyć wiele rajdowych emocji.

Następna runda Dacia Duster Elf Cup 2019 rozegrana będzie podczas Polskiego Safari 2-4 sierpnia 2019 r.

Wyniki po OS 6 DDEC:

1. Tadeusz Rzeżuchowski / Wojciech Jermakow (2:13:23)
2. Michał Cebula / Ernest Górecki (2:18:02)
3. Magdalena Zając / Tomasz Mroczek (2:25:07)
4. Pascal Brodnicki / Daniel Siatkowski (6:18:13)

Punktacja po I rundzie DDEC:

Rzeżuchowski / Jermakow 20; Cebula / Górecki 15; Zając / Mroczek 12; Brodnicki / Siatkowski 10.

Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi cyklu DDEC 2019 będzie wyjazd na rajd Dakar 2020 (w charakterze kibiców), a na zwycięzców poszczególnych rund będą czekać nagrody finansowe: I miejsce 3.000 zł, II miejsce 2.000 zł i III miejsce 1.000 zł. W ciągu sezonu zostanie rozegranych sześć rajdów, w których łączna długość odcinków specjalnych będzie miała około 1.400 km. Uczestnicy Dacia Duster Elf Cup 2019 będą klasyfikowani także w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych w Grupie S2. Zawody będą rozgrywane równolegle z Rajdowymi Mistrzostwami i Pucharem Polski Samochodów Terenowych oraz Pucharem Świata FIA Cross-Country (Szczecin).

Dacia Duster Elf Cup 2019 jest rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zostały zbudowane na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, a partnerem strategicznym Motrio. Partnerami mediowymi w sezonie 2019 są Onet i Przegląd Sportowy. Organizatorzy Dacia Duster Elf Cup to: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup.pl
http://rajd-terenowy.azk.com.pl/

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecmy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
JAN2020 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
JAN2020
Gość
JAN2020

A Polskiego HUNKERA skasowano – STARA z napędem 2/6 – 2/4 też skasowano – Jesteśmy liderami na skalę światową w niszczeniu własnego przemysłu JAN2020