sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości PSA

Grupa PSA gotowa na elektryfikację – pierwszy DS 7 Crossback

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-09-21
w PSA, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
17 1
4
15
UDOSTĘPNIEŃ
50
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Grupa PSA zdecydowała, że za 7 lat każdy model w ofercie marek: Peugeot, Citroen, Opel i DS Automobiles będzie miał silnik elektryczny, czy to w formie hybrydy, czy też napędu w 100 proc. elektrycznego. Rok 2025 może wyglądać dla Grupy PSA prawie jak wyrok, aczkolwiek koncern jest już gotowy na zmiany.

Do roku 2021 ma pojawić się 15 nowych samochodów elektrycznych i hybrydowych zarówno miejskich, jak i SUV-ów. Jak mówi Alexandre Guignard, dyrektor Grupy PSA ds. pojazdów o niskiej emisji spalin: pod względem technologicznym zarówno samochody, jak i fabryki są już przygotowane na proces elektryfikacji. Wszystkie modele zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zachować jak największą spójność pomiędzy wersją spalinową a elektryczną lub też hybrydową. Przestrzeń w kabinie oraz pojemność bagażnika pozostały bez zmian.

Pierwszym modelem, który otrzyma silnik elektryczny będzie DS 7 Crossback E-Tense 4×4. W samochodzie połączony zostanie benzynowy silnik PureTech o pojemności 1,6 litra, który generuje 200 KM z dwoma motorami elektrycznymi. Łączna moc układu ma wynosić ok. 300 KM. Napęd zostanie przekazany za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Samochód ma zużywać do 40 proc. mniej paliwa niż wersja benzynowa. DS 7 Crossback będzie mógł przejechać wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego dystans do 50 km.

Do DS 7 Crossback dołączą inne modele wyposażone w ten sam układ napędowy. Będą to: Peugeot 508, 508 SW, 3008, Opel Grandland X oraz Citroen C5 Aircross, które mają pojawić się do 2021 roku.

Grupa PSA przewiduje, że największy wzrost zapotrzebowania na samochody elektryczne do 2025 roku będzie w Europie, gdzie popyt wzrośnie 13-krotnie do 3,6 mln sztuk. W Chinach i Ameryce Północnej sprzedaż ma wzrosnąć osiem razy, do odpowiednio 4,7 mln i 1,7 mln egzemplarzy.

Jak powiedział Alexandre Guignard: „Jesteśmy na to gotowi. Będziemy mieli technologię i produkt, ale podobnie jak wszystkich, czeka nas także wiele pracy„.

Źródło: Autocar.co.uk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 30085087 CrossbackC5C5 AircrossCitroenDS AutomobilesGrandland XOpelPeugeotPSA
Udostepnij6Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Czy warto kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault ZOE w wielkim mieście – cz.2 

Następny

PSA Aftermarket na Salonie Automechanika we Frankfurcie

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

PSA Aftermarket na Salonie Automechanika we Frankfurcie

DS 3 Crossback

Nowy DS 3 Crossback okiem projektantów DS Automobiles

Renault Clio RS – już nigdy z manualną skrzynią biegów

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.