Kryzys związany z koronawirusem wyraźnie odbił się na wynikach Grupy PSA. Przychody koncernu skupiającego marki Peugeot, Citroen, DS i Opel spadły w pierwszych trzech miesiącach roku 2020 o 15,6%.
Ograniczenia związane z pandemią koronawirusa odcisnęły wyraźne piętno na wynikach producentów w branży motoryzacyjnej. Grupa PSA nie jest tu wyjątkiem. W pierwszych trzech miesiącach roku 2020 przychody francuskiego koncernu wyniosły 15,2 mld euro. W porównaniu z tym samym okresem roku 2019 jest to spadek o 15,6%. Przychody z działu motoryzacyjnego PSA wyniosły 11,9 mld euro (spadek o 15,7%). Przychody Faurecii spadły o 3,739 mln euro. Epidemia COVID-19 spowodowała spadek sprzedaży samochodów Grupy PSA na świecie o 29% do 627.000 egzemplarzy.
Koncern skupiający marki Peugeot, Citroen, Opel i DS częściowo ograniczył spadek przychodów, sprzedając bardziej dochodowe modele samochodów, przyczynił się do tego także wzrost cen. „Po zabezpieczeniu naszej płynności i drastycznym obniżeniu kosztów, Grupa jest teraz w pełni skoncentrowana na przygotowaniach do ożywienia w chaotycznym otoczeniu gospodarczym” – powiedział dyrektor finansowy Philippe de Rovira.
Mimo trudności, producent potwierdził cel, jakim jest osiągnięcie skorygowanej marży operacyjnej w wysokości ponad 4,5% w okresie 2019-2021.
Cele na przyszłość. Grupa PSA przewiduje spadek rynku motoryzacyjnego o 25% w Europie, 10% w Chinach, 25% w Ameryce Łacińskiej i 20% w Rosji. Według producent „perspektywy są obecnie trudne do oszacowania i będą zależeć od skali, czasu trwania i zasięgu geograficznego kryzysu epidemiologicznego, a także środków podjętych przez poszczególne kraje”.
Najnowsze komentarze