W stosunku do pierwszego półrocza 2015 roku, sprzedaż Grupy w Europie zwiększyła się o 7,4 proc. i wyniosła 1,056 mln samochodów
Grupa PSA sukcesywnie wprowadza na rynku europejskim nowe modele samochodów: Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Peugeot 3008 i Citroën C3.
Wzmocniła się pozycja Grupy w Ameryce Łacińskiej – wzrost o 16,4 proc.
Grupa ponownie weszła na rynek irański, dzięki podpisanym porozumieniom dotyczącym marek Peugeot i DS.
Sprzedaż PEUGEOT wzrosła o 7,9 proc. do 601 tys. samochodów, głównie dzięki wynikom modeli Peugeot 2008 (+16 proc. i 99.900 sprzedanych sztuk) oraz Peugeot Partner (+8 proc. i 62.800 sztuk), które uplasowały się w swoich segmentach na drugim miejscu w Europie. Nadal rośnie sprzedaż Peugeot 208 (+15 proc. i 157.800 sprzedanych sztuk) oraz 308 (+10 proc. i 119.200 sprzedanych samochodów). Szczególnie dobre wyniki odnotowano we Włoszech (+17,4 proc.), Hiszpanii (+12,5 proc.) i Holandii (+8,8 proc.). W drugim półroczu Grupa prognozuje kolejne wzrosty sprzedaży, w związku z pojawieniem się licznych nowości: SUV-ów PEUGEOT 2008 i 3008 oraz PEUGEOT Travellera i PEUGEOT Experta.
Osiągając sprzedaż na poziomie 414 tys. samochodów, marka CITROËN odnotowała rekordowy wynik w ciągu ostatnich pięciu lat. Wzrost sprzedaży wyniósł 7,2 proc.. Na tę dynamikę miał wpływ przede wszystkim model C4 Picasso – lider na rynku kompaktowych vanów w Europie – a także C4 Cactus i C1. Wśród lekkich samochodów dostawczych sukces odniósł model Berlingo – lider w swoim segmencie. Dobre wyniki sprzedaży pozwoliły marce umocnić pozycję na ważnych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Hiszpania i Niemcy. Planowane na drugie półrocze premiery zapowiadają kolejne wzrosty. Na rynek trafią nowości: C4 Picasso, Jumpy, SpaceTourer. Pojawi się również następca bestsellera marki – C3 w nowej odsłonie. Jego premiera jest planowana na jesieni 2016 r.
Sprzedaż marki DS wyniosła 40.900 sztuk. Marka odnotowała wzrost na poziomie 0,7 proc. Dzięki wprowadzeniu nowego DS 3 i nowego DS 3 Cabrio w marcu br. marka dysponuje w pełni odnowioną gamą. Warto zwrócić uwagę na sukces modeli DS 4 i DS 4 Crossback. O atrakcyjności tego ostatniego modelu może świadczyć fakt, że stanowi on aż 28 proc. sprzedaży obu kompaktowych modeli premium. Marka stale powiększa sieć sprzedaży. Na koniec czerwca br. posiadała w Europie 21. DS STORES i 86. DS SALONS.
Na dynamicznie zmieniających się rynkach w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej, sprzedaż Grupy PSA spadła o 19,4 proc. (do 297 tys. sztuk).
Po wprowadzeniu pod koniec kwietnia modelu DS 4S, Grupa przygotowuje się do kolejnych premier. Planowane są one na drugie półrocze. Kolejnym etapem będzie wprowadzenie 5 SUV-ów do 2018 r.
Marka PEUGEOT, zamierza wprowadzić do 2020 r. 18. nowych modeli w Chinach, w ramach planu Blue Upper. Ponadto przed końcem roku pojawią się nowe wersje dwóch z trzech najlepiej sprzedających się modeli marki: 308 sedan i 3008.
Jeśli chodzi o markę CITROËN duży sukces odniósł SUV C3-XR, którego sprzedaż wzrosła o 35 proc. W drugim półroczu CITROËN wprowadzi nowego C6 i C4 L.
Wsparcie dla wzrostu segmentu SUV-ów na chińskim rynku zapewni otwarcie nowego zakładu Grupy PSA w Chengdu we wrześniu br. Warto podkreślić, że w zakładzie Grupy w Shenzhen już obecnie jest produkowany SUV DS 6. To najlepiej sprzedający się model marki DS w tym kraju.
W regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Grupa musiała zmierzyć się w pierwszym półroczu z niesprzyjającą koniunkturą gospodarczą. W Algierii wstrzymano, a następnie ograniczono kwoty importowe. W niektórych krajach pojawiły się ograniczenia dewizowe (Egipt, Tunezja). Sytuacja ta miała wpływ na znaczne zmniejszenie się sprzedaży Grupy w tym regionie (-13,3 proc.).
Grupa pracowała również nad warunkami powrotu na rynek irański. W czerwcu utworzono spółkę joint venture z firmą Iran Khodro, długoletnim partnerem marki PEUGEOT. We współpracy z prywatnym inwestorem, na początku roku, na rynek irański została wprowadzona marka DS.
W Ameryce Łacińskiej Grupa PSA umocniła swoją pozycję. Sprzedaż wzrosła o 16,4 proc. (do 88,8 tys. sztuk), pomimo 8,2-procentowego spadku na całym rynku. Grupa osiągnęła rekordowy udział w rynku w Chile. Wyniósł on ponad 7 proc.
Sprzedaż PEUGEOT wzrosła aż o 26 proc., dzięki świetnym wynikom w Argentynie (+45 proc.), Chile (+38 proc.) i Brazylii (+2 proc.), pomimo odnotowanego przez rynek spadku sprzedaży na poziomie aż 25 proc. Na dobre wyniki marki wpłynęły premiery: Peugeot 2008 i Peugeot 208.
CITROËN utrzymał swoją pozycję w pierwszej połowie roku, odnotowując znaczącą poprawę sprzedaży w Argentynie (+29 proc.) i Chile (+55 proc.). Po udanym debiucie w Brazylii, nowy CITROËN C3 Aircross jest obecnie sprzedawany w Argentynie, co przekłada się na dobre wyniki marki.
W Eurazji, pomimo znaczącego pogorszenia się sytuacji ekonomicznej oraz spadku na rynku (szczególnie w Rosji: o 14,7 proc.), Grupa PSA utrzymała stabilny poziom sprzedaży (spadek o 0,1 proc.) i kontynuuje politykę mającą na celu zapewnianie rentowności sprzedaży.
W rejonie Indii i Pacyfiku Grupa osiągnęła najlepsze wyniki na rynku japońskim, który stanowi 49 proc. sprzedaży w całym regionie. Japońska premiera CITROËNA C4 Cactusa oraz silników diesla przyczyni się do wzmocnienia pozycji Grupy w tej części świata.
Maxime Picat, Dyrektor Generalny marki PEUGEOT, powiedział: „PEUGEOT rozpoczął w tym roku ogólnoświatową ekspansję na rynku SUV-ów, wprowadzając pięć nowych samochodów. Odnowione modele PEUGEOT 2008 i 3008 pojawiają się w momencie, gdy marka ma już zapewnione na rynku europejskim miejsce na podium w tym segmencie. Ofertę uzupełni w Chinach znacząca ewolucja obecnego modelu PEUGEOT 3008, obok którego pojawią się w kolejnych miesiącach dwa zupełnie nowe SUV-y. Ta ofensywa pozwoli na dalsze przyspieszenie wzrostu naszej sprzedaży na świecie, który w pierwszym półroczu wyniósł 0,5 proc.”.
Linda Jackson, Dyrektor Generalna marki CITROËN oświadczyła: „CITROËN utrzymuje wyznaczony kierunek i zwiększa sprzedaż. W połowie roku osiągnęła ona poziom ponad 600 tys. sztuk. Nie tylko utrzymujemy dobry poziom cen, ale i osiągnęliśmy rekord sprzedaży w Europie w okresie ostatnich 5 lat. Poprawiliśmy wyniki w Ameryce Łacińskiej, a SUV C3-XR w Chinach przekroczył zakładane cele sprzedaży. Dynamiczny wzrost opiera się na ofensywie nowych produktów, która jeszcze bardziej przyspieszy w drugiej połowie roku wraz z pojawieniem się nowego C4 Picasso – lidera na europejskim rynku kompaktowych vanów oraz nowego C3 – następcy naszego bestsellera”.
