Agencja Reuters informuje, że Grupa PSA zrezygnuje z produkcji Peugeot 108 i Citroena C1 montowanych wspólnie z Toyotą Aygo w fabryce w Kolinie.
W 2018 roku Grupa PSA ogłosiła sprzedaż swoich udziałów w spółce Toyota Peugeot Citroen Automobile w Czechach. Spółka zajmuje się produkcją modeli segmentu A w zakładzie w Kolinie. Od 2021 roku zakład przejmie Toyota a Citroen C1 i Peugeot 108 zakończą swoją karierę. Według Reutersa, Grupa PSA całkowicie wycofa się z segmentu A ze względu coraz mniejszą rentowność.
Pojazdy z segmentu A od kilku lat nieubłaganie tracą zainteresowanie wśród klientów w Europie. W 2010 stanowiły ponad 10% sprzedaży nowych samochodów na Starym Kontynencie a w roku 2019 już tylko 7%. Wielu producentów zdecydowało się na wycofanie najmniejszych modeli z rynku i jednym z nich jest Grupa PSA. Z oferty Opla zniknął już Adam i Karl. Następców nie doczeka się również Citroen C1 i Peugeot 108.
Rzecznik Grupy PSA odmówił komentarza na temat maluchów z Kolina, ale wskazał, że koncern podjął się „ogólnej refleksji na temat najlepszej możliwej oferty spełniającej oczekiwania klientów z segmentu A” i zapowiedział „podążanie za nowymi, przełomowymi pomysłami”.
Wydawałoby się, że samochody klasy A z niewielką masą i małymi silnikami są wręcz stworzone do miast, ale producenci od lat walczą o opłacalność segmentu. Marki takie jak Daimler czy Renault zdecydowały się na zmianę napędu na elektryczny, ale Grupa PSA uznała pomysł za mało opłacalny. Jakie model zastąpią C1 i 108? Tego na razie nie wiadomo, choć Citroen z elektrycznym modelem Ami zdaje się mieć ciekawy pomysł na mobilność w dużych aglomeracjach.
Najnowsze komentarze