Yves BONNEFONT, Dyrektor Generalny Marki DS, powiedział: „Po wprowadzeniu na wiosnę nowego DS 3 w ciągu niespełna 12. miesięcy została odnowiona cała gama DS, zgodnie ze strategią marki. Na początku roku marka zaprezentowała DS E-TENSE. Ten jedyny w swoim rodzaju samochód napędzany wydajnym silnikiem elektrycznym uosabia wizję naszej marki – już teraz pozwala zobaczyć drogę, którą obiorą nasze przyszłe modele. Pracujemy również nad rozbudową sieci salonów DS. Obecnie posiadamy na świecie 234 punkty sprzedaży. Nasza sieć stara się zapewnić klientom spersonalizowaną obsługę i wyjątkowe doświadczenia w kontakcie z marką. Jeszcze więcej będzie można dowiedzieć się w czasie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu – serdecznie zapraszam”.
Grupa PSA
Grupa, posiadająca trzy marki o światowej renomie – Peugeot, Citroën i DS, sprzedała w 2015 roku na świecie 3 miliony samochodów. Jest drugim, co do wielkości europejskim producentem samochodów. Jej obroty w 2015 roku wyniosły 54 miliardy euro. To również europejski lider pod względem niskiej emisji CO2 wynoszącej, w 2015 roku, średnio 104,4 g/km. Jest również wiodącym producentem, jeśli chodzi o samochody zapewniające dostęp do Internetu oraz usług online. Obecnie na całym świecie jeździ 1,8 mln. takich samochodów Grupy. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia). Więcej informacji znajduje się na: www.groupe-psa.com/fr
Skonsolidowana sprzedaż światowa w poszczególnych regionach* | |||||||||||
(w szt.) | I półrocze 2015 | I półrocze 2016 | zmiana (w proc.) | ||||||||
Chiny i Azja | Peugeot | 207 512 | 162 593 | -21,6proc. | |||||||
Południowo- | Citroën | 149 784 | 125 174 | -16,4proc. | |||||||
Wschodnia | DS | 10 774 | 8 740 | -18,9proc. | |||||||
PSA | 368 070 | 296 507 | -19,4proc. | ||||||||
Eurazja | Peugeot | 2 816 | 2 713 | -3,7proc. | |||||||
Citroën | 2 299 | 2 390 | 4,0proc. | ||||||||
DS | 41 | 50 | 22,0proc. | ||||||||
PSA | 5 156 | 5 153 | -0,1proc. | ||||||||
Europa | Peugeot | 557 187 | 601 313 | 7,9proc. | |||||||
Citroën | 385 703 | 413 620 | 7,2proc. | ||||||||
DS | 40 654 | 40 942 | 0,7proc. | ||||||||
PSA | 983 544 | 1 055 875 | 7,4proc. | ||||||||
Indie i Pacyfik | Peugeot | 10 438 | 7 983 | -23,5proc. | |||||||
Citroën | 2 022 | 1 670 | -17,4proc. | ||||||||
DS | 524 | 805 | 53,6proc. | ||||||||
PSA | 12 984 | 10 458 | -19,5proc. | ||||||||
Ameryka Łacińska | Peugeot | 46 985 | 59 351 | 26,3proc. | |||||||
Citroën | 28 635 | 28 994 | 1,3proc. | ||||||||
DS | 659 | 446 | -32,3proc. | ||||||||
PSA | 76 279 | 88 791 | 16,4proc. | ||||||||
Bliski Wschód | Peugeot | 61 700 | 57 382 | -7,0proc. | |||||||
i Afryka | Citroën | 38 360 | 29 115 | -24,1proc. | |||||||
DS | 796 | 923 | 16,0proc. | ||||||||
PSA | 100 856 | 87 420 | -13,3proc. | ||||||||
Razem | Peugeot | 886 638 | 891 335 | 0,5proc. | |||||||
Citroën | 606 803 | 600 963 | -1,0proc. | ||||||||
DS | 53 448 | 51 906 | -2,9proc. | ||||||||
PSA | 1 546 889 | 1 544 204 | -0,2proc. | ||||||||
*w tym Complete Knock Down
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze